Bike route Ibbenburen/Tecklenburg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
phog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 januari 2005, 22:49
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel

Beste Bikers,
Is er misschien iemand bekend met leuke mountainbike routes in de omgeving van Ibbenburen/Tecklenburg in Duitsland.

Alvast bedankt,
Phog.

www.mountainbike-atb.tk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Zover ik weet zijn er geen uitgezette MTB-routes in deze mooie omgeving. Langs beide plaatsen loopt wel de "Hermannsweg"; een lange afstandswandeling (156 km) over de hoogste toppen va het Teutoburgerwald zie: http://www.hermannshoehen.de/
Mountainbiken is er toegestaan. De route is zeer duidelijk aangegeven met de letter "H".
Hoogte varieert van 100 t/m 400 m. Omdat de omgeving erg bosrijk is heb je helaas weinig vergezichten. Verder wel zeer de moeite waard.

Fotos: http://www.hcc-verl.de/photos/wanderung ... nnsweg.htm
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
phog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 januari 2005, 22:49
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel

Alvast bedankt voor de informatie, het ziet er in iedergeval al heel mooi uit. Ik zal ook een link op onze site zetten voor eventuele liefhebbers.

Groeten,
Phog
www.mountainbike-atb.tk
durq
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 maart 2006, 21:23
Mijn mountainbike: TREK 4400
Contacteer:

Ohja, de zoekfunctie, helemaal vergeten :)

In ieder geval bedankt voor de info. Ziet er veelbelovend uit. Binnenkort maar eens een uitstapje naar onze oosterburen lijkt mij.
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

teutotour in bad ibburg
http://www.teutotour.de

http://www.teutotour.de/teutotour04_1.jpg

http://www.teutotour.de/teutotour04_1.jpg

even creatief met oziexplorer en hup in de gps en karren maar
hoogste punt op 300 meter en 325 meter boven op de uitzichtoren

JE
Tall Boy Bram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 01:33
Mijn mountainbike: Dit tekstvak is te KLEIN om alles op te noemen... (oa. 1 x BP, 5 x Giant, 3 x C'dale, 1 x Trek)

Je kan in Tecklenburg bijvoorbeeld een kaart halen van "Der Hermannsweg", dat is een pakweg 150km (meen ik) lang wandelpad dat deels ook voor fietsers toegankelijk is. Erg leuk en mooi. Ik ben er vorig jaar met een vriendin wezen fietsen op de MTB-tandem en op onze solo-fietsen. We hebben er een week gekampeerd op een camping nabij Tecklenburg aan de rand van het rotsmassief. Een aanrader!

TBB
trustebiel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 23:49

Wij trainen er ook wel eens, een ploegmaat van me heeft onderstaand profiel gemaakt.

Afbeelding

Als je echt interesse hebt moet je gewoon een paar keer heengaan, dan heb je vanzelf een parcours. Ons parcours is ca 45 kilometer, een 4 uurtjes fietsen met 1100 hoogtemeters! Start is camping Regenbogen nabij Leeden, het is werkelijk een gaaf parcours. Hoogste punt van de route is het uitzichtpunt/ de uitkijktoren. Een ieder die een beetje er de weg kent weet wel wat ik bedoel.
phog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 3 januari 2005, 22:49
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel

trustebiel schreef:Wij trainen er ook wel eens, een ploegmaat van me heeft onderstaand profiel gemaakt.

Afbeelding

Als je echt interesse hebt moet je gewoon een paar keer heengaan, dan heb je vanzelf een parcours. Ons parcours is ca 45 kilometer, een 4 uurtjes fietsen met 1100 hoogtemeters! Start is camping Regenbogen nabij Leeden, het is werkelijk een gaaf parcours. Hoogste punt van de route is het uitzichtpunt/ de uitkijktoren. Een ieder die een beetje er de weg kent weet wel wat ik bedoel.
Mooi en bedankt voor de informatie en tips.
Wij staan zelf op de regenbogen camping dus we gaan hier mooi even rond fietsen. "Der Hermannsweg" is zeker wel het uitproberen waard.

Groeten
Phog

www.mountainbike-atb.tk[/url]
trustebiel
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 1 augustus 2005, 23:49

Uit zeer betrouwbare bron kan ik melden dat deze route binnenkort in de FIETS verschijnt.
heumena
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 23 april 2006, 18:55

Wij MTB-en er regelmatig en het is daar erg leuk. Wij wonen in Twente dus het ligt op de route. Als je de snelweg pakt naar Osnabruck, dan moet je afslag 10 pakken (Horstel). Aan het eind van deze afslag ga je rechts en rijdt je net zolang door totdat je kan oversteken naar een parkeerplek. Daar beginnen wij altijd. Wij maken meestal een rondje van +/- 45 km.

Tecklenburg is een erg mooi MTB gebied en je kan er overal MTB-en zonder gezeur van Ko de boswachter!

Groeten,

Arnoud
Gratis op te halen: 15 kg overgewicht...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

• Mountain Bike aktiv - Weserbergland • Teutoburger Wald
• 40 Spitzen-Touren, präzise Wegbeschreibungen, übersichtliche Tourdaten, Streckenskizzen + Höhenprofile
• Pietsch Verlag - ISBN 3-613-50300-X

Afbeelding

Wellicht een tip voor bikers die er vaker rijden.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Bedankt Enrico :-q :-q . Dat is nu net het boek waar ik naar heb lopen zoeken. Ben namelijk nogal eens onderweg in het Weserbergland. Eens kijken of de plaatselijke boekhandel zo vriendelijk wil zijn. Of weet iemand een internetadres. Ja, ik weet google (beetje lui).
Erik
:oops: Bericht stond er dus al een tijd, ben er niet minder blij om
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Moest via de duitse familie maar het is besteld. Dus Enrico, nogmaals bedankt. :-q :-q .
Erik
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Afgelopen zondag een stukje van deze route gefietst. Begonnen bij de parkeerplaats vlak bij afslag 10, Hörstel. Ik ben/was er compleet onbekend, maar de route H is redelijk aangegeven.
Veel klimwerk en daardoor pittig. Geen gezeur van wandelaars (en die waren er genoeg), maar daardoor wel veel en goed uitkijken, vooral in de afdalingen.
Plaats reactie