Daun , Duitsland , Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

HK15 schreef: Ga je erheen let dan heel goed op onderweg. Je mist snel een wegwijzer. En wanneer je zeker wilt zijn van een leuk weekend zonder teveel tijd kwijt te zijn aan zoeken; neem een GPS mee!! :-q
Bedankt voor de waarschuwing.
Maar een GPS zonder tracks is ook niks ......
Maw. heb jij nog wat geregistreerd en wil je die delen? :~
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

HuubC schreef:
HK15 schreef: Ga je erheen let dan heel goed op onderweg. Je mist snel een wegwijzer. En wanneer je zeker wilt zijn van een leuk weekend zonder teveel tijd kwijt te zijn aan zoeken; neem een GPS mee!! :-q
Bedankt voor de waarschuwing.
Maar een GPS zonder tracks is ook niks ......
Maw. heb jij nog wat geregistreerd en wil je die delen? :~
Wij hadden helaas geen GPS bij ons. Met een kaartje met knooppunten zijn wij onderweg gegaan. En telkens waren we lost. Uiteindelijk maar gewoon gaan trappen en ieder mooi pad/ klim pakken en zien waar je uitkomt. Is ook mooi. Maar als je van iemand een fantastische route kunt inladen in je gps is dat nog makkelijker...
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

HK15 schreef:Vanwege de aanleg van een snelweg door het gebied en de kap van een heleboel bos waren de routes niet/ nauwelijks te volgen.
Hmm stond in het voorjaar nog ergens een weekend gepland die kant op, maar een snelweg aan het aanleggen door het gebied heen? Wat merk je daar op de bike van? Voordat ik door omgegooide stukken bos rijd waar ze met van allerlei werktuigen bezig zijn...
Work... the eight hours between bicycle rides.
HK15
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 15:40
Mijn mountainbike: Geeft me vleugels

Fanman schreef:
HK15 schreef:Vanwege de aanleg van een snelweg door het gebied en de kap van een heleboel bos waren de routes niet/ nauwelijks te volgen.
Hmm stond in het voorjaar nog ergens een weekend gepland die kant op, maar een snelweg aan het aanleggen door het gebied heen? Wat merk je daar op de bike van? Voordat ik door omgegooide stukken bos rijd waar ze met van allerlei werktuigen bezig zijn...
Ik heb inmiddels ook aangegeven aan de 'gemeente Daun' dat er delen van routes ontbreken. Ze zullen er alles aan doen om de routes te behouden en eventueel aan te passen. Ten noorden van Daun wordt inderdaad een snelweg aangelegd en daar moeten ze een boel viaducten e.d. voor aanleggen. Voor je gaat zou ik even op de routekaart kijken welke delen van de routes wel begaanbaar zijn en of er al nieuwe. alternatieve routes zijn.. Kun je hier terug vinden;

http://www.trailpark.eu/mapserver_trailpark/
Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.......
Jarno1406
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 augustus 2007, 14:41
Mijn mountainbike: Trek 6500, Trek Fuel Ex 9.0

Ik ben weer terug van de Eifel en heb het er reuze naar m'n zin gehad. We hebben 1 dag op de kaart gefietst maar dat was niet zo'n succes. We zaten in een pension bij Laufeld, van daar uit hebben we alles gefietst. Het bikepark is best leuk om je techniek te oefenen. Ik heb de Lieserpfad route gefietst is echt een aanrader. Zitten wel een hoop stukken over het fietspad bij maar ook een hoop stukken offroad. Ik ga er zeker nog een keer heen om wat meer routes rondom Daun te fietsen.
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Net terug vanuit Daun en ook wij, m'n vriendin en ik vonden het erg goed. We hebben ook gewoon die kaartjes bij de VVV in Daun gekocht en met een stuurhoudertje en een lijstje met knooppunt nummers was het goed te doen.

Leuke van het systeem met de knooppunten is dat je diverse routes kunt maken. Wat de routes betreft; ja die zijn niet overal even spannend en niet heel veel single track, maar we hebben in drie dagen dan ook niet alles gezien....
Voor de overnachting hebben wij ook bij Berghof gezeten (bedankt stmpjmp'99) en we mochten gratis een garage gebruiken om de bikes te stallen; top :-q

Na wat HK15 schreef over de aanleg van de snelweg hebben we de noordelijke delen van de routes bewust gemeden.

Hier en daar ontbreekt er wel een bordje en soms lijkt het of er routes (van knooppunt tot knooppunt) dubbel zijn, maar alles bij elkaar is het gebied zeker de moeite waard een mooi gelegenheid om wat hoogte meters met flinke stijgings percentages te maken!

Ook nog wat in het bikepark Koulshore gereden ( er loopt een route langs ) en ik ben het met JARNO1406 eens; leuk om je techniek te oefenen en de struiken van dichtbij te zien... :-q

Dus al met al; hier gaan we nog een keer heen :)
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
Walliebal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon 29-2012

Ik heb afgelopen juli een flink deel van een ronde gedaan die onderlangs Gerolstein loopt. Gerolstein ligt iets van 15 km ten westen van Daun. Het was niet zo'n technish parkoers al zaten er wel hele steile (en lange) stukken in. De klimmetjes zijn natuurlijk veel langer dan in Limburg. Je zit geregeld op ca 600m. Een deel van de route ging ook over asfalt maar dat was een erg rustige weg met ook weer veel klimmen en dalen. Bewegwijzering was redelijk. mtb-teken op bomen gespoten met rood en witte achtergrond. Soms een beetje zoeken. Af en toe een (voetgangers)trap of bruggetje. Het is in ieder geval wel een hele mooie, bosrijke en erg rustige omgeving.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Vandaan weer in Daun geweest. 66km met een gids gereden wat we gratis aangeboden hadden gekregen. (incl. pasta bij lokale pizzaria) :bier:

Leukere paadjes als de vorige keer maar blijf de Ardennen toch een stuk mooier en uitdagender vinden.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Mijn ouders hebben een huis in weiersbach, dat ligt naast daun. Ik heb er al heel wat kilometers weggetrapt op de racert. Als mijn nieuwe MTB binnen is wil ik hier toch wel wat vaker gan biken.

Trouwens nog een culinaire tip: Wanneer je in Daun bent moet je zeker in het steakhouse/kegelbaan gaan eten, daar moet je dan een knobli steak bestellen. Deze is echt gigantich en hij word op een houtvuur gebakken. Ik heb er nu al zin in :)
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

is dat die oostblok tent? op /aan het pleintje... prima toko..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ja toen wij de eerste keer binnenkwamen dachten we: ok zullen we alleen wat drinken bestellen en dan oprotten. Toch maar wat te eten besteld en sinsdien eten we daar altijd wel een keer als we in daun zijn.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Afgelopen lange Hemelvaartweekend rond Daun gereden. Er is veel overlast van omgewaaide bomen over de paden. Leek af en toe wel op een jungletocht om met beter vlechtwerk de bikes erdoor te krijgen :D
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

HuubC schreef:Afgelopen lange Hemelvaartweekend rond Daun gereden. Er is veel overlast van omgewaaide bomen over de paden. Leek af en toe wel op een jungletocht om met beter vlechtwerk de bikes erdoor te krijgen :D
Nog steeds??
Half april zijn wij ook een weekend in de buurt van Daun geweest en toen was er ook al geen doorkomen aan.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Ik ga over 2 weken een paar dagen biken in Daun, heeft er iemand mooie GPS tracks, met mooie singel tracks
Zou geweldig zijn, mail ze even door naar me, dank je

Gr Toine
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Toine_de_Biker schreef:Ik ga over 2 weken een paar dagen biken in Daun, heeft er iemand mooie GPS tracks, met mooie singel tracks
Zou geweldig zijn, mail ze even door naar me, dank je

Gr Toine
Niet het antwoord op jouw vraag, maar je kunt in Daun bij de VVV een mtb-knooppuntenkaart kopen (ik dacht €7,-). Het uitgebreide mtb-netwerk werkt met knooppunten en de routes staan onderweg goed aangegeven met verschillende kleuren m.b.t. de moeilijkheidsgraad.
Haast u langzaam
Plaats reactie