Hermannsweg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
SpecializedStumpjumper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 7 maart 2007, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Wat is een mooi punt om te beginnenn op de Hermannsweg om een 50-60 km te fietsen?

Graag jullie bevindingen. :-q
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Met een paar fomummaten zijn wij onder Ibbenbüren begonnen. Leende heet het plaatsje, dacht ik. I.i.g. bij de Dörenther klippen en dan tot Bad Iburg en terug. Was een leuke tocht.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Afslag 10 Hörstel van de snelweg (30?) Oldenzaal-Osnabruck. Nagenoeg aan de snelweg kun je opstappen. Route is dusdanig uitdagend dat heen en terug 25 km prima te doen is.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ermannsweg" target="_blank
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ermannsweg" target="_blank
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ermannsweg" target="_blank
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Verlengde van de A1 van De Lutte naar Bad Oeynhausen heet inderdaad de A30.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Sieb schreef:Met een paar fomummaten zijn wij onder Ibbenbüren begonnen. Leende heet het plaatsje, dacht ik. I.i.g. bij de Dörenther klippen en dan tot Bad Iburg en terug. Was een leuke tocht.
A30 dan afslag 11b, Lehen heet het plaatsje.
Een paar 100mtr na de afslag is, aan de linkerkant, een grote parkeerplaats v.v. een grote landkaart met diverse (wandel) fietswegen. Stukkie (50mtr) weer terug fietsen (Dörenther Klippen) en je zit op de Hermannsweg. Van hier richting Bad Iburg en weer terug is ca: 50km.
Bereid je maar voor op het betere klimwerk :D.
Veni, vidi, vici
Walter Godefroot
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 15:32
Mijn mountainbike: Giant Anthem 29er 3
Contacteer:

Weet iemand of hier een gelegenheid is om te eten en te drinken?
hagasan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 19 december 2005, 20:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Walter Godefroot schreef:Weet iemand of hier een gelegenheid is om te eten en te drinken?
Mogelijkheden genoeg. Je komt vaak vlak langs hele leuke dorpjes (bij Tecklenburg) dorpjes en ook aan de route zelf kom je wel restaurantjes tegen.
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Walter Godefroot schreef:Weet iemand of hier een gelegenheid is om te eten en te drinken?
Je kan behoorlijk doorzakken als je wilt :bier:
Onlangs nog in Tecklenburg op een terrasje gezeten: koffie met een megapunt gebak :-D.
Veni, vidi, vici
RS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 6 augustus 2006, 16:57
Mijn mountainbike: gaat voor mij door het vuur!

Wij zijn vandaag ook afgereisd naar DE. Ook wij hebben afslag 11B genomen, dat is zoals gezegd bij het plaatsje Lehen. Vanaf daar konden we prima starten. We konden beide kanten op vanaf de parkeerplaats. Een local wist te vertellen dat de ene kant op ongeveer 15 km hermanssweg is, en dat het de andere kant op zo'n beetje oneindig is.

Op de parkeerplaats kwamen we een local tegen en die wou wel met ons mee fietsen. Echt super, want hij had goede kennis van allerlei gave singletracks. De hermansweg zelf is veelal (voor zover wij het hebben gezien) vrij breed en niet altijd even spectaculair, maar de zij uitstapjes naar singletrack maakt het gaaf!! En die singletrack is er in overvloed...

Het was wel flink modder rijden vandaag! Vanuit Deventer is het een dik uur rijden. Ik zag een bord dicht bij de parkeerplaats waarop stond dat Amsterdam 221 km was. Dat is op zich wel overbrugbaar. Zeker als je kijkt wat je ervoor terug krijgt! Écht mountainbiken met genoeg spektakel.

Wij gaan er iig vaker heen, dat is zeker!
Klimmen...
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Toevallig gps meegehad? Zo ja, zou je me de track kunnen mailen?
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
RS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 6 augustus 2006, 16:57
Mijn mountainbike: gaat voor mij door het vuur!

Nee geen GPS meegehad. GPS heb je ook niet echt nodig. De single tracks die van ''the main track'' afwijken komen hier meestal ook wel weer op uit. Ik moet zeggen dat die local die ons hielp wel makkelijk was om het gebied voor de eerste keer te verkennen. Veel kan er niet fout gaan, just go with the flow... of vind iemand die er al eerder is geweest!
Klimmen...
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Gisteren ook maar weer eens in dit gebied geweest, man wat een mooie singletracks kun je hier vinden, vaak net naast de Hermannsweg zelf, oa "Hexenpfad". Was na 15 km al behoorlijk op :oops:

Toen maar heel rustig stukken verder verkend, vlabij Bad Iburg een behoorlijk technisch stuk gevonden, De ZiggeZack weg ofziets, begint bij zo'n radiotoren(?) en heel stijl naar beneden met allemaal 180 graden bochtjes en drops. Aan de sporen te zien werd er ook gedownhilled, niet normaal wat steil, ik ben niet bang uitgevallen maar dit :o Op het eind toch nog aan de 80km gekomen.

Wat een supermooi gebied en op een uur rijden vanuit de Achterhoek. :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Sieb schreef:Gisteren ook maar weer eens in dit gebied geweest, man wat een mooie singletracks kun je hier vinden, vaak net naast de Hermannsweg zelf, oa "Hexenpfad". Was na 15 km al behoorlijk op :oops:

Toen maar heel rustig stukken verder verkend, vlabij Bad Iburg een behoorlijk technisch stuk gevonden, De ZiggeZack weg ofziets, begint bij zo'n radiotoren(?) en heel stijl naar beneden met allemaal 180 graden bochtjes en drops. Aan de sporen te zien werd er ook gedownhilled, niet normaal wat steil, ik ben niet bang uitgevallen maar dit :o Op het eind toch nog aan de 80km gekomen.

Wat een supermooi gebied en op een uur rijden vanuit de Achterhoek. :-q
Komen hier af en toe zelf ook, maar Hexenpfad en ZiggeZack weg zegt me niets :~ maar lijkt me wel leuk :-q .
Welke afslag, van de A30 (D) heb je genomen? Waar is het ongeveer?
Veni, vidi, vici
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Starten doe ik hier :wink:
BSM schreef: A30 dan afslag 11b, Lehen heet het plaatsje.
Een paar 100mtr na de afslag is, aan de linkerkant, een grote parkeerplaats v.v. een grote landkaart met diverse (wandel) fietswegen. Stukkie (50mtr) weer terug fietsen (Dörenther Klippen) en je zit op de Hermannsweg. Van hier richting Bad Iburg en weer terug is ca: 50km.
Bereid je maar voor op het betere klimwerk :D.
Hexenpfad:
http://www.stadt-tecklenburg.de/statics ... u=inactive
Als je op de Hermannsweg zit kom je voor Teckelenburg wel bordjes tegen, groen geschilderd op een boom, altijd goed. :P

Die Ziggezackweg(?) is gemarkeerd met een geelbordje. Er loopt hier ook ergens een topic van dat Downhillen in Bad Iburg, daar staat ook een beschrijving van hoe je er moet komen.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Walter Godefroot
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 15:32
Mijn mountainbike: Giant Anthem 29er 3
Contacteer:

Sieb schreef:Gisteren ook maar weer eens in dit gebied geweest, man wat een mooie singletracks kun je hier vinden, vaak net naast de Hermannsweg zelf, oa "Hexenpfad". Was na 15 km al behoorlijk op :oops:

Toen maar heel rustig stukken verder verkend, vlabij Bad Iburg een behoorlijk technisch stuk gevonden, De ZiggeZack weg ofziets, begint bij zo'n radiotoren(?) en heel stijl naar beneden met allemaal 180 graden bochtjes en drops. Aan de sporen te zien werd er ook gedownhilled, niet normaal wat steil, ik ben niet bang uitgevallen maar dit :o Op het eind toch nog aan de 80km gekomen.

Wat een supermooi gebied en op een uur rijden vanuit de Achterhoek. :-q
Ik wil komende zaterdag ook een poging wagen, bedankt voor de tips!
Plaats reactie