Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

roger.canisius schreef:Ps ga onderaan de trail ook even naar cafe janssen, daar hebben ze zeer lekkere taarten! En verder door in Zerkall naar Gut Kallerbend, zeer lekker eten!
ff een waypoint maken ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Vandaag de Up Down route gereden. Wat een prachtige track, echt genoten. Paar opmerkingen/tips voor mensen die binnenkort willen gaan (aan de hand van het kaartje op de website van Up Down:
- de afdaling tussen 3 en 6 met de switchbacks is afgezet, daar kom je niet meer bij
- restaurant Gut Kallerbend in Zerkall is dicht t/m 17 juli 2015 i.v.m. vakantie. Eerstvolgende eetgelegenheid aan de route is Cafe Flink aan de stuwdam (lekkere betaalbare lunch en taarten).
- tussen 20 en 1 stuurt de gpx je na een singletrack afdaling in een haakse bocht omhoog. Hier is geen pad te bekennen, waarschijnlijk afgezet met bomen. Wij hebben het bredere pad naar beneden gevolgd, de haarspeldbocht van de L11 naar beneden genomen en bij het eerste huis rechts er om heen. Daarna nog een keer de L11 oversteken. Dit zijn hele stijle twee offroad paadjes die je terug brengen naar de parkeerplaats.
- geen boswachter o.i.d. gezien. Twee keer wandelaars tegen gekomen, gewoon vriendelijk gegroet.
- controleer jezelf goed op teken, wij hadden er een aantal :-{

Echt een geweldige route. Aanrader!
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

roger.canisius schreef:Afgelopen zaterdag met m'n neef naar Nideggen geweest. De trail die je ziet in het filmpje van Up and Down (bij +/- 4.4 minuten) is en zal nooit meer berijdbaar zijn! De gehele trail is van boven tot beneden vol met afgezaagde bomen gegooid! We dachten eerst dat dit maar het eerste stukje was gedaan, dus met de fiets op de schouder eerst maar een een stuk naar beneden gelopen. Jammer dan gehele trail tot benenden dicht, beneden aangekomen zagen we een bord staan met de mededeling dat dit pad uit natuurbeschermings oogpunt voor altijd gesloten was! Ook stond bij de trail waar Old 'n Rusty de foto heeft gemaakt, (rechts van hem) een bordje van de mountainbikers zelf (DIMB) om hier ivm errosie niet te rijden. Maar al met al toch een mooie tocht met mooie trails! (43km met 1348 hm)
Is dat dat stuk bij haus schoeller/ kuhlenbush op de garmin topo?
Of is dit al aangepast in de gpx track?
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Is iemand hier recent nog geweest? Ik wil in de komende weken eigenlijk een keer gaan, maar ben benieuwd hoe het er nu bij ligt.
Kamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 13:01

AMVisker schreef:Is iemand hier recent nog geweest? Ik wil in de komende weken eigenlijk een keer gaan, maar ben benieuwd hoe het er nu bij ligt.
2 weken geleden geweest. Ligt er eigenlijk prima bij. Grotendeels droog, geen plassen of modder gezien...
AMVisker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 29 december 2012, 18:45
Mijn mountainbike: Surly karate monkey, Kona Honzo, BMC Trailfox

Klinkt goed, ga over twee weken met paulus1981 een poging wagen:)
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Over 2 weken ligt er een meter sneeuw :-P
ik bedoel dus.......dan kan het weer heeeeel anders zijn
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

In Duitsland is een nieuwe website gelanceerd die mountainbikers wil lokken naar de Noord Eifel: http://www.freifahrt-eifel.de/nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Je vindt er voor 500 km legale GPS routes, zonder gedoe met boswachters. Er is keuze uit de regio ten zuiden van Düren en nog wat zuidelijker richting Euskirchen.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Wanneer ik naar de foto's kijk die erbij staan zijn het niet de meest spannende trails. Lekker brede paden :wink:
Pain, is the french word for bread
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Heeft iemand voor mij een GPX van een gereden route, ik heb de gpx van up/down gebruikt en kom er op het punt van de bomen niet uit, je zou er onder langs moeten kunnen maar ik heb niet gevonden waar ik dat zou moeten doen.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Idd. Als iemand een betere/uptodate gpx heeft, dan hou ik me ook aanbevolen. Wil er nl binnenkort ook naar toe.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Apostle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 april 2014, 23:56
Mijn mountainbike: Saracen Myst

ik heb vandaag nog wat zitten zoeken in die hoek, maar ik wil m graag nog eens overdoen. en dan kunnen we een kloppende GPX opnemen wat mij betreft :)

die haarspeld tussen 20 en 1 heb ik opgelost door weer omhoog naar 20 te gaan en dan via de singletrails 1tje verder weer naar beneden te rijden.

dat stuk bij 6 ben ik afgehaakt, heb m weer rond gereden naar boven. volgende keer nog even wat beter zoeken dus!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

hallo allemaal, hoe ligt de route er momenteel bij?
is er nog iemand onlangs geweest? zit er aan te denken om er met een stelletje heen te gaan eind September
Michel70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 23:11
Mijn mountainbike: Giant Talon 1 Ltd 2015

Wij zijn vorige week donderdag naar de Eifel geweest en hebben daar Route J gedaan (+- 40 km met 1100 hm met een gedeelte langs het water). Daar lag het allemaal netjes droog erbij maar het is dan ook erg goed weer geweest de afgelopen weken. Prima te rijden en alleen maar stof van de fiets hoeven poetsen na afloop :wink: Ik ga er van uit dat de rest in de regio ook prima te rijden is alhoewel eind september nog een eind weg is en het weer nogal veranderlijk is.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

weer wordt goed as zondag, maar ik had begrepen dat het niet verstandig is om dan te rijden ivm controles/boetes.
is dat nu nog steeds zo?
Plaats reactie