Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Nu zal je er wel een truukje voor vinden maar de GD gaat toch wel hard omhoog :o
(zie de Squinky Elevation Test Video bij de 2e link van Doppert).

Ik ben er voorlopig wel uit en ga voor de KS Lev. Mooie traploze dropper met goede reviews.
Ik heb KS gemaild betreffende de riders weight voor KS Lev dropper post 31,6 mm x 435 mm.
Dit is hun antwoord:

There is no weight limit.
Respectfully,

Ron Easton
KS USA


Nu nog even een goede deal zoeken :-q
If you wanna ride....
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

jaspero schreef:Kermit tipte dit topic en heb even het topic doorgenomen. Ook ik zit te kijken naar een Dropper post.
Ik kijk toch naar de GD. Vele vinden het uiterlijk niet mooi genoeg, Maar je blijft toch bij elke pen dezelfde problematiek lezen. En dat is dat ze vanzelf zakken of omhoog gaan. Dit is inderdaad bij de Lev en de Reverb wat minder. Maar de eenvoud van de GD, zoals is aangegeven, gaat voor mij denk ik de doorslag geven.

Jerrys kid waar heb je die pen van jou gekocht ?
Bij pure bike (Frans).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
De Sportman
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 13:24
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element SE 2010
Contacteer:

Frans,

Hoe waren je ervaringen qua levertijd?

Gr. Roelf
jerry's kid schreef:
jaspero schreef:Kermit tipte dit topic en heb even het topic doorgenomen. Ook ik zit te kijken naar een Dropper post.
Ik kijk toch naar de GD. Vele vinden het uiterlijk niet mooi genoeg, Maar je blijft toch bij elke pen dezelfde problematiek lezen. En dat is dat ze vanzelf zakken of omhoog gaan. Dit is inderdaad bij de Lev en de Reverb wat minder. Maar de eenvoud van de GD, zoals is aangegeven, gaat voor mij denk ik de doorslag geven.

Jerrys kid waar heb je die pen van jou gekocht ?
Bij pure bike (Frans).
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Ik heb een Reverb Stealth gekocht en ben hem op dit moment nog aan het monteren, ziet er goed uit. Laat nog wat horen als hij er helemaal in zit!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Er is nog een speler op de markt: X Fusion HILO.

http://www.xfusionshox.com/index.php

Deze zit ook op de Ghost van mijn ega die een verstelbare pen wou.
De HILO komt van mijn Ghost (zat er standaard op) maar ik wou graag een langere slag dan 100mm, dus heb ik de KS 125mm maar van mijn dranghek gepeutert en overgezet op mijn Ghost.
De HILO heb ik remote gemaakt met de bediening van een CranckBrothers Joplin die de geest al eens had gegeven.

Voorlopig rijd ze al weer een half jaartje met de HILO tot volle tevredenheid, voelt nog steeds solide aan.
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

jerry's kid schreef:IK heb de ICE V8 sinds enkele maanden. Nog niet veel ervaring (en ook geen andere verstelbare zadelpen gehad), maar ben er tot nu toe erg over te spreken. Ik zat sowieso vast aan 27,2 mm en wou een kabelbevestiging onderaan de pen en een "afstandsbediening" op het stuur. Relatief goedkope pen en lijkt degelijk (lijkt op een GD qua mechanisme). 3 standen wat tot nu tope meer dan genoeg is....

http://dirt.mpora.com/featured/fresh-pr ... tpost.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch wel goede reviews voor een nieuw product. En de prijs is ook goed. Erg jammer dat hij alleen in 27,2 beschikbaar is. Spacer ben ik geen fan van, zeker niet als ze zo kort zijn. Gaat m'n frame niet tof vinden ben ik bang.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Die shims zijn doorgaans 10cm lang. Zou dat te weinig zijn ?
Biking skills or Hospital bills
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nimbus schreef:
kermit schreef:Ze hebben al moeite met de maatvastheid van hun normale pennen, en de kabel aan de kop is ook niet ideaal.
Dat schreef je een tijdje terug ook al, kan verklaren waarom mijn pen steeds in mijn frame zakte. ;)
Ja, nadat ik van thasingletrackmastah over meerdere Thomsons hoorde die te dun waren de mijne ook eens nagemeten... ook te dun. In m'n Morewood bleef hij nog goed zitten, maar in de (tikje ruim geboorde) Ragley kan ik 'm niet gebruiken zonder 'm belachelijk vast te klemmen. M'n Syntace pen blijft daar wel op hoogte.

De vaart waarmee een GD naar boven komt valt mee, je moet namelijk het zadel een tikje belasten voordat je de hoogte kunt verstellen. Dit om de blokkeerpen de gelegenheid te geven uit het gat te komen. Omdat je dus toch op het zadel "zit" knalt hij niet op uiterst pijnlijke wijze tegen je meer of minder gevoelige delen aan ;-)

Je zult mij trouwens niet horen beweren dat een GD de beste keuze is hoor. Het hangt zoals zo vaak van je prioriteitenlijstje af wat de beste keuze is. Als een verfijnde en traploze werking bovenaan staat ben je beter af met een Reverb, Kindshock en soortgenoten. Een GD is vrij primitief.
Maar zoals gezegd, bij mij stond zoveel mogelijk bewezen duurzaamheid en volledig zelf te servicen bovenaan de lijst. Ik baalde gewoon van het feit dat de KS (precies na de twee jaar garantie) niet meer onderin bleef staan, dat ik dat zelf niet kon oplossen en dat er ook geen servicecenter te vinden was. De duitse importeur die ik met die vraag gemaild heb heeft nooit gereageerd (en mijn duits is best goed).
Desondanks heb ik voor mijn andere fiets wel weer een KS gekocht: daar was budget belangrijk en ben ik voor een betaalbare Dropzone zonder remote gegaan. (Met remote is weliswaar fijner, maar snel even een pen kunnen wisselen telde in dit geval ook). We zullen zien hoelang die het goed blijft doen, hij wordt iig niet zo vaak gebruikt dus dat geeft hoop :D

@jaspero, een shim moet iig zo lang zijn dat hij tot onder de onderste lasnaden van de bovenbuis op de zitbuis komt. Soms is 10cm dan lang genoeg, soms niet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Even meten dan. Anders toch een GD denk ik.
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

jerry's kid schreef:IK heb de ICE V8 sinds enkele maanden. Nog niet veel ervaring (en ook geen andere verstelbare zadelpen gehad), maar ben er tot nu toe erg over te spreken. Ik zat sowieso vast aan 27,2 mm en wou een kabelbevestiging onderaan de pen en een "afstandsbediening" op het stuur. Relatief goedkope pen en lijkt degelijk (lijkt op een GD qua mechanisme). 3 standen wat tot nu tope meer dan genoeg is....

http://dirt.mpora.com/featured/fresh-pr ... tpost.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb er één besteld bij Probikeshop. Zeer nette prijs en goede reviews. Voor 27,2 mm valt er sowieso al minder te kiezen. Ik ben benieuwd!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Dat shim verhaal heeft mij een beetje doen twijfelen.
Biking skills or Hospital bills
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

kermit schreef:Ja, nadat ik van thasingletrackmastah over meerdere Thomsons hoorde die te dun waren de mijne ook eens nagemeten... ook te dun. In m'n Morewood bleef hij nog goed zitten, maar in de (tikje ruim geboorde) Ragley kan ik 'm niet gebruiken zonder 'm belachelijk vast te klemmen. M'n Syntace pen blijft daar wel op hoogte.
Als dat waar is, dat de thompson maten niet kloppen, dan zal ik nooit een thompson adjustable seatpost nemen, want als je een adjustable seatpost iets te vast klemt, komt hij niet meer terug omhoog. Dit heb ik zelf kunnen waarnemen met mijn Reverbe. ik heb dat toen nagevraagd aan andere gebruikers en die bevestigden dit.
Ik heb trouwens tot nu toe alleen maar goede ervaringen met de reverbe, ik vind het juist fijn dat je hem trapsgewijs kan instellen, zo kan je soms net even iets lager gaan zitten op wat technische paadjes zonder dat je niet meer goed kan trappen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik neem aan dat het zo'n vaart niet zal lopen hoor, maar wilde de ervaringen met de gewone Thomsons niet onvermeld laten. Eigenlijk vooral om de Thomson dropper meteen niet heilig te gaan verklaren voordat-ie goed en wel leverbaar is ;-)
Een dropper te hard inklemmen beinvloed idd de werking nadelig. Logisch ook, je vervormt dan de buis.

De Gravity Droppers met de aanduiding "multi" hebben drie standen: hoog, laag en 1" drop. De niet-multi modellen kunnen alleen hoog of laag. Ik vind de tussenstand echt een meerwaarde, precies om de reden die jij aangeeft.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

We gaan zien of de sceptische verwachtingen van enkelen hier klopt of niet :wink: (als het gaat over de Thomson dropper)
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Interessant topic dit! Zit zelf ook al een tijdje te dubben om een dropper aan te schaffen en had mijn gedachte voor namelijk bij de Reverb. Vind het grote nadeel alleen dat de kabel meebeweegt.. Dit is weer het voordeel van de Lev, maar die kan weer niet trapsgewijs omhoog, toch?
Plaats reactie