MTB'en in Oberhambach?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Wegens omstandigheden dit jaar weer even naar hetzelfde park geweest. Goed nieuws: in het bos dat direct aan het park grenst is een MTB-trail uitgezet!

Heel kort maar heel pittig en volledig single track. 4,5 kilometer, 136 hoogtemeters. De afwisseling klimmen/dalen is er niet, je bent een goede 25min aan het klimmen en dan 5min afdalen maar die afdaling vond ik echt fantastisch: kombochten, snelle switch backs, rotsen, 'jumps'. Ik ben nooit op een bikepark geweest maar denk dat dit redelijk in de buurt van DH komt.
Bovenaan (bij de grote uitkijktoren) is een mini pumptrackje aangelegd. Vooral leuk voor kids denk ik.
De route is zeer goed bepijld, incl waarschuwingen wanneer je een wandelpad kruist (en andersom ook: waarschuwingen voor wandelaars dat ze een fietsparcour oversteen), indicaties voor steile afdalingen en klimmen, 'danger'-bordjes enz. Deutsche grundlichkeit.

Info: http://www.radpiraten-tv-birkenfeld.de/ ... rmationen/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.outdooractive.com/de/mountai ... b=oax-tab1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nu ik de foto's zag, weet ik gelijk waar het is. Die waren ze vorig jaar toen ik er was dus druk aan klaar maken. Is dan misschien wel weer eens aantrekkelijk voor een goedkoop weekendje om deze te boeken...
Raven biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 augustus 2010, 09:04
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

Ik ga volgende week die kant op en wil mijn mountaibike meenemen. Heeft er nog iemand tips voor routes?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je hebt de trail achter dat park, was 2 jaar geleden leuk. Niet DH zoals ik hierboven zei, dat weet ik wel nu ik op echte DH parcours ben geweest, maar een voor NL begrippen lange en technische afdaling.
Verder geen vaste routes, maar er moeten wel GPS routes zijn want het gebied is erg mooi, heuvelachtig en heeft zat leuke paden.
Zoals gezegd zijn de wandelroutes ook leuk om te fietsen.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Ik ben er vorige week ook geweest. Leuke vaste xc route met technische klimmetjes en afdalingen. Op zondag waren er ook nog wedstrijden. Achter het meer/ golfbaan zitten ook diverse mooie wandelpaden waar je kunt fietsen. En je hebt het bikepark op de erbeskompf welke aan het uitbreiden is met nieuwe routes. Volgens jaar opent ook het bikepark op de idarkopf dus genoeg te doen daar.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Bikepark op de Erbeskopf? Sinds wanneer? Met lift?
Plaats reactie