Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het precieze percentage zitten/staan zou ik je niet kunnen vertellen ;-)
Maar ja, ik denk wel dat ik veel zit. Aan de andere kant, ik sta ook veel... :-? :D

Als je BMX wedstrijden gedaan hebt zul je ongetwijfeld rijtechniek in huis hebben.
Maar ga voor jezelf maar na of je vaak de behoefte voelt om het zadel uit de weg te hebben, dan krijg je een idee of een dropper (op die route) een meerwaarde voor je zou zijn of niet.

@Arjan, dat meetrappen valt ook tegen, als je echt kracht moet leveren. Maar op licht dalende singletracks is het goed te doen imo.
Een dropper is ook gewenning hoor, zoals vrijwel iedereen heb ik ook lang zonder dropper gereden (die waren er gewoon nog niet...) en toen miste ik er ook geen, behalve als je eens in gebied met serieuze (steile) afdalingen was.
Nu ben ik zo gewend aan dat ding dat ik hem dus wel mis, zelfs op eenvoudige routes in ons kikkerlandje... (enne, missen is niet hetzelfde als niet zonder kunnen ;-)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

kermit schreef: di 30 juni 2020, 08:19
Nu ben ik zo gewend aan dat ding dat ik hem dus wel mis, zelfs op eenvoudige routes in ons kikkerlandje... (enne, missen is niet hetzelfde als niet zonder kunnen ;-)).
Lol, ik heb Zoetermeer en Bergschenhoek ook lang zonder gedaan, maar nu laat ik hem toch regelmatig zakken om harder en gecontroleerder sommige afdalinkjes te nemen.
Bicycle, bicycle, bicycle
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik ben er vooral veel speelser door gaan rijden.

Welke dropper monteert canyon nu eigenlijk? M'n vriendin heeft een Grand Canyon met zo'n canyon iridium dropper. Ik lees hier en daar dat het een brand x (xfusion) drupper is, maar er zit een KS hendel op het stuur. Geen southpaw, maar zoeentje die je bij een KS dropper krijgt voor 2x11 aandrijving.
Who needs roads when there's dirt
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

@kermit nou die rijvaardigheden zijn nog behoorlijk roestig, al verleer je het niet, het is net zo iets als schaatsen,skieen :-D

Ik denk dat ik er tzt toch wel een ga plaatsen al is het voor de verkeerslichten op de Bredase weg hahah.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Koban schreef: za 27 juni 2020, 16:21
Edit: Na te lang moeilijk doen en denken. Gezocht op foto's van Scott en AXS remote en eerst een voorbeeld om de remote rechts te plaatsen boven op, maar na één rit vond ik dat toch niet zo handig. Verder gezocht op foto's en toen zag ik dat ze de lockout wat omhoog hadden verplaatst. (duh had ik ook kunnen bedenken) Soms heb je dat.... dag dat je even net iets te moeilijk denkt en doet haha :oops:

Afbeelding
@Koban: kun je eens foto's sturen hoe het bij jou zit? Ik heb nog geen foto's kunnen vinden.

Voor de rest: wat is het verschil tussen de bikeyoke divine en revive? Divine heeft "autobleed", is dat het enige verschil? Ik heb het idee dat de revive duurder is?
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

pimmedoris schreef: do 2 juli 2020, 08:31
Koban schreef: za 27 juni 2020, 16:21
Edit: Na te lang moeilijk doen en denken. Gezocht op foto's van Scott en AXS remote en eerst een voorbeeld om de remote rechts te plaatsen boven op, maar na één rit vond ik dat toch niet zo handig. Verder gezocht op foto's en toen zag ik dat ze de lockout wat omhoog hadden verplaatst. (duh had ik ook kunnen bedenken) Soms heb je dat.... dag dat je even net iets te moeilijk denkt en doet haha :oops:

Afbeelding
@Koban: kun je eens foto's sturen hoe het bij jou zit? Ik heb nog geen foto's kunnen vinden.

Voor de rest: wat is het verschil tussen de bikeyoke divine en revive? Divine heeft "autobleed", is dat het enige verschil? Ik heb het idee dat de revive duurder is?
Kwam laatst een review hierover tegen op dit forum...

https://nsmb.com/articles/bikeyoke-divi ... -reviewed/

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kermit schreef: ma 29 juni 2020, 12:27
kermit schreef: vr 19 juni 2020, 09:58 Ook even hier mijn ervaring met de OneUp klantenservice melden...

Mijn dropper verloor dus heeeeel langzaam wat lucht, er was nog prima mee te rijden, maar elke 1~2 maanden moest er wel wat lucht bij. Dat hoort imo niet en na een wat trage serviceverlening door de verkopende shop was ik daar een beetje klaar mee en heb ik rechtstreeks met OneUp gemaild.

Binnen een dag had ik reactie (die werd zelfs om 22.30u verzonden!) en ze sturen gewoon een compleet nieuwe dropper op, no questions asked :-q
Dit zegt even niks over de pen an sich, maar wel dat het met de klantenservice dus dik in orde is.

Nu krijg ik haast een beetje spijt dat ik in een "ik ben het zat-bui" op de bestelknop voor een BikeYoke geklikt heb... Op zich is dat een perfecte dropper, maar met een nieuwe OneUp was ik iets goedkoper klaar geweest :D
Maar ja, ik zat middenin dat stroperige garantie-proces met Bike-Components en had weinig hoop dat dat snel opgelost zou gaan worden....
En even een update over bovenstaand verhaal...

De "garantie-OneUp" is onderweg vanuit Engeland. Het is een V2, waar ik een V1 had, dus nog een upgrade ook.
Er wordt een retourticket voor de oude pen gemaild zodra ik de nieuwe ontvangen heb, dus ik zit niet zonder dropper.

En ik heb na wat langer nadenken toch besloten de BikeYoke bestelling te annuleren en de nieuwe OneUp te gaan gebruiken. Het scheelt uiteindelijk behoorlijk wat geld, namelijk geen kosten tegenover de aankoop van een BikeYoke minus opbrengst OneUp...
En de nieuwe OneUp is binnen :-q
Gisteren meteen geïnstalleerd dus we kunnen weer droppen :-D
pimmedoris schreef: do 2 juli 2020, 08:31 Voor de rest: wat is het verschil tussen de bikeyoke divine en revive? Divine heeft "autobleed", is dat het enige verschil? Ik heb het idee dat de revive duurder is?
Klopt, de Revive is ietsje duurder. Volgens de info van BY zelf zijn de internals van de Divine iets eenvoudiger waardoor de Revive in een direct vergelijk een fractie soepeler zou moeten werken.
Voordelen van de Divine zijn de autobleed en de mogelijkheid de travel iets aan te passen.

Al is het zelf resetten bij de Revive ook een verwaarloosbaar iets. Ten eerste hoeft het maar zelden, bij mij soms als de fiets op z'n kant in de auto heeft gelegen maar meestal is het dan ook niet nodig. En ten tweede is het één handeling die letterlijk in vijf seconden gedaan is (als je het vaste hendeltje op de pen hebt, anders komt de tijd erbij die je nodig hebt om een inbussleutel te pakken ;-)).

De BY die ik nu in bestelling had staan was een Divine, maar heb dus toch besloten de garantie-OneUp te gaan gebruiken.
Als die echter ooit problemen gaat geven weet ik wel wat de vervanger gaat worden... :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

pimmedoris schreef: do 2 juli 2020, 08:31
Koban schreef: za 27 juni 2020, 16:21
.....]
@Koban: kun je eens foto's sturen hoe het bij jou zit? Ik heb nog geen foto's kunnen vinden.
Had een foto toegevoegd helaas slikt het forum (phpbb) mijn link niet. De foto stond netjes public en gedeeld op google, maar helaas. Kan je helaas niet helpen aan een foto van hoe ik het op stuur heb gemonteerd. Sorry...

Bij mij zit de lock out op linker handvat gemonteerd (Syncros Lock on). Deze iets om hoog gedraaid, zodat die horizontaal net iets boven stuur uit komt en nog gemakkelijk te bedienen is. De AXS remote komt er onder. En dan is het kwestie van experimenteren wat voor jou werkt.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Koban schreef: do 2 juli 2020, 11:16
pimmedoris schreef: do 2 juli 2020, 08:31

@Koban: kun je eens foto's sturen hoe het bij jou zit? Ik heb nog geen foto's kunnen vinden.
Had een foto toegevoegd helaas slikt het forum (phpbb) mijn link niet. De foto stond netjes public en gedeeld op google, maar helaas. Kan je helaas niet helpen aan een foto van hoe ik het op stuur heb gemonteerd. Sorry...

Bij mij zit de lock out op linker handvat gemonteerd (Syncros Lock on). Deze iets om hoog gedraaid, zodat die horizontaal net iets boven stuur uit komt en nog gemakkelijk te bedienen is. De AXS remote komt er onder. En dan is het kwestie van experimenteren wat voor jou werkt.
Foto even hier uploaden?
https://imgbb.com/upload

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Kijken of dit werkt. De AXS remote is best lomp groot. Hierdoor niet altijd even handig te positioneren.
Afbeelding
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

daniel1975 schreef: di 30 juni 2020, 08:56
kermit schreef: di 30 juni 2020, 08:19
Nu ben ik zo gewend aan dat ding dat ik hem dus wel mis, zelfs op eenvoudige routes in ons kikkerlandje... (enne, missen is niet hetzelfde als niet zonder kunnen ;-)).
Lol, ik heb Zoetermeer en Bergschenhoek ook lang zonder gedaan, maar nu laat ik hem toch regelmatig zakken om harder en gecontroleerder sommige afdalinkjes te nemen.
Die zijn toch zo kort dat je al beneden bent voordat de dropper naar beneden is gegaan :wink: :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

rokl schreef: do 2 juli 2020, 13:57
daniel1975 schreef: di 30 juni 2020, 08:56

Lol, ik heb Zoetermeer en Bergschenhoek ook lang zonder gedaan, maar nu laat ik hem toch regelmatig zakken om harder en gecontroleerder sommige afdalinkjes te nemen.
Die zijn toch zo kort dat je al beneden bent voordat de dropper naar beneden is gegaan :wink: :wink:
Alleen als je een magura hebt :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Of een Hite Rite :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Thomson Elite Covert 31.6 150mm dropper voor 285 euro. Goede deal? Dit is ook een goede dropper toch?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goede ervaring met de gewone Elite.
2 stuks. De ene 5 1/2 jaar voordat er service nodig was en de andere nu alweer 5 jaar probleemloos zonder service.
Geen speling, nog steeds vlot en soepel.
De covert is in detail anders, maar ik heb dus wel vertrouwen in Thomson.

Toch een OneUp gekocht omdat ik meer drop (210mm) wilde.
Doet het ook, maar wel wat houteriger dan de Thomsons.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie