Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Da's zou echt @#$@#$% geweest zijn wanneer het niet op een presenteerblaadje wordt aangereikt maar je zelf wat moeite zou moeten steken om het op het internet op te duiken. :o
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je deze routes kunt rijden..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een goede topokaart op de GPS kan je ter plekke improviseren, mocht er een stukje afgesloten zijn.
Houdt het avontuurlijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

cheeta schreef: di 10 mei 2022, 21:36 Da's zou echt @#$@#$% geweest zijn wanneer het niet op een presenteerblaadje wordt aangereikt maar je zelf wat moeite zou moeten steken om het op het internet op te duiken. :o
Veel moeite gedaan, maar ik vertrouw meer op forum leden dan Wikilocs o.a.
Maar joh, oordeel vooral.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien had je je vraag wat anders moeten stellen :bier:

En wat Paulus zegt.
Dankzij de boswachter zijn er wat variaties ontstaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hans MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 oktober 2013, 11:20

Topic is al wat ouder, maar voor mij nu pas relevant. Heeft iemand nog een mooi rondje in de omgeving Nideggen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 9 oktober 2023, 13:15 Kijk hier even.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=157612
:lol: dat is zn eigen topic
Hans MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 oktober 2013, 11:20

Dat is inderdaad m'n eigen topic. Dat eindigt met kijk op Komoot. Maar als ik op Komoot zoek bij Heimach of Nideggen krijg ik volgens mij 60+ routes te zien bij mtb'en. Ik kan uit de info niet opmaken of het een leuke route is. En al helemaal niet of die recent nog toegankelijk is geweest. Er staan meerdere Bucket Trails op. Maar er staat niet wanneer die voor het laatst gereden is.

Hoe weet je nu of een rit leuk is. Soms staat er zwaar omdat er veel hoogtemeters inzitten of omdat het een lange rit is en dan staat er ook dat je delen mogelijk moet lopen. Maar vervolgens krijg ik de indruk dat 90% over asfalt gaat.

Ben ik nou zou onhandig met Komoot of is Komoot gewoon niet geschikt om mooie routes te vinden?
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Vooral niet die gesuggereerde routes uit Komoot gebruiken, die zijn computer gegenereerd dus 0 garantie dat het mooi, leuk , rijdbaar, tof is.
https://support.komoot.com/hc/nl/articles/360058879211
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hans MTB schreef: vr 13 oktober 2023, 20:36 Dat is inderdaad m'n eigen topic.
...
Dat krijg je ervan als je een 2e topic over hetzelfde onderwerp opent :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Hans MTB schreef: vr 13 oktober 2023, 20:36 Dat is inderdaad m'n eigen topic. Dat eindigt met kijk op Komoot. Maar als ik op Komoot zoek bij Heimach of Nideggen krijg ik volgens mij 60+ routes te zien bij mtb'en. Ik kan uit de info niet opmaken of het een leuke route is. En al helemaal niet of die recent nog toegankelijk is geweest. Er staan meerdere Bucket Trails op. Maar er staat niet wanneer die voor het laatst gereden is.

Hoe weet je nu of een rit leuk is. Soms staat er zwaar omdat er veel hoogtemeters inzitten of omdat het een lange rit is en dan staat er ook dat je delen mogelijk moet lopen. Maar vervolgens krijg ik de indruk dat 90% over asfalt gaat.

Ben ik nou zou onhandig met Komoot of is Komoot gewoon niet geschikt om mooie routes te vinden?
1/3 van de reacties verwezen naar trailforks. Er staat 1 rood lijntje; open die, pak de laatste ridelogs en you're set. Succes!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Trailforks wordt gecensureerd, vandaar dat er trails verdwijnen. Wat dan weer aangeeft dat de lokale beheerders/landeigenaren niet blij zijn met de mtb'ers.

In het Nideggen topic ging het telkens om spectaculaire trailtjes. Makkelijk omhoog, uitdagend naar beneden.
Nu vraagt Hans wellicht naar gemoedelijke fietspaden(?)
Want zonder buitenland ervaring zijn veel trailtjes daar niet zo leuk of minder geschikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie