Routes rondom Winterberg / Sauerland

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik ben net terug uit schwalefeld bij willingen, en daar was het wel mooi fietsen. echte afgebakende routes niet gedaan want daar zijn wij veel te nieuwsgierig voor.
Gebruikersavatar
Kami-Karno
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 27 april 2013, 22:31
Mijn mountainbike: Vancouver
Contacteer:

Gebbetje schreef:Zijn er ook steile technische routes te vinden?
Hoe stijl zoek je? voor DH/FR of om naar boven te fietsen? :winkie:

Ik ga Vrijdag naar Bike Park Winterberg, ben benieuwd of ik het daar heel huids vanaf breng :D Ik zal v/h weekend wel foto's/vids plaatsen.
Axium schreef:ik ben net terug uit schwalefeld bij willingen, en daar was het wel mooi fietsen. echte afgebakende routes niet gedaan want daar zijn wij veel te nieuwsgierig voor.
Wat voor soort routes zijn daar? easy XC of wat uitdagender/technischer trails?
Eens een mtb-er altijd een mtb-er, en dat al bijna 25 jaar! :-P

Pinkbike Contour Youtube
Karno Splinter Photograpahy : FB
Karno Splinter Photograpahy : Flickr
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Er is daar voor iedereen wat te vinden, kijk eens op bike-arena.de daar staat heel veel info over fietsen in Sauerland.
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik wil naar boven fietsen en naar beneden jakkeren haha
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

Iemand tips voor goedkoop en goed slapen bij willingen/winterberg. Ik ga in juni een downhill clinic volgen daar namelijk en ben op zoek naar slaapplek. Genoeg te vinden via Google, maar tips zijn welkom :-)
Dulce est desipere in loco
Gebruikersavatar
Kami-Karno
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 27 april 2013, 22:31
Mijn mountainbike: Vancouver
Contacteer:

murk schreef:Iemand tips voor goedkoop en goed slapen bij willingen/winterberg. Ik ga in juni een downhill clinic volgen daar namelijk en ben op zoek naar slaapplek. Genoeg te vinden via Google, maar tips zijn welkom :-)
Wanneer en met wie is die clinic? En is t alleen DH of ook FR? Ben daar gisteren ook geweest en is mij erg goed bevallen, zou dus graag n keer terug willen :) mss dat ik nog kan joinen dan kan ik eventueel meezoeken naar accommodatie als dat je wat lijkt.
Eens een mtb-er altijd een mtb-er, en dat al bijna 25 jaar! :-P

Pinkbike Contour Youtube
Karno Splinter Photograpahy : FB
Karno Splinter Photograpahy : Flickr
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik heb alleen maar rondgefietst daar zonder echt op routes te letten, en alles daar kon je echt naast elkaar fietsen, af en toe kon je ook de berg naar beneden fietsen, maar de koeien hadden meer ruimte op de hellingen.

als je een reetfiets hebt zou ik die aanbevelen.


voor hoeveel mensen zoek je accomodatie, wij hadden echt een prachtig huisje met 3 slaapkamers, en een schitterend uitzicht.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

murk schreef:Iemand tips voor goedkoop en goed slapen bij willingen/winterberg. Ik ga in juni een downhill clinic volgen daar namelijk en ben op zoek naar slaapplek. Genoeg te vinden via Google, maar tips zijn welkom :-)
Probeer hotel winterberg eens, ben er vorig jaar geweest
Ontbijt buffet en s'avonds warm buffet bij de prijs in
Kamers waren ok
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Pension hausblick, goedkoop, loopafstand van het bikepark, gedateerd maar netjes en nederlandse eigenaren.
Uitzicht op de downhill.

Vrijdag het bikepark gedaan en zaterdag de 7taler tour, wat een f*cking verspilling van een fietsdag, veel schotter, asfalt en geen enkele singletrack, maar ik hield me goed, want volgens de site van bikearena werd er nog een mooie downhill beloofd
In Liesen will ein kniffliger Abschnitt der ehemaligen "Top Ten Downhillstrecke" gemeistert werden, was allen All-Mountain-Fahrern ein Lächeln ins Gesicht zaubert.
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Vervolg van boven :D

In Liesen heb ik gezocht maar was een karrespoortje van 50 m :evil:
Wat een drama!! En was nog wel een route die in de duitse BIKE stond.
NIET rijden dus!!!
Gebruikersavatar
Kami-Karno
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 27 april 2013, 22:31
Mijn mountainbike: Vancouver
Contacteer:

Gisteren even snel een videootje geedit, een compilatie met de trails die ik heb gereden komt eraan, gaat alleen ff wat langer duren :P

Giro Free Cross - Bike Park Winterberg

Hier het originele filmpje met GPS data (snelheid, hoogtemeters e.d.)
Eens een mtb-er altijd een mtb-er, en dat al bijna 25 jaar! :-P

Pinkbike Contour Youtube
Karno Splinter Photograpahy : FB
Karno Splinter Photograpahy : Flickr
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

gerco 301 schreef: Vrijdag het bikepark gedaan en zaterdag de 7taler tour, wat een f*cking verspilling van een fietsdag, veel schotter, asfalt en geen enkele singletrack, maar ik hield me goed, want volgens de site van bikearena werd er nog een mooie downhill beloofd
In Liesen will ein kniffliger Abschnitt der ehemaligen "Top Ten Downhillstrecke" gemeistert werden, was allen All-Mountain-Fahrern ein Lächeln ins Gesicht zaubert.

In Liesen heb ik gezocht maar was een karrespoortje van 50 m :evil:
Wat een drama!! En was nog wel een route die in de duitse BIKE stond.
NIET rijden dus!!!
Grappig, die had ik eigenlijk gepland staan voor gister, zondag. Maar het regende me te veel en had de dag ervoor die blabla-Zweitausender gedaan die ook zo gigantisch tegenviel. Ik heb 3 stukken bos gehad, 1 van 200m, 1 van 100m en 1 van 50m. Van de andere kant, je ziet ook bijna geen kleine paden daar.

Ik had deze ook nog gekregen. Kwa beschrijving zou deze beter moeten zijn dan de vaste paden maar ik heb zo mijn twijfels: http://www.crossingways.com/Track/Trail ... e__7955.en" onclick="window.open(this.href);return false;
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
murk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 00:31
Mijn mountainbike: Koga X29 team

@Kami-Karno, Het is een kado van een vriend en die wil met zijn 2en, dus helaas. Als het me erg bevalt zal ik vast nog wel een keer gaan en laat ik het je weten.
Anderen: thanks alvast voor de tips
Dulce est desipere in loco
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Grappig, die had ik eigenlijk gepland staan voor gister, zondag. Maar het regende me te veel en had de dag ervoor die blabla-Zweitausender gedaan die ook zo gigantisch tegenviel. Ik heb 3 stukken bos gehad, 1 van 200m, 1 van 100m en 1 van 50m. Van de andere kant, je ziet ook bijna geen kleine paden daar.

Ik had deze ook nog gekregen. Kwa beschrijving zou deze beter moeten zijn dan de vaste paden maar ik heb zo mijn twijfels: http://www.crossingways.com/Track/Trail ... e__7955.en" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Goed dat je hem niet hebt gedaan, het hoogtepunt was het paadje wat we vanaf het pension naar de route toe moesten rijden, en die hoorde niet bij de route :wink:
Gebruikersavatar
Kami-Karno
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 27 april 2013, 22:31
Mijn mountainbike: Vancouver
Contacteer:

murk schreef:@Kami-Karno, Het is een kado van een vriend en die wil met zijn 2en, dus helaas. Als het me erg bevalt zal ik vast nog wel een keer gaan en laat ik het je weten.
Anderen: thanks alvast voor de tips
Doe mij ook eens zo een kado :-D

Nou veel plezier, het zal je zeker bevallen dus tot een volgende keer ...
Eens een mtb-er altijd een mtb-er, en dat al bijna 25 jaar! :-P

Pinkbike Contour Youtube
Karno Splinter Photograpahy : FB
Karno Splinter Photograpahy : Flickr
Plaats reactie