Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of de hendel verticaal of horizontaal draait maakt in principe niet uit, het gaat om de kabeltrek/hefboomwerking.
De eerder gelinkte Crankbrothers remote werkt (uiteraard) perfect met een CB dropper, maar gaat relatief zwaar icm een One Up.

Geen idee of die Wolftooth een andere overbrenging heeft. Hij zal ongetwijfeld werken met je One Up dropper, het is alleen even afwachten hoe zwaar hij gaat. En ook met een iets zwaardere bediening is best te rijden, ik voelde echter elke keer het verschil met de dropper op mijn andere fiets en heb daarom toch voor een andere hendel gekozen die wat lichter ging.

Welke hendel je ook kiest, bij een One Up zit het tonnetje van de kabel aan de dropperkant, dus je moet altijd een remote hebben die de kabel kan klemmen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
BasZ030
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 23:18

Ik heb dezelfde zoektocht. Nu een lux trail met de 100mm Fox Transfer SL. Lekker licht, maar kan maar op twee standen en ik wil graag m’n zadel ook in tussenstappen verlagen. Dat wordt een oneup.

Ook de trail heeft de lockout en ik gebruik deze best vaak. Tot nu toe altijd een 2x remote gehad (dus knopje op stuur ipv hendel eronder). Bij deze Fox en bij een Lev Integra. Als dat de definitie is van ‘zwaar’ dan kan ik daarmee leven.

Had de wolftooth Barcentric op de korrel. Die crank rothers ziet er ook prima uit, maar geen idee of ik die passend krijg. Ik kan in ieder geval testen hoe de fox 2x remote het gaat doen met de oneup. Als die simpele constructie ok werkt, dan zal de Barcentric het ook wel doen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

BasZ030 schreef: do 17 februari 2022, 12:04 ...Tot nu toe altijd een 2x remote gehad (dus knopje op stuur ipv hendel eronder). Bij deze Fox en bij een Lev Integra. Als dat de definitie is van ‘zwaar’ dan kan ik daarmee leven...
Wat ik zei, dat hangt niet persé van de vorm van de hendel af maar vooral van de hoeveelheid kabel die de remote trekt.

Een lange hendel zal altijd lichter gaan dan een korte met dezelfde kabeltrek, maar daarmee zul je ook een grotere beweging moeten maken. Kwestie van het natuurkundige principe van hefboomwerking ;-)
Bijvoorbeeld Bikeyoke biedt hun remote ook in een langere variant aan, om de bediening nog lichter te maken. Maar wel iets verder duwen...

Maar als je al een passende remote hebt kun je gewoon proberen hoe die het met de One Up doet.
Met een beetje mazzel werkt het goed (genoeg) en hoef je verder niks...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nah, het is klaar hoor. Nadat de reetfietsers de schijfremmen hebben ontdekt. Hebben ze nu de dropper in het vizier. 🔍 :bier:

https://www.instagram.com/p/Ca7Jk0DKUxB ... =copy_link
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan komen er meer 27.2 droppers op de markt?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zou mij nog niet rijk rekenen. Er moet natuurlijk eerst een hele discussie gevoerd worden hoe gevaarlijk die dingen wel niet zijn bij een valpartij. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Iemand ervaring met de 9piont8 Fall Line R dropper?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Azurri schreef: za 12 maart 2022, 16:33 Iemand ervaring met de 9piont8 Fall Line R dropper?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Omdat deze in een variant met setback is staat het ook op mijn shortlist
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Iemand al ervaring met de Yep Components Podio? Damn wat is dat ding licht...
Ik ben mij er eentje...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

D-man schreef: wo 16 maart 2022, 15:32 Iemand al ervaring met de Yep Components Podio? Damn wat is dat ding licht...
Ja maar wel met een gewichtslimiet van 80 kg, Bike-Yoke geeft 'm vrij tot 115kg, en die krijgt al snel speling🤔
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Azurri schreef: wo 16 maart 2022, 17:26
D-man schreef: wo 16 maart 2022, 15:32 Iemand al ervaring met de Yep Components Podio? Damn wat is dat ding licht...
Ja maar wel met een gewichtslimiet van 80 kg, Bike-Yoke geeft 'm vrij tot 115kg, en die krijgt al snel speling🤔
Limiet is volgens de website 95kg... maar vandaar ook de vraag. Dat Schurter ermee rijdt is leuk maar die kan telkens een nieuwe steken... was benieuwd of er iemand al wat langer meer rijdt
Ik ben mij er eentje...
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

D-man schreef: vr 18 maart 2022, 07:24
Azurri schreef: wo 16 maart 2022, 17:26

Ja maar wel met een gewichtslimiet van 80 kg, Bike-Yoke geeft 'm vrij tot 115kg, en die krijgt al snel speling🤔
Limiet is volgens de website 95kg... maar vandaar ook de vraag. Dat Schurter ermee rijdt is leuk maar die kan telkens een nieuwe steken... was benieuwd of er iemand al wat langer meer rijdt
Dat zou ik ook wel willen weten maar vlgs mij, is hij maar pas (of nog niet) op de markt. ..
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Heel belangrijk was daarbij de speciale fiets die zijn ploeg voor hem had ontworpen om sneller te kunnen dalen. Met een zogenoemde dropperpost uit het mountainbiken - waarbij de je hoogte van het zadel met een simpele klik aan kunt passen - had hij in de afdaling meer controle over zijn fiets. ,,Ik dacht eerst dat het niet veel zou uitmaken, maar ik merkte in de training meteen het verschil. Ik was echt onder de indruk. Ik had meer controle en kon zo voluit gaan. Ik kon foutjes vermijden en ging nog net iets sneller.”

Aldus Matej Mahoric, vandaag de winnaar van Milaan- San Remo op de racefiets :o :-q
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het moet niet gekker worden,

Matej Mohoric wint la Primavera in de afdaling van de Poggio met een dropperpost

Afbeelding

Dat is nadat hij de extra grammen 290km met 2000 hoogtemeters meegesleept heeft.
We kunnen nu echt niet meer met goed fatsoen een MTB zonder dropper rijden :lol: :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die fietsen hebben een minimum gewicht, dus dat is een kwestie van ergens anders besparen zodat de fiets nog steeds op die grens blijft. Ook met dropper.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie