Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: di 8 februari 2022, 10:35
JMA1992 schreef: di 8 februari 2022, 10:24

Dat is wat voor jou. Moet je wel op een S fiets gaan rijden.
Of een andere hardtail kopen: https://www.instagram.com/p/CZsIscrPPS2 ... _copy_link
Die heeft zelfs ruimte voor 300mm :o
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

TenZNL schreef: di 8 februari 2022, 14:30
MacReal schreef: di 8 februari 2022, 10:35

Of een andere hardtail kopen: https://www.instagram.com/p/CZsIscrPPS2 ... _copy_link
Die heeft zelfs ruimte voor 300mm :o
Daar is de ruimte van de klem naar het BB de beperkende factor, die moet ook lang genoeg zijn om het allemaal kwijt te kunnen :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Uiteraard, het was ook meer een uitdrukking van verbazing over die vreselijk korte zitbuis :)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bij een fully zou het niet eens kunnen! Lijkt me zelfs lastig om het zadel zo ver te droppen trouwens, da's best diep squatten!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik vind 210mm al een heel eind .
Is ook een beetje dubbel.
Op sommige trails is zoveel drop heel fijn, maar een stukje trappen om vaart te maken kan je wel vergeten.
Voor m'n gevoel zitten m'n knieën dan achter m'n oren.
Even nagenieten, ik heb trouwens net genoeg ruimte voor die 240mm, zowel boven als in m'n frame.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
J-D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 23 april 2012, 19:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Afgelopen weekend een OneUp V2 dropper besteld voor mijn nieuw bestelde canyon lux. Zowel de fiets als dropper zijn inmiddels binnen, maar had even over het hoofd gezien dat de locatie van de remote lockout gelijk is aan de positie van de dropper lever. Dat gaat dus niet passen :roll:

Ik had de Oneup lever Ispec EV besteld, maar zie op hun site geen alternatieven.

Hoe zouden jullie dit oplossen? De LBS adviseerde om de remote lockout te vervangen door een andere hendel, en vervolgens op deze positie de dropper lever te plaatsen. Ik ben hier echter een beetje huiverig voor.

Hoor graag jullie visie!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De keuzes voor de dropper remote zijn iig een beetje beperkt. De OneUp heeft een flinke hefboom nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

J-D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 23 april 2012, 19:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Kostbaar elementje, maar als het werkt prima natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe ik nu kan checken of dit gaat werken.

Zo bijzonder zal mijn situatie toch niet zijn dat er geen oplossing beschikbaar is? Of maakt de door canyon gekozen positie van de lockout lever het hier dusdanig moeilijk en zou ik hier een vervangende hendel voor moeten plaatsen?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

J-D schreef: di 15 februari 2022, 22:20 Kostbaar elementje, maar als het werkt prima natuurlijk. Ik weet alleen niet hoe ik nu kan checken of dit gaat werken.

Zo bijzonder zal mijn situatie toch niet zijn dat er geen oplossing beschikbaar is? Of maakt de door canyon gekozen positie van de lockout lever het hier dusdanig moeilijk en zou ik hier een vervangende hendel voor moeten plaatsen?
Heb je al eens naar deze gekeken?
https://www.bike-components.de/en/crank ... -universal

De hendel kan je dmv de kogel in bijna alle standen monteren die je wenst. Er zit wel een aardig prijsje aan maar de werking is echt subliem.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Da's best een mooie remote, maar icm een One Up gaat-ie ietwat zwaar. Ik vermoed omdat de kabeltrek/hefboomwerking niet optimaal combineert.
Daarom heb ik 'm zelf door een andere hendel vervangen (een ZTTO). Gaat merkbaar lichter.

Mijn oplossing zou zijn die remote lockout ditchen maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn... ;-)
Voor jezelf iig bepalen welk van de twee het belangrijkst is en die remote optimaal plaatsen. De andere dan waar je toevallig nog ruimte over hebt...

De Crankbrothers kun je wel overal plaatsen, links, rechts, onder en boven je stuur. Door het kogelgewricht kan de hendel alle kanten op gedraaid worden. Dus kun je leven met een tikje zwaardere bediening kan het toch een optie zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik wilde ook voorstellen die lockout zooi te vergeten, maar daar zal een Lux rijder het niet mee eens zijn :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mathijs_7 schreef: di 15 februari 2022, 21:25 Werkt zoiets https://www.wolftoothcomponents.com/col ... r-centric niet met een one-up?
Dat lijkt kwa hefboom sterk op de Thomson remote, die dus niet lekker werkt met de OneUp.
Wel een mooi ding.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik ga er vanuit dat iemand die een Lux koopt dit koopt voor snelheid en dan heeft een lockout wel een functie natuurlijk, al denk ik dat het hooguit minimale winst geeft en de meerwaarde op amateur/recreantenniveau minimaal is. Helemaal als je de dempers correct afstelt.

Als ik moet kiezen tussen lockout en dropper post dan zou het voor mij 100% de dropper worden, die geeft denk ik meer voordelen zelfs om hard te gaan. Maar ik heb zelfs met voldoende ruimte op het stuur geen lockout gemonteerd dus misschien ben ik bevooroordeeld :tong
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
J-D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 23 april 2012, 19:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 16 februari 2022, 01:24
Mathijs_7 schreef: di 15 februari 2022, 21:25 Werkt zoiets https://www.wolftoothcomponents.com/col ... r-centric niet met een one-up?
Dat lijkt kwa hefboom sterk op de Thomson remote, die dus niet lekker werkt met de OneUp.
Wel een mooi ding.
Ik heb inmiddels contact met ze gehad. Ze geven aan dat e.e.a met elkaar samen zou moeten kunnen werken, maar dat het afstellen wel zeer nauw komt met afstellen
Dennis17e schreef: wo 16 februari 2022, 10:10 Ik ga er vanuit dat iemand die een Lux koopt dit koopt voor snelheid en dan heeft een lockout wel een functie natuurlijk, al denk ik dat het hooguit minimale winst geeft en de meerwaarde op amateur/recreantenniveau minimaal is. Helemaal als je de dempers correct afstelt.

Als ik moet kiezen tussen lockout en dropper post dan zou het voor mij 100% de dropper worden, die geeft denk ik meer voordelen zelfs om hard te gaan. Maar ik heb zelfs met voldoende ruimte op het stuur geen lockout gemonteerd dus misschien ben ik bevooroordeeld :tong
Voor mij is de keuze op een Lux gevallen vanwege 95% van het terrein waar ik fiets inderdaad.
In hoeverre ik deze daadwerkelijk zal gebruiken moet nog blijken, reed tot dusver met een Specialized Brain.
Daarmee is het voor mij een dingetje om op voorhand deze lockout al te demonteren.
Plaats reactie