Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik ben ook wel geïnteresseerd in een gsp track met de echte leuke paadjes maar ik heb ze nog nooit gezien. Je mag er dan ook niet fietsen en rondom die burcht is het op de gebruikelijke dagen, zondag, 2e paasdag, etc erg druk met wandelaars dus ik kan me voorstellen dat mensen die tracks niet zo snel verspreiden.

Maar als je op de kaart kijkt kan je zelf wel ongeveer uitvogelen waar je moet zijn, de plekken met grote hoogteverschillen en bos. Op gpsies.com heb ik er wel eens wat gevonden waar je de leuke stukjes uit zou kunnen knippen om dan zelf een rondje te maken. Ik wil er binnenkort weer eens heen en dat was mijn plan dan eigenlijk, gewoon zelf iets fabriceren en daar zien wat je er van kunt fietsen en wat niet.

Mijn tracks van Nideggen staan ook op gpsies.com dus die vind je vanzelf wel, alleen zitten daar naast de hele toffe paden rondom de burcht en Niddeggen, ook behoorlijk wat veldwegen in en die wil je juist vermijden, althans ik en jij volgens mij.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Met de motor veel in omgeving gereden, dit jaar eens de auto en de fiets en dan die kant op :D
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

We gaan in september naar Nideggen. Iemand nog tips voor een (goedkope) slaaplaats voor 1 nacht?

En we moeten nog een route hebben voor de tweede dag. Heeft iemand een mooie (singletrack/ technische) gps route? :wink:
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Bedankt. Heb je zelf deze routes gefietst? Zo ja, kun er wat over vertellen?
En die slaapplek is te duur :wink: Ik zoek meer iets richting CCR of Coocobane, zowel in prijs als opzet.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

In de meest recente versie van UP/DOWN staat een 5 pagina tellend artikel over dit gebied! Wij gaan er eind september/begin oktober rijden, ziet er heel gaaf uit.

Hier staat ook een filmpje + een GPX bestand.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Koelman schreef:In de meest recente versie van UP/DOWN staat een 5 pagina tellend artikel over dit gebied! Wij gaan er eind september/begin oktober rijden, ziet er heel gaaf uit.

Hier staat ook een filmpje + een GPX bestand.
Wij hadden al het idee om naar de Eifel te gaan. Ben zelf lid van UP/DOWN, dus toen ik het artikel las was de keuze snel gemaakt :D
Het weekend is gepland en via gpsies hebben we ook een route voor de tweede dag :-q
Ik ben erg benieuwd en heb er zin in.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Old 'n' Rusty schreef:
Koelman schreef:In de meest recente versie van UP/DOWN staat een 5 pagina tellend artikel over dit gebied! Wij gaan er eind september/begin oktober rijden, ziet er heel gaaf uit.

Hier staat ook een filmpje + een GPX bestand.
Wij hadden al het idee om naar de Eifel te gaan. Ben zelf lid van UP/DOWN, dus toen ik het artikel las was de keuze snel gemaakt :D
Het weekend is gepland en via gpsies hebben we ook een route voor de tweede dag :-q
Ik ben erg benieuwd en heb er zin in.
Cool! Jullie gaan de route van UP/DOWN dus rijden? Zo ja, hoor ik graag hoe het was! Veel plezier! :-q
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Misschien goed om te weten, maar ik las net op de Facebookpagina van UP/DOWN dat het hele gebied rond Nideggen streng verboden is voor mountainbikers... Wordt je er betrapt riskeer je een boete van € 180,- p.p.!!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Koelman schreef:Misschien goed om te weten, maar ik las net op de Facebookpagina van UP/DOWN dat het hele gebied rond Nideggen streng verboden is voor mountainbikers... Wordt je er betrapt riskeer je een boete van € 180,- p.p.!!
??? Dat meen je niet?! Hebben we net een weekend gepland om die route te fietsen!

Maar je leest zoveel op het net over biken rond Nideggen en er zijn zoveel gps tracks en dan zou het daar niet mogen? Raar.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eifelverein ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Old 'n' Rusty schreef:
Koelman schreef:Misschien goed om te weten, maar ik las net op de Facebookpagina van UP/DOWN dat het hele gebied rond Nideggen streng verboden is voor mountainbikers... Wordt je er betrapt riskeer je een boete van € 180,- p.p.!!
??? Dat meen je niet?! Hebben we net een weekend gepland om die route te fietsen!

Maar je leest zoveel op het net over biken rond Nideggen en er zijn zoveel gps tracks en dan zou het daar niet mogen? Raar.
In de UP/DOWN staat in het kadertje op de laatste pagina ook al iets over de mogelijke illegaliteit van de trail. Schijnt dat er inderdaad veel gefietst wordt, dat het in eerste instantie al niet mocht, maar dat het nu dusdanig druk wordt dat er vaker en strenger gehandhaafd gaat worden. Hieronder de reactie van UP/DOWN.
Mjah, dan proberen we dus een nieuwe route te laten zien, maar dan gaat er ook wel eens iets mis. Een kleine aanvulling bij het artikel over de Buckettrail in Nideggen, van iemand die het gebied kent:

"Daarin staat ook het stuk over Nideggen, een bekend en inderdaad fantastisch gebied om te biken. Ik ben daar een tijdje terug wezen biken en we zijn toen aangesproken door een (overigens uiterst vriendelijke) boswachter. Ik heb in het artikel ook gelezen dat jullie twijfels hebben bij de legaliteit van deze trails maar wil jullie toch nog even melden wat die boswachter ons heeft verteld, voordat jullie zo dadelijk boze lezers hebben. De man vertelde ons dat het een beschermd natuurgebied is en daarom te strengste verboden is te biken, de boete bij overtreding is een niet misselijke €180,- p.p. De Boswachter heeft ons niet beboet, en vreemd genoeg zelfs heel vriendelijk gewezen op een vette trail welke we naar beneden moesten volgen om vervolgens via de weg naar boven te rijden en het gebied te verlaten. Hij benadrukte dat er steeds meer fietsers komen en ze om die reden drukker zullen gaan controleren."

U bent bij deze gewaarschuwd...
Bron

Ik baal er ook erg van. Zag er super uit die omgeving daar.... :(
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Gewoon gaan! Je zult hier in.NL toch ook welneens op een niet 'oficieel' pad rijden.

Laat al 13jaar mijn 3 honden los lopen hier in natuurgebied terwijl dat niet mag dit met risico van prent.
daarnaast ging ik vroeger veel in eifel rijden met motor en dit gebeurde echt niet om met 60km/h van de mooie natuur te genieten.
Soort van ingecalculeerd risico zullen we maar zeggen.

Als je prent krijgt heb je gewoon pech, maar verder wel hee fijne/ uitdagende dag gehad

Als ik GPS had gehad was ik er al lang geweest :-D, dus als eriemand die kant op gaat en wat gezelschap kan gebruiken.
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik zag het artikel ook in Up/Down toen ik vorige maand in Nederland was, en was meteen enthousiast. Tot ik dat kadertje las dat het misschien geen legale trail is, dan weet je al wat er gaat gebeuren. :cry:

De lokale mountainbikers in dat gebied rijden die route waarschijnlijk al jaren zonder problemen, ook al is het officieel niet toegestaan. Die zullen wel blij zijn dat een buitenlands blad ineens hun mooie route publiceert met GPS-track en video erbij... niet dus. Dat die gast in het filmpje een paar keer flink zijn achterwiel blokkeert en de trail lekker aan gort slipt helpt natuurlijk ook niet qua beeldvorming.

Het lijkt mij ook een hele gave route maar al met al vind ik de werkwijze van Up/Down behoorlijk stupide. Jammer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ridge77 schreef:Gewoon gaan! Je zult hier in.NL toch ook welneens op een niet 'oficieel' pad rijden.

Laat al 13jaar mijn 3 honden los lopen hier in natuurgebied terwijl dat niet mag dit met risico van prent.
daarnaast ging ik vroeger veel in eifel rijden met motor en dit gebeurde echt niet om met 60km/h van de mooie natuur te genieten.
Soort van ingecalculeerd risico zullen we maar zeggen.

Als je prent krijgt heb je gewoon pech, maar verder wel hee fijne/ uitdagende dag gehad

Als ik GPS had gehad was ik er al lang geweest :-D, dus als eriemand die kant op gaat en wat gezelschap kan gebruiken.
Voor €180, - koop je ook een GPS.
Het is dus zaak om geen boete meer te krijgen na de aanschaf van een GPS, zodat het budget neutraal blijft ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie