Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

nederbelg2 schreef: za 15 mei 2021, 17:10 hallo
omdat ik niet meer zo tevreden (en wat frustraties heb) met mijn E13 TRS+ 150mm dropper van 2 jaar oud, ben ik aan het kijken naar een andere dropper.
Gezien mijn fietsgedrag zoek in naar een middenklasser.
Een beetje meer travel mag ook, daar ik bij de laagste stand van mijn 150mm E13 het zadel nog steeds voelde bij afdalingen. Ik ben 1.84m.
De OneUp v2 (210mm) wordt in dit topic nogal opgehemeld. Staat ook goed in de recensie van Bikeradar. Prijs gaat ook wel , ik zag m voor 220 eur zonder lever (mijn E13 koste toendertijd 240Eur).
Ik lees ook veel over BikeYoke. Wat is het verschil tussen de Revive en de Divine?
Vraagje:
Zou mijn huidige E13 lever werken met de OneUp of een andere cable actuated dropper? Een nieuwe OneUp lever kost 50 Euro. Moet je de lever en de dropper van het merk combineren, of kan je uitwisselen?

bvd!
Die kun je uitwisselen. Alleen even opletten of de kabel bij de lever of bij de dropper geklemd dient te worden. Dat kan het verschil maken.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Jurriaan schreef: vr 14 mei 2021, 10:46 Is de kinderen BrandX enkel in de UK te koop? Middels zoeken kom ik enkel Engelse webshops tegen.
Onder de naam RFR hier nog te koop bij BD

https://www.bike-discount.de/en/dropper ... fr/o-preis
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dank. (wat het woord 'kinderen' deed in mijn vraagstelling weet enkel de spellingssuggestie).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had moeite om de OneUp te bedienen met de remote van mn Thomson.
De OneUp heeft een flinke hefboom nodig en een remote waar je de binnenkabel vast schroeft, het loodje zit in de dropper..
De remote van ZTTO werkt goed samen met de OneUp en kost €15 (en een paar weken wachten).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Heb nu een paar ritjes met de PNW Loam 170 achter de rug. Tot zo ver in 1 woord prima!
Werkt erg goed samen met de welbekende Zitto hendel :-q
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 16 mei 2021, 00:14 ...
De remote van ZTTO werkt goed samen met de OneUp en kost €15 (en een paar weken wachten).
ik had die remote gezien.
maar het valt me op dat de binnenkabel niet afgeschermd is. Er zit geen beschermkapje op?
Afgezien van het uiterlijk, loop je niet het risico van modder en vuil in de buitenkabel?
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Voor het opbouwen van mijn fiets overweeg ik een dropper. Ik heb niet eerder met een dropper gereden en wil het wel eens proberen. Budget is een dingetje (lees op :lol: ) dus ik zoek naar instappers.

Op Aliexpress kwam ik de KS EXA 900i dropper tegen voor een schappelijk bedrag. Op de website van Kind Shock staat de 900i wel in de support sectie, maar niet in de line-up van dropper posts. Ik weet niet zo goed waar ik de EXA 900i moet plaatsen in de line-up. Qua specs is hij met 395mm inbouwhoogte en 125mm drop interessant, omdat mijn frame niet veel inbouwruimte biedt. Het gewicht is wat fors maar dat mag je verwachten voor dat bedrag.

Heeft iemand ervaring met deze dropper, of andere instappers? Of is in dit geval goedkoop duurkoop?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eigen dropper ervaring en die van mn fietsmaten leert Goedkoop is Duurkoop.
Maar hier op het forum lees ik ook hele positieve berichten over die goedkope droppers. (en slechte ervaringen met duurdere droppers)
Dus lastig iets concreets over te zeggen, het lijkt ook wel asof je geluk moet hebben, of geen pech.

Andere insteek:
Je bent een fiets aan het opbouwen, je hebt nooit een dropper gehad en wilt er nu 1 proberen. (logisch)
Maar budget is een probleem.(altijd)

Om wat voor fiets gaat het?
Als het een XC fiets is voor binnen NL, en je hebt nooit een dropper gehad, en je budget is beperkt (of te klein), dan zou ik de dropperplannen voorlopig in de ijskast leggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

ThaSingleTrackMastah schreef: di 18 mei 2021, 12:20 Als het een XC fiets is voor binnen NL, en je hebt nooit een dropper gehad, en je budget is beperkt (of te klein)
check, check, check :)

Ik ben vorig weekend voor het eerst naar Schoorl geweest en daar merkte ik bij 2 afdalingen dat ik door de vorm van mijn zadel er slecht overheen kom komen en naar achter te hangen. Dat is de eerste keer dat ik dacht, ah nu zou een dropper handig zijn. Het is wel een gaaf rondje en verwacht er vaker heen te gaan. (maar misschien dat het met een paar keer oefenen sowieso beter gaat :))
Andere reden om hem nu te overwegen is dat ik straks overal makkelijk bij kan, maar als ik er een BB ingeperst heb dan gaat het vast een stuk lastiger. Misschien kan ik een touwtje trekken in het frame om het later makkelijker te maken en eerst nog eens een paar keer fietsen en dan iets deugdelijks kopen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Aangezien er storende speling op mijn TranzX dropper zat, reed ik al een tijdje met mijn vaste pen. Inmiddels een BikeYoke Divine aangeschaft. Paar ritjes gedaan, geen speling, hopelijk blijft dat zo.
Werkt trouwens prima met mijn TranzX remote.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

hallo forumleden

na weer problemen met mijn e*13 trs mechanische dropper, wou ik de OneUp Components v2 ergens bestellen. Gebaseerd op de goede recensies in dit forum. Was vorige week nog ins lager bij Bike components.be. Helaas pindakaas, nu weg.
Als iemand nog een (web) winkel weet die deze dropper in 210 of 180 mm , diam 30.9, weet , bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb m bij oneup zelf besteld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 30 mei 2021, 18:34 Ik heb m bij oneup zelf besteld.
op hun sites "sold out" :~
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kan heel goed - zoals zoveel zaken uitverkocht zijn nu. Je zou House of MTB nog kunnen proberen, maar wrslk moet Rob 'm zelf ook bestellen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

E13 vario erop gezet vh weekend. Bevalt prima. :-q
Plaats reactie