Onza Canis 29 ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Geduld hebben: ik heb ze ook gezocht maar ze zijn pas weer in augustus leverbaar denk ik.
http://www.bikeparts4u.nl/mtbcross/band ... all-29x225" onclick="window.open(this.href);return false;
Vlietser
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: di 4 november 2014, 16:44
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 800

Ja bij bikeparts had ik het ook gezien.

Dan maar idd even wachten.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Jelle van Singlespeedcentral al geprobeerd, volgens de webshop zijn ze nog te bestellen...
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Hij heeft er nog 1...
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Zijn er inmiddels wat meer gebruikerservaringen met de Onza Canis Skinwalls? Ik lees dat ze dus wat meer druk vragen, vind ik persoonlijk niet heel erg. Ik zou ze graag tubeless gaan rijden. Ook ben ik benieuwd of er iets op de markt is dat die skinwalls kan "impregneren" zodat ze makkelijk schoon te maken zijn. En misschien nog wat foto's.... :D :D
It's just a hill, get over it!
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Tubeless maken lukt, maar koste iets meer moeite dan met schwalbe roro. Ik heb ze echter na enkele ritten weer verkocht. In combinatie met mijn fiets vond ik de grip niet goed. Een beetje onvoorspelbaar. Verder kon ik niet zo goed met de druk spelen. Banden wat stugger. Wil nog een keer de Maxxis met skinwall proberen.
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

De Maxxis Ikon skinwall rolt een héél stuk beter dan de Onza. Ikons zijn vergelijkbaar met RaRa en Canis met RoRo.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Dank voor de aanvulling. Er is ook nog de ardent.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Iemand ervaring met het tubeless maken?
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Was bij mij lastig. Uiteindelijk wel dicht gekregen. De aansluiting tussen skinwall en loopvlak vertoonde iei wat lekkage.
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Dank voor de aanvullingen, de Maxxis Ikon skinwall lees ik idd veel goed dingen over, zijn volgens mij ook een stukkie lichter.
It's just a hill, get over it!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Geen probleem met tubeless krijgen, ik rij met Vittoria's op ongeveer 1.7/1.8 voor en 1.8/2.0 achter en moet met de Onza's ongeveer op 2.0 zitten voor en 2.1/2.2 achter (100+kgs) Ik vind het fijne banden, ik heb aan grip geen te klagen. In wat vochtige/modderige omstandigheden had ik wat problemem met de grip, maar met de iets hogere druk geen problemen meer.

Binnenkort Onza Svelt aan de tand voelen
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Bonanza schreef:Geen probleem met tubeless krijgen, ik rij met Vittoria's op ongeveer 1.7/1.8 voor en 1.8/2.0 achter en moet met de Onza's ongeveer op 2.0 zitten voor en 2.1/2.2 achter (100+kgs) Ik vind het fijne banden, ik heb aan grip geen te klagen. In wat vochtige/modderige omstandigheden had ik wat problemem met de grip, maar met de iets hogere druk geen problemen meer.

Binnenkort Onza Svelt aan de tand voelen
De Svelt's al eens mogen rijden?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Zijn die Maxxis Ikons ergens op voorraad? 29inch
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

The Flying V schreef:
Bonanza schreef:Geen probleem met tubeless krijgen, ik rij met Vittoria's op ongeveer 1.7/1.8 voor en 1.8/2.0 achter en moet met de Onza's ongeveer op 2.0 zitten voor en 2.1/2.2 achter (100+kgs) Ik vind het fijne banden, ik heb aan grip geen te klagen. In wat vochtige/modderige omstandigheden had ik wat problemem met de grip, maar met de iets hogere druk geen problemen meer.

Binnenkort Onza Svelt aan de tand voelen
De Svelt's al eens mogen rijden?
Jazeker! Persoonlijk vind ik dit een fijnere band dan de Canis. Wel wat moeite om ze tubeless te krijgen. Voorspelbaar gedrag, loopt lichter en door de zijnoppen veel grip in de bochten. Verscheidene marathons mee gereden (Hel van Groesbeek, Willingen, Stoneman trail) en vaste routes (Heuvelrug, Schoorl, Sleen) maar ook in de Eiffel. Ik ben er zeer tevreden mee
Plaats reactie