Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MacReal schreef: vr 30 oktober 2020, 20:40 In augustus die kant op geweest met een paar maatjes.
Stukje bucket trail, stukje van onszelf :bier:

https://youtu.be/K_r-BACZOck
Gaaf filmpje, serieus steil stuk vanaf dat plateau omlaag. :-q
Pinetrax
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 9 november 2021, 21:05

Afgelopen weekend ook die kant op getrokken om een prachtige route te rijden:
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Beide filmpjes leuk en inspirerend!
In augustus die kant op geweest met een paar maatjes.
Stukje bucket trail, stukje van onszelf :bier:

https://youtu.be/K_r-BACZOck
Zijn dit bikeroutes of gewoon paden door het bos? Formeel legaal, illegaal of wordt het gedoogd om daar te fietsen? En hoe zijn de reacties van wandelaars in het algemeen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Classic Biker schreef: zo 20 februari 2022, 12:55 Beide filmpjes leuk en inspirerend!
In augustus die kant op geweest met een paar maatjes.
Stukje bucket trail, stukje van onszelf :bier:

https://youtu.be/K_r-BACZOck
Zijn dit bikeroutes of gewoon paden door het bos? Formeel legaal, illegaal of wordt het gedoogd om daar te fietsen? En hoe zijn de reacties van wandelaars in het algemeen?
Vanuit juridisch standpunt volgens mij illegaal (de beruchte 2mtr regel), maar als je je gedraagt tov de wandelaars (dus echt laten merken dat je je ziet, afremmen, gedag zeggen, etc) is er weinig irritatie en krijg je vaak voorrang. Het beste is met 2 a 3 man, grotere groepen is toch vaak meer irritatie (hoe vriendelijk je ook bent)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Als ik me niet vergis zijn grote delen van de oorspronkelijke Bucket trail afgezet tegenwoordig
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 20 februari 2022, 13:17
Classic Biker schreef: zo 20 februari 2022, 12:55 Beide filmpjes leuk en inspirerend!



Zijn dit bikeroutes of gewoon paden door het bos? Formeel legaal, illegaal of wordt het gedoogd om daar te fietsen? En hoe zijn de reacties van wandelaars in het algemeen?
Vanuit juridisch standpunt volgens mij illegaal (de beruchte 2mtr regel), maar als je je gedraagt tov de wandelaars (dus echt laten merken dat je je ziet, afremmen, gedag zeggen, etc) is er weinig irritatie en krijg je vaak voorrang. Het beste is met 2 a 3 man, grotere groepen is toch vaak meer irritatie (hoe vriendelijk je ook bent)
Dacht ik ook, maar in het Zwarte Woud topic werd ik terecht gewezen.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... bh8S4T9bFO
Blijkbaar zijn ze in NRW soepeler geworden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 20 februari 2022, 18:10
TenZNL schreef: zo 20 februari 2022, 13:17
Vanuit juridisch standpunt volgens mij illegaal (de beruchte 2mtr regel), maar als je je gedraagt tov de wandelaars (dus echt laten merken dat je je ziet, afremmen, gedag zeggen, etc) is er weinig irritatie en krijg je vaak voorrang. Het beste is met 2 a 3 man, grotere groepen is toch vaak meer irritatie (hoe vriendelijk je ook bent)
Dacht ik ook, maar in het Zwarte Woud topic werd ik terecht gewezen.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... bh8S4T9bFO
Blijkbaar zijn ze in NRW soepeler geworden.
Oke...daar staan idd een paar passages in die die hele 2mtr-regel finaal aan de kant schuiven. Volgens hun definities zou je zelfs een drukke wildwissel als pad kunnen rekenen (als ik het goed begrijp)?

Wat ook belangrijk is, is dat alle overige gebruikers voorrang krijgen van de MTBers: https://www.dimb.de/fachberatung/trail-rules/
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

In Nideggen liggen ook best wat trails waar je niet zo snel wandelaars tegenkomt, omdat het echt (vast niet legaal) aangelegde MTB trails zijn met wat features enz.

Verder inderdaad vooral aardig zijn, sommige paden zijn mega smal en steil en daar wil je geen wandelaars dwars zitten. Maar mijn ervaring is dat ze het meestal wel tof vinden. Is natuurlijk ook een verschil of je solo/duo fietst of met zn tienen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 21 februari 2022, 10:39 In Nideggen liggen ook best wat trails waar je niet zo snel wandelaars tegenkomt, omdat het echt (vast niet legaal) aangelegde MTB trails zijn met wat features enz.

Verder inderdaad vooral aardig zijn, sommige paden zijn mega smal en steil en daar wil je geen wandelaars dwars zitten. Maar mijn ervaring is dat ze het meestal wel tof vinden. Is natuurlijk ook een verschil of je solo/duo fietst of met zn tienen.
Voor nature trails rijden geld natuurlijk: "Hoe minder hoe beter."

Daarom snap ik nog steeds niet die eigenwijze welke met meer dan 10 man trails rijden in zulke plaatsen, dan filmpjes en foto's maken op SM. En daarna klagen dat het niet meer mag of dat ze gezeur krijgen... Joh, wat raar. Splits dan in 2 x 5 of 3x4 oid. en rij de route van de dag in een andere volgorde. Pluspunten daarvan is dat je ook minder lang hoeft te wachten en meer door kunt rijden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Pat. schreef: ma 21 februari 2022, 15:45 Daarom snap ik nog steeds niet die eigenwijze welke met meer dan 10 man trails rijden in zulke plaatsen, dan filmpjes en foto's maken op SM
En de 'ondernemers' die hier geld voor vragen.
Stamppot with weaksauce!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

eRicW schreef: di 22 februari 2022, 17:30
Pat. schreef: ma 21 februari 2022, 15:45 Daarom snap ik nog steeds niet die eigenwijze welke met meer dan 10 man trails rijden in zulke plaatsen, dan filmpjes en foto's maken op SM
En de 'ondernemers' die hier geld voor vragen.
Hmm, idd. De prijzen die ze vragen voor een tochtje rijden zijn ook niet mals (61 euro voor een tochtje)... Voor dat geldt rij ik 3 keer naar Nideggen op en neer.

Nu krijg ik daarentegen wel weer zijn om weer die kant af te zakken. Maar dan moeten eerste de trails wat droger worden want dat zal ook wel een grote pudding zijn. Ach, eerst volgende week maar eens een puddingtocht gaan doen in Spa. TT van Reine Astrid staat weer op de planning.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Vet, als ik die filmpjes zie wil ik ook naar Niedeggen…
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

paulus1981 schreef: zo 20 februari 2022, 14:11 Als ik me niet vergis zijn grote delen van de oorspronkelijke Bucket trail afgezet tegenwoordig
als iemand nog recent hier geweest is en de status kan updaten, zou fijn zijn. Er is helaas geen Trailforks info daar...
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Iemand nog deelbare GPXen voor Nideggen? Gaan vrijdag naar Witten, Nideggen of Spa. Waarschijnlijk eentje van de eerste twee.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Niemand?! :o
Plaats reactie