LIteville DTswiss of Fox Demper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om nog een jaartje (of meer) met mijn Liteville 301MK9 te blijven rijden. Het frame is nog goed en is recent voorzien van nieuwe lagers en betere 650b wielen.
De vraag is of het zinvol is om de DTswiss ssd212L demper te vervangen door een fox RP23 Airtune demper. Ik heb twee DTswiss dempers liggen die regelmatig geserviced zijn maar ook de nodige tekenen van slijtage beginnen te vertonen. Ik schat dat ze met service nog best een tijdje mee kunnen.
Liteville levert echter ook een Fox RP23 demper voor dit frame en ik vraag me af of dit een "upgrade" zou zijn van het frame. Ik zie de MK9 versie niet of nauwelijks met een FOX demper rijden.

Zijn er hier bikers die met een Liteville EN FOX rp23 rijden en mij kunnen voorzien van hun ervaringen?

Misschien ten overvloede, DE voorkant van de Liteville bestaat uit een FOX Float 140 die op 120mm Veerweg is gezet, het bereiders gewicht is 100+ KG.
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Plaats reactie