Nideggen, Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nideggen is echt prachtig. Heerlijk gereden gisteren!!

Afbeelding

Korte video van KevinBel die de drop neemt

https://www.pinkbike.com/video/476606/" onclick="window.open(this.href);return false;
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Lekkah Kevin :-D
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Afgelopen zondag voor de 2e keer afgereisd naar Nideggen samen met een fietsmaatje van me. Het weer zat mee, de trails waren weer ontzettend gaaf! Uiteindelijk een paar dingen gereden die we de eerste keer niet gereden hadden, altijd leuk om vooruitgang te boeken. Het was hoe dan ook wederom een top dag en we gaan hier zeker weer terug komen.

Beelden zeggen misschien meer als woorden ;-).

Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Koenuhhh schreef:Afgelopen zondag voor de 2e keer afgereisd naar Nideggen samen met een fietsmaatje van me. Het weer zat mee, de trails waren weer ontzettend gaaf! Uiteindelijk een paar dingen gereden die we de eerste keer niet gereden hadden, altijd leuk om vooruitgang te boeken. Het was hoe dan ook wederom een top dag en we gaan hier zeker weer terug komen.

Beelden zeggen misschien meer als woorden ;-).

Nog steeds de gps van Up/Down of een aangepaste versie?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Old 'n' Rusty schreef:
Koenuhhh schreef:Afgelopen zondag voor de 2e keer afgereisd naar Nideggen samen met een fietsmaatje van me. Het weer zat mee, de trails waren weer ontzettend gaaf! Uiteindelijk een paar dingen gereden die we de eerste keer niet gereden hadden, altijd leuk om vooruitgang te boeken. Het was hoe dan ook wederom een top dag en we gaan hier zeker weer terug komen.

Beelden zeggen misschien meer als woorden ;-).

Nog steeds de gps van Up/Down of een aangepaste versie?
Inderdaad die track maar dan een ingekort rondje aangezien de conditie nog niet op peil is. :winkie:
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen; is het aan te raden van de originele Up/Down gpx zaken aan te passen? Evt moois toe te voegen? Route is nu 41km, mag best meer worden voor een goede dagtocht.

thx!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

41km nideggen is al best prima voor een dag hoor. laatst gereden met een koppel en na 37km en 1500hm was de koek redelijk op. Daarnaast was het vooral tijd aangezien we krap 9,5km/uur gemiddeld gereden hadden. (al zeg ik in de kroeg dat die gemiddelde snelheid lag aan degene met de nieuwe fiets die ingesteld moest worden :D )
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Koenuhhh schreef:Afgelopen zondag voor de 2e keer afgereisd naar Nideggen samen met een fietsmaatje van me. Het weer zat mee, de trails waren weer ontzettend gaaf! Uiteindelijk een paar dingen gereden die we de eerste keer niet gereden hadden, altijd leuk om vooruitgang te boeken. Het was hoe dan ook wederom een top dag en we gaan hier zeker weer terug komen.

Beelden zeggen misschien meer als woorden ;-).

Erg gaaf filmpje en laat mij erg zin krijgen daar eens te gaan rijden :D
Up-down route gedownload, eens even nakijken/aanpassen en dan maar eens kijken wanneer er tijd is 8)

Wat zijn mooie/fijne startpunten?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

floris500 schreef:Wat zijn mooie/fijne startpunten?
Startpunt bij Nideggen zelf.
klik
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Dutch schreef:41km nideggen is al best prima voor een dag hoor. laatst gereden met een koppel en na 37km en 1500hm was de koek redelijk op. Daarnaast was het vooral tijd aangezien we krap 9,5km/uur gemiddeld gereden hadden. (al zeg ik in de kroeg dat die gemiddelde snelheid lag aan degene met de nieuwe fiets die ingesteld moest worden :D )
Het hoeft ook niet langer, maar ik vroeg mij af of er evt wat getweakt moet worden aangezien die gpx al enkele jaren oud is. Of dat er misschien fraaiere alternatieve paadjes zijn. Als de route er dan wat langer van wordt is dat niet erg.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

jj speed schreef:
floris500 schreef:Wat zijn mooie/fijne startpunten?
Startpunt bij Nideggen zelf.
klik
Top, thanks!
Pietermf
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 4 maart 2019, 22:25

Is er onlangs nog iemand wezen rijden op deze trail? Is het nu een beetje te doen of te nat?
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Iemand nog recente ervaring met Nideggen?
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

mugged schreef: ma 1 april 2019, 22:50 Iemand nog recente ervaring met Nideggen?
Niek123 is afgelopen weekend geweest. Stuur die anders eens een pb.
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

mugged schreef: ma 1 april 2019, 22:50 Iemand nog recente ervaring met Nideggen?
Ik ben afgelopen zondag nog geweest idd. Wat wil je precies weten?

Kwa wandelaars viel het mee ondanks het goede weer op een zondag. Een aantal trails waren aan het begin geblokkeerd met een poortje bedoeld voor alleen voetgangers. Hier stond dan ook een bordje bij dat het verboden was voor fietsers.

Voor mij was het de eerste keer in Nideggen en de trails zijn echt tof net zoals de omgeving!
Plaats reactie