Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Ik zit een beetje in dubio, mijn Reverb Stealth B2 heeft een servicebeurt nodig, maar bij het demonteren zag ik dat er één lange kras over de buitenste shaft loopt. Niet heel diep, maar wel voelbaar als je met je nagel er langs wrijft. Hoeveel kwaad kan dat?

Vraag me nu namelijk een beetje af of ik er weer 100 euro tegenaan moet gooien om 'm weer okay te krijgen, of dat dit het moment is om weer wat anders te kopen. Ik gebruik m'n dropper veel, dus het moet wel goed werken en betrouwbaar zijn. Dit is inmiddels mijn derde Reverb, begin het een beetje moe te worden van iedere keer hetzelfde riedeltje. Zag wel dat de C1 een veel langer service interval heeft (op papier) maar geen idee of dat dit in de praktijk ook echt zo is. Alternatieven zijn een BikeYoke Revive 2.0 of een Fox Transfer, al zit ik met die laatste wel een beetje te tobben met de inbouwhoogte. Een 175 Transfer heeft gewoon 3(!)cm meer overall length ten. opzichte van de Reverb als ik het goed zie, dus dan moet ik genoegen nemen met een 150mm om dat te compenseren...

Nog alternatieven in het 350 euro segment die ik moet overwegen?
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

Rijd nu zelf ongeveer ½ jaar met OneUp V2 en ben erg tevreden. Had hiervoor een KS lev maar had erg veel speling. Revisie niet interessant dus toe een V2 gekocht.

Zeker een aanrader.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Honzo schreef: ma 3 mei 2021, 19:50 Ik zit een beetje in dubio, mijn Reverb Stealth B2 heeft een servicebeurt nodig, maar bij het demonteren zag ik dat er één lange kras over de buitenste shaft loopt. Niet heel diep, maar wel voelbaar als je met je nagel er langs wrijft. Hoeveel kwaad kan dat?

Vraag me nu namelijk een beetje af of ik er weer 100 euro tegenaan moet gooien om 'm weer okay te krijgen, of dat dit het moment is om weer wat anders te kopen. Ik gebruik m'n dropper veel, dus het moet wel goed werken en betrouwbaar zijn. Dit is inmiddels mijn derde Reverb, begin het een beetje moe te worden van iedere keer hetzelfde riedeltje. Zag wel dat de C1 een veel langer service interval heeft (op papier) maar geen idee of dat dit in de praktijk ook echt zo is. Alternatieven zijn een BikeYoke Revive 2.0 of een Fox Transfer, al zit ik met die laatste wel een beetje te tobben met de inbouwhoogte. Een 175 Transfer heeft gewoon 3(!)cm meer overall length ten. opzichte van de Reverb als ik het goed zie, dus dan moet ik genoegen nemen met een 150mm om dat te compenseren...

Nog alternatieven in het 350 euro segment die ik moet overwegen?
Geen advies voor je Reverb, maar 3cm korter is 3cm minder overlap bij de Reverb.
En dat kan natuurlijk heel goed verklaren waarom de Reverb wat vaker geserviced moet worden.
Zelf een probleemloze Reverb in 1 van mn fietsen, maar gebruik juist die fiets niet zo intensief.
Vorige zomer een OneUp v2 210mm gekocht. Die wordt het meest gebruikt en doet het nog prima, maar er moet wel regelmatig wat vet onder de collar om 'm smeuig te houden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Bikeyoke Revive 185 in gebruik nu. Eerste indruk is goed, eenvoudig te ontluchten, werkt super soepel, stabiel.
Zal tzt weer posten hoe ie het vol blijft houden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een budget rond de 350 zou ik voor een Bikeyoke Divine gaan. Dit vanwege de goede ervaringen die ik met de Revive heb, hun "automatische ontluchting" en de mogelijkheid de travel te finetunen.
De Revive werkt soepeler dan de andere droppers die ik heb/had (Kindshock, OneUp, Brand-X) en heeft na een paar jaar nog steeds minder speling dan die anderen nieuw al hadden.
BY zal heus niet de enige goede dropper maken (en alles kan kapot), maar ik ben er wel een klein beetje fan van geworden...

Wil je minder uitgeven komt OneUP meteen in beeld. Hun service is iig prima heb ik ervaren, en dat is ook wat waard.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Weet iemand of een Canyon Grand Canyon AL SLX uit 2014 geschikt is voor een dropper met interne kabel?
Volgens mij niet, maar wil het zeker weten.

En zo niet, iemand een goede tip voor een dropper?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als er geen gat in de zitbuis zit kan er geen "stealth" dropper in. Tenzij je het zelf aandurft daar een gaatje voor te boren natuurlijk...
De keus in droppers met externe kabels is niet zo groot, ik zou dan gewoon voor zo'n Brand-X gaan.

Heeft zo'n GC niet nog een 27.2 zadelpen? Dat beperkt de keus ook nog wat.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

nee volgens mji gaat er een 30.9mm in. In ieder geval geen 27.2mm. Gaatje boren wilde ik liever niet doen

Eens zoeken wat er nog leverbaar is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Thomson is een goede dropper met externe kabel.
Helaas slechts 125mm en best prijzig.
Maar 5 jaar probleemloos zonder service is ook veel waard.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arjan Hoevenaars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 april 2021, 10:26

Ik ben erg tevreden over One Up. Werkt prima en zelf een servicebeurt geven is een eitje.
Vanwege de nodige problemen en de hoge kosten voor een servicebeurt voor mij in elk geval geen reverb meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mn opmerking hierboven over de Thomson was bedoeld als tip voor een dropper met externe kabel.

"Toevallig" een OnUp(v2) in mn andere fiets.
Ook fijn, maar minder smooth dan mn Thomsons.
Wel 9cm meer drop en 150 euro goedkoper ;)
Er moet regelmatig wat vet onder de collar om m soepel te houden.
Of ie ook 5 jaar zonder service kan weet/denk ik niet, maar ik ben er tevreden mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Honzo schreef: ma 3 mei 2021, 19:50 Nog alternatieven in het 350 euro segment die ik moet overwegen?
Oneup is al genoemd, die kan je ook nog "begrenzen" indien hij te lang is. Verder zou ik Crankbrothers ook nog overwegen. Ik heb een 125mm Highline 1e gen en die doet het al meer dan 4 jaar met eens per jaar een likje vet onder de kraag. Afentoe gaat de kabel wat stroef na stilstand maar dat is na 2x drukken verdwenen. Verder ervaring met oudere Reverbs (klote) en een Kindshock Lev Si (nog meer klote) en die laatste heb ik een poosje terug vervangen door een Crankbrothers Highline 7. Is erg smooth, voelt en ademt dezelfde kwaliteit uit als de oude en de remote is geweldig. Inbouwdiepte weet ik zo ff niet, daar zal je zelf ff moeten induiken.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Dank! Grootste is uitdaging is op dit moment verkrijgbaarheid :-?
En dan zijn er ook nog die alleen standaard met een 1x lever komen. :-? Dat past net niet lekker denk.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is de dropper van BrandX enkel in de UK te koop? Middels zoeken kom ik enkel Engelse webshops tegen.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op za 15 mei 2021, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

hallo
omdat ik niet meer zo tevreden (en wat frustraties heb) met mijn E13 TRS+ 150mm dropper van 2 jaar oud, ben ik aan het kijken naar een andere dropper.
Gezien mijn fietsgedrag zoek in naar een middenklasser.
Een beetje meer travel mag ook, daar ik bij de laagste stand van mijn 150mm E13 het zadel nog steeds voelde bij afdalingen. Ik ben 1.84m.
De OneUp v2 (210mm) wordt in dit topic nogal opgehemeld. Staat ook goed in de recensie van Bikeradar. Prijs gaat ook wel , ik zag m voor 220 eur zonder lever (mijn E13 koste toendertijd 240Eur).
Ik lees ook veel over BikeYoke. Wat is het verschil tussen de Revive en de Divine?
Vraagje:
Zou mijn huidige E13 lever werken met de OneUp of een andere cable actuated dropper? Een nieuwe OneUp lever kost 50 Euro. Moet je de lever en de dropper van het merk combineren, of kan je uitwisselen?

bvd!
Plaats reactie