Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Koban schreef: ma 29 juni 2020, 11:30 Kreeg van de week vraag van een kennis om een GPX te maken van rondje wat ik zelf geregeld rijd door Reichswald. Start zelf altijd vanaf huis. Om te voorkomen dat men bij ons op de oprit start deze 100m verlegd naar hoek Zandsteeg Grensweg. :wink:

Het is rondje van zo'n 39km dat voor iedereen prima te doen is. Voor de wat minder gevorderde rijder kijk wel even uit bij stuk "Up en Down" Hier gisteravond iemand van pad gevist die iets te overmoedig was en behoorlijke smakker heeft gemaakt. En dat is niet de eerste die ik beduusd naast zijn fiets zie zitten op dit stuk. :wink:

Vanochtend stuk gefietst met collega en hij vond het prima te doen op het stuk "Up en Down" na daar is hij toch gaan lopen. :winkie:

https://www.komoot.nl/tour/210594603


Hoop dat route netjes op komoot staat. GPX van de Garmin stapte die op stuk bij de Niers niet helemaal. dit aangepast ;-)
Mooi, niet al te gek rondje. Mottmansberg+Potmansberg combinatie (+ afdaling) maakt 'm zonder al te veel extra kilometers nog leuker denk ik.

Ben een paar weken niet in het Reichswald geweest, hoe is het op de singletracks met bramen en varens?
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dat stuk zat er wel in, maar op verzoek uitgehaald voor de gene die de route gaat rijden. Die had al uitdaging maar toch voldoende plezier met deze route. ;-)

Sommige singels zijn aardig dicht gegroeid. Varens zijn nog te doen, maar op mijn benen genoeg krassen van de doorns.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Knakworstkweker

vandaag de 'beruchte' 'alletopjesvanhetreichswald.gpx' op de wahoo gezet.

gestart vanaf de diepen in milsbeek

67,8 km, 1392hm in 3:43:22
18,2 km/u gemiddeld

afzien, doorbijten en heel veel genieten.

Ook nog gelijk de 9e algemeen gepakt op de Freudenberg.

Topochtend!
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Is het nog steeds zo dat je op alle paden mag fietsen? Lijkt me leuk om er heen te gaan met mijn zoon, maar vraag me toch even af hoe het zit met reisverzekering. Als we een smakker maken, is het toch wel fijn als dit gedekt wordt :roll: #gaatoponderzoekuit

Edit: toerisme naar Duitsland mag, (mijn) reisverzekering dekt zoals normaal gesproken.

Wat is nu een mooi route voor ons recreanten met niet al te heftige afdalingen?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ja je mag vrij fietsen in het Reichswald.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Dankjewel! Voor mezelf maak ik me niet zo'n zorgen, al hoeven voor mij de heftige afdalingen niet meer.. Het is meer voor mijn zoon van 10 die beginnend mtb-er is. En dan is 37km ineens een heel groot rondje :lol:

Ik ga er wel wat leuks van proberen te bakken! En ik probeer altijd een prettige mtb-er te zijn. We willen allemaal genieten van het bos, dus moeten ook rekening houden met elkaar. Lijkt me niet meer dan logisch

Edit; er staat bij
Gemiddelde mountainbikeroute. Goede conditie vereist. Alleen voor gevorderden.
:-{ vooral dat stukje "alleen voor gevorderden". Waar zit dat hem in, de klimmen of .... ?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dat zet Komoot er al snel bij. Laat je door die tekst niet afschikken. Hoeveel KM wil je het rondje hebben ?
De geplaatste route heeft niet al te veel hoogte meters. Er zitten paar kleine stijlere klimmetjes in. Het kan zijn dat je paar meter mag lopen (10 a 30m)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

Ah ok..
Ik denk dat zoon met zijn beentjes 20 à 25 km aankan. Ik weet dat hij het leuk om.over onverharde paden te crossen, maar steile klimmen zijn nog niet aan hem besteed. Hij redt dat fysiek gewoon nog niet. Hier in Arnhem moppert ie al bij sommige wegen die omhoog lopen. Helaas, want ik vind dat juist heerlijk. Er mag dus best wat in zit ten maar niet te lang/steil. Ik ga dit weekend ook even goed de kaart en route bestuderen
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
RetroRagger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 5 september 2020, 19:12

O wauw, bedankt :-q Ik hoop dat we deze dit weekend kunnen doen, maar anders zeker een keer een ander weekend. Ik laat hier weten hoe het is geweest. En leuk die stopplekken. Altijd fijn om met de kleine man even een hapje te eten.
Mijn dank is groot!
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

RetroRagger schreef: vr 11 september 2020, 12:13 Ah ok..
Ik denk dat zoon met zijn beentjes 20 à 25 km aankan. Ik weet dat hij het leuk om.over onverharde paden te crossen, maar steile klimmen zijn nog niet aan hem besteed. Hij redt dat fysiek gewoon nog niet. Hier in Arnhem moppert ie al bij sommige wegen die omhoog lopen. Helaas, want ik vind dat juist heerlijk. Er mag dus best wat in zit ten maar niet te lang/steil. Ik ga dit weekend ook even goed de kaart en route bestuderen
Vanuit Arnhem kun je ook goed naar Frasselt rijden. Van daaruit kun je een kortere route plannen richting Milsbeek of Kleve.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

RetroRagger schreef: vr 11 september 2020, 12:13 Ah ok..
Ik denk dat zoon met zijn beentjes 20 à 25 km aankan. Ik weet dat hij het leuk om.over onverharde paden te crossen, maar steile klimmen zijn nog niet aan hem besteed. Hij redt dat fysiek gewoon nog niet. Hier in Arnhem moppert ie al bij sommige wegen die omhoog lopen. Helaas, want ik vind dat juist heerlijk. Er mag dus best wat in zit ten maar niet te lang/steil. Ik ga dit weekend ook even goed de kaart en route bestuderen
is Nijmegen rood of paars niet beter geschikt dan? Klimmen zijn een stuk korter...
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Knakworstkweker schreef: zo 30 augustus 2020, 23:08 vandaag de 'beruchte' 'alletopjesvanhetreichswald.gpx' op de wahoo gezet.

gestart vanaf de diepen in milsbeek

67,8 km, 1392hm in 3:43:22
18,2 km/u gemiddeld

afzien, doorbijten en heel veel genieten.

Ook nog gelijk de 9e algemeen gepakt op de Freudenberg.

Topochtend!
Heb je toevallig een link naar de gpx daarvan? Dan kan ik hem ook downloaden. Heb zelf gegoogled maar kon het niet zo sbel vinden
Knakworstkweker

https://we.tl/t-qAp5TavSYQ

Heb hem even geupload voor je.

Startpunt De Diepen Milsbeek
Plaats reactie