Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Om de omgeving te verkennen zijn de brede paden prima geschikt.
En dan een paar keer die muur op :-q
https://www.komoot.de/highlight/1112296
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

bijkerk0318 schreef: wo 8 juni 2022, 13:24 Top, bedankt! Ik hou van klimmen. Prima als het brede paden zijn, als ik maar kan klimmen. Veel hoogtemeters.
Als je van klimmen houdt, dan kan ik je deze route van Juul aanbevelen. Letterlijk en figuurlijk een topper! :D
(ook goed te combineren met de blauwe lus, Mook, van de RvN routes.)
https://www.komoot.nl/tour/172839467?ref=itd
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 8 juni 2022, 14:50 Om de omgeving te verkennen zijn de brede paden prima geschikt.
En dan een paar keer die muur op :-q
https://www.komoot.de/highlight/1112296
Er ligt helaas halve wegen een boom. Wat het nog wat uitdagender maakt om de klim te doen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Pbro schreef: wo 8 juni 2022, 20:34
bijkerk0318 schreef: wo 8 juni 2022, 13:24 Top, bedankt! Ik hou van klimmen. Prima als het brede paden zijn, als ik maar kan klimmen. Veel hoogtemeters.
Als je van klimmen houdt, dan kan ik je deze route van Juul aanbevelen. Letterlijk en figuurlijk een topper! :D
(ook goed te combineren met de blauwe lus, Mook, van de RvN routes.)
https://www.komoot.nl/tour/172839467?ref=itd

Nice. Heb hem opgeslagen en ga hem binnenkort rijden
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

bijkerk0318 schreef: wo 8 juni 2022, 21:18
Pbro schreef: wo 8 juni 2022, 20:34
Als je van klimmen houdt, dan kan ik je deze route van Juul aanbevelen. Letterlijk en figuurlijk een topper! :D
(ook goed te combineren met de blauwe lus, Mook, van de RvN routes.)
https://www.komoot.nl/tour/172839467?ref=itd

Nice. Heb hem opgeslagen en ga hem binnenkort rijden
Houdt er rekening mee dat niet alle paden (goed) te fietsen zijn. Forstamt heeft (nog) niet alle boomen opgeruimd van afgelopen stormen. Er zitten ook aantal smallere paadjes tussen. Kan zijn dat deze begroeid zijn met doornstruiken/brandnetels. Slecht of niet begaanbaar zijn. (Lange broek is soms geen overbodige luxe ;-) )
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Koban schreef: wo 8 juni 2022, 21:34
bijkerk0318 schreef: wo 8 juni 2022, 21:18
Nice. Heb hem opgeslagen en ga hem binnenkort rijden
Houdt er rekening mee dat niet alle paden (goed) te fietsen zijn. Forstamt heeft (nog) niet alle boomen opgeruimd van afgelopen stormen. Er zitten ook aantal smallere paadjes tussen. Kan zijn dat deze begroeid zijn met doornstruiken/brandnetels. Slecht of niet begaanbaar zijn. (Lange broek is soms geen overbodige luxe ;-) )
Dat is een goede tip. En anders blijf ik gewoon op de brede paden, dan heb ik geen last van de brandnetels etc.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

bijkerk0318 schreef: wo 8 juni 2022, 22:33
Koban schreef: wo 8 juni 2022, 21:34

Houdt er rekening mee dat niet alle paden (goed) te fietsen zijn. Forstamt heeft (nog) niet alle bomen opgeruimd van afgelopen stormen. Er zitten ook aantal smallere paadjes tussen. Kan zijn dat deze begroeid zijn met doornstruiken/brandnetels. Slecht of niet begaanbaar zijn. (Lange broek is soms geen overbodige luxe ;-) )
Dat is een goede tip. En anders blijf ik gewoon op de brede paden, dan heb ik geen last van de brandnetels etc.
Ik heb deze route half mei nog gereden. Toen was ie (qua doornstruiken/brandnetels) nog prima te doen. Deze plantjes kunnen nu inderdaad wel iets hoger staan. :wink: Wel hier en daar een omgevallen boom. Even klunen en weer door!
Be Nice, Say Hi!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Vandaag voor het eerst hier een stukkie gereden (na Nijmegen, Groesbeek en Mook). Pittig, maar veel fun!! En veel bramen :-(
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Yepp,toen ik vroeger regelmatig op zondag in het Reichswald fietste, vroegen ze s'maandags op mijn werk altijd of ik weer bij de Domina geweest was. :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Azurri schreef: ma 4 juli 2022, 13:08 Yepp,toen ik vroeger regelmatig op zondag in het Reichswald fietste, vroegen ze s'maandags op mijn werk altijd of ik weer bij de Domina geweest was. :D
Sinds gisteren snap ik wat je bedoeld.... :-{
We hebben een route van zo'n 50 km door het Reichswald gedaan vanuit Groesbeek. Met zo'n 5 km aanrij route uiteindelijk 60 km en 800 hm's gedaan. Mooi gebied. Helaas niet heel lang naar een route gezocht, dus die was een beetje tam. Soms wat kleine paadjes, soms een wat spannender stukje of heftige klim, maar vooral paden om lekker te toeren. Na een dag Mook, Groesbeek en Nijmegen aan elkaar, was dat ook wel lekker.
Volgende keer ook maar in het voorjaar gaan. Als hierboven aangehaald... de bramen stonden her en der érg hoog. Een mooi fietsshirtje aantrekken is zonde en lange vinger handschoenen zijn een aanrader ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Gisteren ben ik met mijn vereniging ook afgereisd naar het Reichswald. Onder leiding ven een gids/instructeur hebben we vijftig kilometer gereden over leuke heuvels, wilde singletrack en door braamstruiken. Het hoogtepunt waren de handvol technische stukken die echt een stuk uitdagender zijn dan op de UHR. Daarnaast is het fantastisch om te zien hoe een top wedstrijdrijder de lastige lijnen pakt. Echt een heerlijke dag!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

:-q bekend leuk stukje. Kun je zeker nodige fun hebben.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
IrjanLuttenberg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 juli 2022, 20:22

Vulpes schreef: ma 18 juli 2022, 18:41 Gisteren ben ik met mijn vereniging ook afgereisd naar het Reichswald. Onder leiding ven een gids/instructeur hebben we vijftig kilometer gereden over leuke heuvels, wilde singletrack en door braamstruiken. Het hoogtepunt waren de handvol technische stukken die echt een stuk uitdagender zijn dan op de UHR. Daarnaast is het fantastisch om te zien hoe een top wedstrijdrijder de lastige lijnen pakt. Echt een heerlijke dag!
Thanks voor je bericht, fijn om te horen dat de dag zo goed bevallen is Vulpes! Ik vond het mooi om jullie het Reichswald te laten zien en tips te geven over hoe om te gaan met de technische stukken. Enorm enthousiaste groep hebben jullie bij CS030 :-q
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Was top, en Irjan moet je dus hebben als gids!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

IrjanLuttenberg schreef: di 26 juli 2022, 20:28
Thanks voor je bericht, fijn om te horen dat de dag zo goed bevallen is Vulpes! Ik vond het mooi om jullie het Reichswald te laten zien en tips te geven over hoe om te gaan met de technische stukken. Enorm enthousiaste groep hebben jullie bij CS030 :-q
Hey Irjan,
Welkom hier!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie