Ik had vroeger hooguit 3 uur lol op een HT, en nu ruim 4 uur op een FS. Dat is toch veel belangrijker dan een hoger gemiddelde?
Stelletje wielrenners...

Deze uitspraken wil ik er dus uit hebben.Peelrijder schreef: ↑di 28 juni 2022, 22:33 Maar het was meer om te benadrukken dat een FS voor Nederland een beetje overdone is.
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"Rasmazzer schreef: ... dat XC in het algemeen niet mountainbiken is ...
Je bedoelt Brabant? Niet elke provincie heeft louter bwr-routes, hè?Peelrijder schreef: ↑wo 29 juni 2022, 11:29 Er is binnen Nederland minder noodzaak om een full suspension rijwiel te gebruiken voor het zogenaamde mountainbiken, als dan dat in andere landen of gebieden zou zijn vanwege de aard en omstandigheden van het doorgaans te berijden terrein.
![]()
Leuker is heel subjectief.
Netsersel, Milheeze, GulbergGiant-E schreef: ↑wo 29 juni 2022, 11:50Je bedoelt Brabant? Niet elke provincie heeft louter bwr-routes, hè?Peelrijder schreef: ↑wo 29 juni 2022, 11:29 Er is binnen Nederland minder noodzaak om een full suspension rijwiel te gebruiken voor het zogenaamde mountainbiken, als dan dat in andere landen of gebieden zou zijn vanwege de aard en omstandigheden van het doorgaans te berijden terrein.
![]()
Ik heb Lakebike24 gedaan op een hardtail, prima vol te houden.
Leerzaam, nuttig artikeltje. Deze alinea's;Kapitein Iglo schreef: ↑wo 29 juni 2022, 11:41 https://www.pinkbike.com/news/opinion-b ... chris.html
Lees dit maar eens. En bedenk je waarom je überhaupt met mountainbiken bezig bent. In dit licht is de discussie totaal niet relevant.
Niettemin hobbel ik een beetje rond op de Ibis Wipkip AF. En ik vind het helemaal super.
Pinkbike schreef:It is easy to love something you are good at. How many of us spend our riding lives wrapped up in trying to be good at mountain biking, rather than appreciating every single moment for the gift it is? We should try to remember that being good is a barrier, something that puts people off, worrying that they might not measure up. We must not forget that the real heart of sport is in sharing it with others, and Chris is the person who showed me the world that lead to my career, my marriage and so much more.
As someone who felt their social exclusion keenly as a teenager, I know that Chris would tear down every barrier if he could, he would never accept that someone else might be dissuaded from experiencing the same joy he found.
I believe that our sport would be a far better place if we could all be more like Chris.
Dat zeg ik: in Nederland is die noodzaak er misschien juist wel meer.Peelrijder schreef: ↑wo 29 juni 2022, 11:29 Er is binnen Nederland minder noodzaak om een full suspension rijwiel te gebruiken voor het zogenaamde mountainbiken, als dan dat in andere landen of gebieden zou zijn vanwege de aard en omstandigheden van het doorgaans te berijden terrein.
![]()
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"Rasmazzer schreef: ... dat XC in het algemeen niet mountainbiken is ...