Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Minder loodjes plakken :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nu komen er ook aero dropperposts :tong
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb ik net op tijd mijn Bikeyoke besteld. De vraag vliegt nu natuurlijk omhoog. :tong

Tijd voor een poule, wat is het volgende onderdeel dat wordt overgenomen van de mountainbike?
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: ma 21 maart 2022, 18:46 Heb ik net op tijd mijn Bikeyoke besteld. De vraag vliegt nu natuurlijk omhoog. :tong

Tijd voor een poule, wat is het volgende onderdeel dat wordt overgenomen van de mountainbike?
De berijders, O nee, dat gebeurt al jaren......... :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op mijn nieuwe fiets zit een X-Fusion Manic dropper. Fikse diameter van 34,9mm en met 150mm drop.
Eerste indruk is prima, de niet-originele Specialized remotehendel werkt prettig en de dropper zelf gaat soepel en is nagenoeg spelingsvrij.
Kortom, positieve start.

Interessant detail: X-Fusion zegt in hun manual dat je elke 12 maanden de cartridge moet vervangen :o , maar dat gaat natuurlijk niemand doen. Ik tenminste niet :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Is iemand bekend met de dropper post van Cannondale, "downlow"? Is dat een aanrader? Hoe verhoudt deze zich met bv. OneUp?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: ma 21 maart 2022, 08:20 Nu komen er ook aero dropperposts :tong
BMC monteert al een poosje ovale dropperts op hun fietsen. Erg cleane looks :-q

https://www.bmc-switzerland.com/intl_en/rad
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

rondjesrijder schreef: vr 29 april 2022, 10:12 Is iemand bekend met de dropper post van Cannondale, "downlow"? Is dat een aanrader? Hoe verhoudt deze zich met bv. OneUp?
Niet mee bekend, maar nagenoeg alle droppers van fietsmerken zijn re-branded. Vaak Brand-X.
Op mijn Merida zat ook een "eigen" merk dropper, als je die goed bekijkt en vergelijkt is het gewoon een Brand-X.

Meestal helemaal geen slechte droppers, ik zou er geen fiets om laten staan. Voor Brand-X zijn zelfs losse onderdelen te koop dus als het nodig is wellicht nog te fixen ook. En anders een betere dropper erin als de originele problemen gaat geven. Maar ook duurdere merken zijn daar niet immuun voor...

Ik vind One-Up een redelijk goede dropper maar er zijn nog wel betere. OU is wel redelijk geprijsd èn hebben ze een prima klantenservice als er wat is, da's ook belangrijk. Ik zou ze qua prijs-kwaliteitverhouding hoog inschatten maar puur technisch gezien heb ik liever een BikeYoke. Daar betaal je echter ook meer voor.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MacReal schreef: za 19 maart 2022, 22:48 Die fietsen hebben een minimum gewicht, dus dat is een kwestie van ergens anders besparen zodat de fiets nog steeds op die grens blijft. Ook met dropper.
Ze hebben tegenwoordig moeite dat gewicht te halen (door schijfremmen en meer aero frames en wielen). Die fiets zal best een half kilo’tje te zwaar zijn geweest. Geeft niks, het is toch al geen klimmer.

Bikeyoke besteld. Laatste impulsaankoop!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 11:15
rondjesrijder schreef: vr 29 april 2022, 10:12 Is iemand bekend met de dropper post van Cannondale, "downlow"? Is dat een aanrader? Hoe verhoudt deze zich met bv. OneUp?
Niet mee bekend, maar nagenoeg alle droppers van fietsmerken zijn re-branded. Vaak Brand-X.
Op mijn Merida zat ook een "eigen" merk dropper, als je die goed bekijkt en vergelijkt is het gewoon een Brand-X.
Duidelijk, ik dacht al zoiets, bedankt.
Ben toch (ook) maar voor de OneUP gegaan, die heeft ook net wat meer drop. Vrijdag besteld, gisteren (dinsdag) in huis en vandaag ermee fietsen!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Ik ben voornemens om een BikeYoke Revive MAX aan te schaffen, nu heb ik mogelijk wel een hendel voor deze pen, maar die van CrankBrothers spreekt mij ook wel aan ivm het afstellen, werkt de CB goed samen met een BY?
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Goedeavond heren,

Ik heb een Scott Scale RC team als mtb sinds december 2021.
en fiets nog wel is af en toe in Duitsland bij ibbenburen/Tecklenburg, om de hoek bij mij.

Was nu opzoek naar een dropper die eventueel goed werkt en functioneert na lange gebruik.
Merk dat ik soms achter me zadel blijf hangen of tegen aan kom, als ik een afdaling heb.

Heb zelf ook AXS Eagle als rear derailleur, vandaar dat ik twijfel voor dropper ook van Shox te nemen met AXS functie.

Zie dat de mening nogal verschilt en twijfel een beetje wat te nemen.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Waarom die twijfel. Gebruik op twee fietsen een Rockshox AXS dropper in samenwerking met een AXS XX1 derailleur. Zonder problemen en of storingen ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Koban schreef: di 21 juni 2022, 22:31 Waarom die twijfel. Gebruik op twee fietsen een Rockshox AXS dropper in samenwerking met een AXS XX1 derailleur. Zonder problemen en of storingen ;-)
Werkt dit met de zelfde shifter dan of moet je toch echt aparte shifter kopen voor de dropseat?
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Als je een AXS dropper koopt. Krijg je er een remote bij. Die komt links op je stuur te hangen. AXS shifter remote rechts. Die bijten elkaar niet ;-)

Afbeelding
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie