Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Bram87 schreef: vr 8 mei 2020, 10:49
markindealpen schreef: vr 8 mei 2020, 10:04

Met een uurtje ben je toch wel in Kleve toch? (vanaf de Diepen dan)
Ik probeer het even voor mezelf samen te vatten, ik wil zo min mogelijk brede wegen rijden.
De meer technische stukken (of leuke singletracks liggen vooral:
1 De diepen
2 Kleve?


Mis ik dan nog leuke spots?
en dat stuk er tussen is gewoon stoempen dus?
Wij waren er voor het eerst dus ik ken het niet echt goed. Mogelijk is Kleve een uurtje vanaf de Diepen, wij waren na een uur nog niet eens halverwege maar we volgden een GPS, beetje zoeken, beetje kijken, even de uitkijktoren in klimmen enz. We hebben ook halverwege nog wel op wat singletracks gereden, dus ik zou adviseren ook een GPS te gaan rijden, dan mis je niks. De technische stukken bij De Diepen zijn ook heel erg kleinschalig he, een paar lijntjes, vrij steil maar dus ook vrij kort. Kleve heb ik nog niet gefietst maar afgaand op de reacties hier, de strava segmentjes daar en het gebied boven de dierentuin wat ik wel lopend heb verkend, denk ik dat daar wel wat leuke trails liggen ja.


Ik ken t daar ook niet goed hoor, had even gauw in garmin de route van a naar b ingetekend:)
Waar was dat ongeveer, die singletracks halverwege?
Bedankt voor de info over de trails bij de Diepen.
nu nog even twijflen of ik hier een uur voor ga autorijden:)
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Dat is rond de Drülerberg en rond de Brandenberg geweest. Segment 'Drullerberg afdaling' en 'mooie afdaling naar genneper weg' denk ik.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand nog een rondje op de plank liggen van 30-40km?
Dit wil ik icm alle routes bij Nijmegen rijden zodat ik op een mooie 100km uitkom.

Ik zoek eigenlijk makkelijke paden, breed maakt niet uit.
Liever geen technische paden en geen dichtbegroeide paden.

Breed maar veel hoogtemeters heeft mijn voorkeur :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rayb81 schreef: zo 10 mei 2020, 02:39 Iemand nog een rondje op de plank liggen van 30-40km?
Dit wil ik icm alle routes bij Nijmegen rijden zodat ik op een mooie 100km uitkom.

Ik zoek eigenlijk makkelijke paden, breed maakt niet uit.
Liever geen technische paden en geen dichtbegroeide paden.

Breed maar veel hoogtemeters heeft mijn voorkeur :-q
Dan is het Reichswald ideaal.
De gewone paden zijn recht en haaks, maar wel flink op en neer in een mooie omgeving.
Als het pad op OSM staat is het vrijwel zeker geen singletrack.
Singletracks en technische paadjes moet je daar echt zoeken, zijn goed verstopt (ingang afgesloten).
Als je van de Diepen naar Kleve rijdt in een rondje, dan kom je veel moois tegen, over brede paden.
Hier en daar wat zigzaggen en je hebt alleen in het Reichswald al 100km :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Vandaag de 2000hm tocht van Juul gereden, mooie track, combineert zowat alle mooie stukken in het Reichswald en nu nog goed te rijden qua begroeiing. Toch weer wat nieuwe tracks en combi's gereden. Mijn Garmin met gps glonass kwam op 1800hm uit. Thanks Juul voor de track!
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Voor de mensen die bij Grafwegen/Milsbeek de houten jump wilde rijden, hij is weg. Voor de rest zijn alle lijnen nog open.

Zijn er trouwens nog meer van zulke stukken met mooie technische afdalingen? Ik vind het een ideaal stukje om m'n marathon/xc skills te trainen
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

JasperGr schreef: zo 10 mei 2020, 19:44 Voor de mensen die bij Grafwegen/Milsbeek de houten jump wilde rijden, hij is weg. Voor de rest zijn alle lijnen nog open.

Zijn er trouwens nog meer van zulke stukken met mooie technische afdalingen? Ik vind het een ideaal stukje om m'n marathon/xc skills te trainen
Dan is dat ook pas gebeurd, op 3 mei zag ik de jump (drop) nog voorbij komen op een foto in iemand zijn Strava activiteit.

Ik zal eens kijken of ik wat op de bonnefooi kan rijden over de rechte paden en wat HM's verzamelen.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ja klopt, sterker nog 5 mei was ik en de jump er nog.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

kevmori schreef: zo 10 mei 2020, 16:43 Vandaag de 2000hm tocht van Juul gereden, mooie track, combineert zowat alle mooie stukken in het Reichswald en nu nog goed te rijden qua begroeiing. Toch weer wat nieuwe tracks en combi's gereden. Mijn Garmin met gps glonass kwam op 1800hm uit. Thanks Juul voor de track!
Graag gedaan, blij dat-ie nuttig wordt gebruikt :)
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

JasperGr schreef: zo 10 mei 2020, 21:42 Ja klopt, sterker nog 5 mei was ik en de jump er nog.
ik heb 'm ook op 5 mei nog gedaan! Jammer dat hij weg is. Ik neem aan dat hij qua hoogte vergelijkbaar was met Wijchen?
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Ik ben nooit in Wijchen geweest. Wat ik bij Grafwegen ideaal vond is dat je meerdere trails had, leuke speeltuin dus.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Vanmiddag de (net geen) 1000hm / 47km tocht van Juul gereden langs dat hobbyprojectje van de pastoor van Nütterden... Goed verhaal trouwens. :-q

Levert in ieder geval een leuke gevarieerde route op... Inspireert naar meer om daar vaker rond te fietsen. Ga zelf denk ik ook eens aan de hobby met wat zoek- en planwerk. In het hoekje bij het laatste deel bij Jän terug naar de parkeerplaats bij Restaurant De Diepen, nog de spannende route naar beneden genomen, maar die was met dat mulle zand me net iets te heftig met die korte switchbacks. In nog geen 100m hemelsbreed zak je daar even vrolijk een dikke 30hm... :wink:

De Negenurenberg was overigens niet meer bereikbaar, dat pad is dichtgegooid en ook al helemaal dichtgegroeid.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Haha ja, op een of andere manier geven die paaltjes (soms moet je goed zoeken) een bepaalde sfeer aan de tocht, los van dat het gewoon een fijne route is om te fietsen (al kan het daar mooier).

De Negenurenberg zit als het goed is niet meer in de route die ik op Komoot heb staan. Is inderdaad een wildpad geworden. Was 'vroeger' een van mijn favoriete paadjes.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Juul schreef: di 19 mei 2020, 08:27 De Negenurenberg zit als het goed is niet meer in de route die ik op Komoot heb staan. Is inderdaad een wildpad geworden. Was 'vroeger' een van mijn favoriete paadjes.
Afgelopen weekend in het Reichswald geweest met de gravelbike, goed vertoeven en zoals hierboven gezegd wordt smaakt dat zeker naar meer voor gravel en mtb. Ik ga zeker je route van Komoot eens proberen! :-q

Weet iemand met welk doel al die rechte paden aangelegd zijn?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Juul schreef: di 19 mei 2020, 08:27 ...
De Negenurenberg zit als het goed is niet meer in de route die ik op Komoot heb staan. Is inderdaad een wildpad geworden. Was 'vroeger' een van mijn favoriete paadjes.
Ik zie het ja...

...ik heb 'm zo te zien zelf over 'dat pad' heen getrokken; ik had 'm nog op een paar puntjes aangepast lichtjes aangepast. Inmiddels ook in mijn eigen rondje bijgewerkt.
Plaats reactie