Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

RoySmit schreef: vr 16 augustus 2019, 10:44 Afbeelding

Op die plaats heb ik dus speling
Komt dit overeen met jullie ervaringen??
Als je de pen uitschuift en stevig met je hand de shaft vasthoudt en probeert te draaien, voel je dan de speling nog steeds? Ik heb net even bij mijn Lev Si gevoeld en ik kon de minimale speling die daar in zit, goed voelen. Het kopje zit bij deze dropper los in de shaft geperst, dus technisch gezien zou daar speling op kunnen zitten.
Mocht je hulp nodig hebben met het uit elkaar halen van het ding dan moet je maar een PM sturen, ik heb de mijne ooit gereviseerd in de trein tussen Utrecht en Roermond :lol: En wees voorzichtig met onderdeeltje P10 (de dop aan de onderkant) want het schroefdraad waar de shaft in gaat, is nogal zwak...
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Demoniac schreef: za 17 augustus 2019, 13:14
RoySmit schreef: vr 16 augustus 2019, 10:44 Afbeelding

Op die plaats heb ik dus speling
Komt dit overeen met jullie ervaringen??
Als je de pen uitschuift en stevig met je hand de shaft vasthoudt en probeert te draaien, voel je dan de speling nog steeds? Ik heb net even bij mijn Lev Si gevoeld en ik kon de minimale speling die daar in zit, goed voelen. Het kopje zit bij deze dropper los in de shaft geperst, dus technisch gezien zou daar speling op kunnen zitten.
Mocht je hulp nodig hebben met het uit elkaar halen van het ding dan moet je maar een PM sturen, ik heb de mijne ooit gereviseerd in de trein tussen Utrecht en Roermond :lol: En wees voorzichtig met onderdeeltje P10 (de dop aan de onderkant) want het schroefdraad waar de shaft in gaat, is nogal zwak...
thnx!! wellicht ga ik gebruik maken van je kennis en kunde om dat dit zelf uit elkaar te halen.. maar ik laat het je dan nog weten via een PB...
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Iemand al ervaring met de brand-x ascend xl 170mm?
who dares wins
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

trek-y schreef: di 20 augustus 2019, 15:58 Iemand al ervaring met de brand-x ascend xl 170mm?
Ik heb ervaring met een normale (125 mm) en een XL (150 mm). Eigenlijk zijn ze beide prima. Er zit geen verschil in de droppers, ze werken even goed, hebben even veel speling, etc. Omdat er zo weinig verschil zit tussen deze 2 durf ik te zeggen dat de 170mm niet anders is. Gewoon een hele goede koop, de beste low budget dropper. Zelf zou ik nooit een duurdere kopen omdat het nergens voor nodig is.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Volgens mij zit er wel degelijk verschil in. De XL uitvoering is voorzien van een (presta) ventiel zodat je hem op druk kunt zetten.
Bij de XL uitvoering geschiedt afmontage aan de hendel zijde, wat stukken makkelijker monteert.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Shredwithcare schreef: za 24 augustus 2019, 12:30
trek-y schreef: di 20 augustus 2019, 15:58 Iemand al ervaring met de brand-x ascend xl 170mm?
Ik heb ervaring met een normale (125 mm) en een XL (150 mm). Eigenlijk zijn ze beide prima. Er zit geen verschil in de droppers, ze werken even goed, hebben even veel speling, etc. Omdat er zo weinig verschil zit tussen deze 2 durf ik te zeggen dat de 170mm niet anders is. Gewoon een hele goede koop, de beste low budget dropper. Zelf zou ik nooit een duurdere kopen omdat het nergens voor nodig is.
maar 1 bestellen denk ik . Bedankt voor de info
Ad58 schreef: za 24 augustus 2019, 12:46 Volgens mij zit er wel degelijk verschil in. De XL uitvoering is voorzien van een (presta) ventiel zodat je hem op druk kunt zetten.
Bij de XL uitvoering geschiedt afmontage aan de hendel zijde, wat stukken makkelijker monteert.
ok klinkt goed.
who dares wins
TimoWH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 maart 2017, 21:32
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4

Hallo droppers!

Ik ben al druk aan het bladeren geweest op dit topic en internet, maar kom niet echt uit de dropperlengte.

Mijn fiets, een Cannondale Scalpel van 2018, gebruik ik vooral in NL en voor marathons, maar ik wil ook steeds meer in bv de Ardennnen rijden. Wellicht ook eens een uitstapje naar Oostenrijk. Maar wat voor dropperlengte? Eenerzijds denk ik 100mm omdat dat wellicht ook nog helpt in NL, maar misschien moet ik bij de grovere afdalingen in de Ardennnen op sommige bekende trails wel 150mm hebben?

Als iemand kan helpen met die keus, dan graag!

groeten Timo
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kies altijd de grootste drop die je kwijt kan. Je hoef hier in NL niet de hele travel te gebruiken (ik laat `m vaak ook maar een paar cm zakken) maar dan heb je die wel tot je beschikking als je die dan toch nodig blijkt te hebben het in het buitenland :-q
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

hmm, ik kom er net achter dat er een update van de highline is (3 en 7). De 3 is er ook in 27.2 mm, met maar liefst (voor een 27.2) 125mm drop.

Laat ik nou net de mogelijkheid hebben met mijn garantie frame voor een interne dropper.... deze staat nu wel bovenaan. 200 euro. Een brandx of tranzx is ook nog steeds een optie, bij de highline moet je nog wel los de remote kopen...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Keuzes, keuzes..... die Tranz-x XL in 170 mm lijkt mij ook wel wat..... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ad58 schreef: vr 30 augustus 2019, 11:26 Keuzes, keuzes..... die Tranz-x XL in 170 mm lijkt mij ook wel wat..... :bier:
170mm :o
zou wel even checken hoeveel je huidige pen uitsteekt.. zou zonde zijn als ie tegen de kraag in je frame zit en dan volledig uitgeschoven net te hoog. Maar als je pen nu minder dan ~20 cm uit je frame steekt zou ik wel even goed gaan onderzoeken/meten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Je hoeft toch niet volledig uitgeschoven te fietsen? Stukje erin gaat toch ook?
En hoe meet je precies?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb hier nog steeds een 150mm Lev te leen voor je liggen he Ad?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Was ik niet vergeten hoor! :-q .... :-q maar dit valt onder voor-onderzoek c.q. pret... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Prulleman schreef: vr 30 augustus 2019, 11:55
Ad58 schreef: vr 30 augustus 2019, 11:26 Keuzes, keuzes..... die Tranz-x XL in 170 mm lijkt mij ook wel wat..... :bier:
170mm :o
zou wel even checken hoeveel je huidige pen uitsteekt.. zou zonde zijn als ie tegen de kraag in je frame zit en dan volledig uitgeschoven net te hoog. Maar als je pen nu minder dan ~20 cm uit je frame steekt zou ik wel even goed gaan onderzoeken/meten
Check OneUp 8)
Plaats reactie