Routes rond Cochem (Eifel)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Is deze omgeving ook geschikt als je steile technische afdalingen zoekt? Misschien wel een beetje richting freeride/dh?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Twee weken geleden hier geweest en lukraak gefiets met een goede wandelkaart, natuur en single trails zijn Ardennen waardig. Is geen vaste route, dus veel zoeken en proberen. Verwacht geen downhill, de Moezel klieft door de heuvels hier en de hellingen lopen dus steil naar beneden.
Eigelijk mezelf dus prima vermaakt
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ok, bedankt
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Via een kennis ook gehoord dat het best een interessante omgeving is.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Cochem is zeker aan te raden. Niet zo bekend bij bikers, maar een zeer mooie omgeving met veel afwisseling. Het roompotpark net buiten Cochem (waar altijd veel aanbiedingen zijn voor goedkope huisjes) is een prima startpunt. Bij de receptie koop je een geplastificeerde wandelkaart en gaan! Veel routes starten/komen langs dit park, dus ideaal.
- Veel klim en daalwerk (steil bij de wanden van de Mozel), schotterpaden, singletrack, bos, van alles wat.
Koenta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 21:33
Mijn mountainbike: Ghost AMR 7500

Hmm, dan heb ik kennelijk niet goed gezocht :~
Ik heb destijds niet heel erg veel spannends kunnen vinden helaas.
Binnenkort willen we toch nog 'n keer terug dus wie weet.....
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Wij gaan eind van de maand weer naar Cochem.
Rijd normaal altijd dezelfde route van Cochem,Valwiegberg en omgeving en terug naar Cochem met m'n Edge.
Nu wil ik ''Komoot'' óók eens proberen.Komoot is een app voor MTB,lopen,racefiets met gesproken begeleiding.
Zelf kun je ook routes samenstellen met Komoot.Je kunt kaarten downloaden,zodat je de app ook offline kan gebruiken.Let op!'' de app is gratis + 1 regio á €3.95 gratis.Ik heb gekozen voor de regio Cochem.Soms komt er een zogenaamde ''Gütschein'' op internet voorbij,dan kun je weer kiezen voor een regio bij jou in de buurt.
Weet natuurlijk niet of het een goede/fijne app is,maar wil hem gaan testen in Cochem..
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

tis niet heel technisch fietsen hoor, zoals zoveel in duitsland vooral schotterpaden. Maar als je de wandelkaart erbij pakt, dan kun je daar zeer leuke paden op vinden. Verwacht geen wortelbedden zoals in de ardennen.

vooral lekker toeren.
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Ok, kleine kick in dit topic. Eind mei ga ik met een GPS systeem en mijn nieuwe bike (is nu in aanschaf) naar het welbekende Roompotpark bij Cochem. Nu zie ik hier al verschillende goede tracks voorbij komen, maar is het voor mij moeilijk inschatten wat de zwaarte en pracht van de routes is. Iemand tips of suggestie voor een goede GPS track vanaf het Roompotpark wat een mooi rondje van pak 'm beet 50km maakt en voor een redelijk getrainde mtb'er goed te doen is?
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Misschien zit hier wat bij? rondtrip in een straal van 10 km'' Je kunt de straal kleiner maken...
http://www.gpsies.com/trackList.do
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Vanaf t park kun je idd een aantal routes direct op. Tevens kun je bij de receptie een wandel/fietskaart kopen en zelf beetje puzzelen.
Verwacht niet teveel singletrack, des te meer klimmetje, soms vrij steil (de wanden langs de moezel zijn vrij steil), prachtige uitzichten etc.

50 km is zo gevuld

Er is ook nog een gps track te vinden die de '7 dalen route' oid heet, 75 km lang. heb m zelf niet gereden.

Volop lol!
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 28 april 2011, 10:03
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

Hartelijk bedankt voor de tips, ga ik zeker mee aan de slag. 75km zal tijdtechnisch lastig worden denk ik. Iemand ervaring met de aangeboden tracks van Dockie en Speedy?
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ik ben er afgelopen voorjaarsvakantie geweest: samen met het vrouwtje en die is altijd traag met opstarten dus perfect om 's morgens een uurtje of 2-3 te rijden. We zaten op het Roompot park Cochem dus altijd bergaf starten (en dat was serieus koud). Ik vond het er best leuk rijden, kon er me weg wel goed vinden en heb vooral de wandelroutes gevolgd. Staan niet alrijd even duidelijk aangegeven.
Heb wel een mooie afdaling tegenover Cochem gereden, die was wel serieus. Had in mijn onwetendheid van het gebied het Apollopad vanaf Cochem opgereden, leek me wel mooi tussen de wijnvelden maar dat was niet te doen met de bike: diverse trapjes e.d. Verder vind je er brede schotters of kleine asfalt wegen. Heb drie ritjes gereden: eentje volledig op de weg, en twee grotensdeels off-road maar iets korter (30-35km). Vond er ten westen van het park mooier rijden.

Heb alle ritten met Strava opgenomen:
http://www.strava.com/activities/117678246" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/117913245" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/118162731" onclick="window.open(this.href);return false;

Had uiteraard beperkte tijd en als ik samen met mijn vrouw op vakantie ben neem ik zeker geen risico's dus allemaal hele brave routes.

Wel een paar serieus steile hellingen tegen gekomen, paar keer 20+% op m'n polar gezien...phoe!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Mijn route van 2012 een beetje aangepast voor 2013.

http://connect.garmin.com/activity/344883273" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit jaar normaal gezien terug naar ginder en dan proberen we er toch nog een stukje bij aan te breien. :-D
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Als rijrichting van de 7 dalen route is de richting van Speedy G. beter, dus met de klokrichting mee. Andersom zitten er anders een aantal loopstukken in.
Plaats reactie