Onza Canis 29 ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Hoera! Gisteren een Racing Ralph gesloopt en dus tijd voor nieuwe banden. Ik word lichtelijk emotioneel van de looks van een setje Onza Canis whitewall 29 x 2.25. Het profiel lijkt geleend te zijn van een Racing Ralph en het gewicht valt ook niet tegen. Iemand ervaringen met deze banden?

Gebruik is op een starre single speed, Noord Veluwe, harde zandgrond met hier en daar wat mul zand.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Super bandje, wat je zegt lijkt veel op de racing ralph en rocket ron met ongeveer de zelfde prestaties.
Ze zaten std onder mijn BMC en was hier zeer tevreden over alleen omdat ze moeilijk te krijgen waren toch rocket rons eronder gezet.
N!co
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 19 mei 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Xizang '12, Travers Rudy Fat 29+
Contacteer:

Ik heb de 29er Skinwall versie. In eerste instantie was ik erg ontevreden over deze band. Erg soepele zijwanden en stug loopvlak. Ik reed ze met dezelfde druk als in mijn Racing Ralph. Dit gaf een onvoorspelbaar rijgedrag en daardoor verminderd vertrouwen. Na wat spelen met de druk (+0.3bar) rollen ze veel beter. Vooral tijdens het remmen blinken ze uit. Gecontroleerd slippend remmen is heerlijk. Ze slijten wel hard, waarschijnlijk door het vele slippen. (sorry Schoorl)
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik heb ze inmiddels besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Ik heb deze banden vorige week binnen gekregen. 2.25 skinwall. Meteen tubeless gemaakt. (ztr arch velgen)

Ideaal. Super mooie rondje strakke band. Oppompen en zonder sealant meteen op spanning en de band blijft op spanning. Nu naar twee dagen is mijn voorband wel wat afgelopen, achter wat meer sealant gebruikt om te kunnen vergelijken.

Super banden!!! Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen maar daar lig ik ook niet zo wakker van.....
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik heb ze een week of 2 geleden binnen gekregen. 1 rondje gereden. Eerste indruk was dat er meer lucht in moet dan de Schwalbes die ik hiervoor had. Lopen mooi en zitten strak om de velg inderdaad waar een racing Ralph nog wel eens zwabbert. Looks zijn cool op mijn stalen single speed.

Afbeelding
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Je moet inderdaad met wat meer spanning op deze banden rijden. Staat er ook op. 2,5 bar-4 bar.

Het zwabberen van de RR is eigenlijk de reden geweest om van Schwalbe af te stappen en deze banden te gaan proberen. Als deze stugger zijn en strakker sturen is het helemaal goed. Vanavond even testen!

Strakke singlespeed!!! nice!
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

*zip*

Gevonden, bij singlespeedcentral! :-D
Raggen!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Check wel even de voorraad bij Jelle. Schijnen toch lastig te leveren te zijn namelijk.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Paar weekjes terug ook een setje skinwalls besteld bij Jelle...

Mooi voor onder mijn Salsa El Mariachi, nu een paar ritjes gebruikt en het zijn prima banden, zeker voldoende grip..
Inderdaad wat meer bar erin, maar 2.5 vind ik toch wel erg veel op mijn starre stalen fiets ;)
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

BerryFOX schreef:Paar weekjes terug ook een setje skinwalls besteld bij Jelle...
We geloven het pas als we de foto's zien :lol:
Raggen!
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Zoiets?? :D

Afbeelding
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Wat is dat mooi. Dat wil ik ook. 'K ga 's werk maken van het verslijten van mijn RR's
Raggen!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heb een setje klaar voor een demo fiets ;)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Hoeveel weegt zo'n bandje?
Plaats reactie