Upgrade naar Rockshox Reba

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hier volgt mijn mening: los van t feit dat de remote lock-out t vaak niet helemaal lekker doet heb je er echt helemaal niets aan.
Ik fiets gelocked naar t bos, haal m er daar af (op de poot) en dan gaat hij er weer op als ik naar huis fiets. Of vaak ook niet en blijft hij gewoon uberhaupt open.

Ik had een remote lockout maar heb m eraf gehaald. Touwtje minder naar mijn stuur.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Zo doe ik het ook eigenlijk, ik lock in de bossen nooit mijn vork tijdens klimmetjes of iets dergelijk dus het is vooral een "luxe". Ik heb het nu wel en het is wel handig maar zonder lijkt mij niet onoverkomelijk en enkel een kwestie van wennen. Het scheelt toch redelijk wat in aanschaf als ik zo rondkijk (+-90 euro), voor dat geld wat ik uitspaar upgrade ik dan misschien wel de bottombracket.

Nog even wat pro's en con's tegen elkaar wegstrepen en dan kijk ik wat er over blijft. Iedereen al bedankt voor de reacties.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Heb op mijn 26" een Reba zonder remote lock out, maar met de bediening op de vork.
Zelf heb ik mij aangeleerd om met klimmen de lock out te gebruiken. Vind het zelf fijner fietsen.

Op 650b heb ik een remote lock out zitten, ding gebruik ik elke rit (met dusdanige hoogte verschillen) wel een paar keer. Ik vind het een fijn systeem.

Maar goed dat is mijn mening en beleving. ;).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
JanYoghurt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 19:38
Mijn mountainbike: BMC TeamElite02
Contacteer:

Ik zou niets extra's betalen voor een (RockShox-) remote lockout; ik heb nu 3 of 4 RS vorken achter elkaar gehad, en bij allemaal was binnen een paar maanden de lockout defect (blijft hangen).

En nee, het komt niet door slecht onderhoud o.i.d., blijkbaar is het gewoon niet zo'n fantastisch systeem... ik hoop dat de Fox (CTD) die ik nu heb zich beter houdt.
Plaats hier uw gevatte onderschrift.

Mijn Bike!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rijdt ook met een Reba RL, zonder remote.
Werk prima want ik lock hem toch alleen op het asfalt (dus voor en na het mtb rondje)

Denk dat het locken in het terrein een beetje overgewaardeerd wordt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien kunnen Strava-strijders met een remote lock-out nog een halve seconde winnen, maar volgens mij is lock-out (met en zonder remote) ernstig overgewaardeerd.
Een knopje tussen je oren omzetten levert meer op, zeker weten ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En kost niks ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Mijn Salsa Cromoto staat altijd gelockt en de olie en seals hebben een levenslange levensduur :wink:

Maar OT: Met een gedempte vork gebruik ik de lock eigenlijk nooit en vind ik een remote ook niet prettig op het stuur. Mocht je veel klimmen op relatief egaal terrein en dalen over wat ruiger terrein (in NL eigenlijk niet echt vindbaar) dan zou ik een remote lock nog kunnen bedenken als bruikbaar maar in NL mis ik hem zeker niet.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Het gaat de non remote versie worden. Goedkoopste RL die ik nu vind is 334 (in NL zelfs), nette prijs lijkt mij zo en wat er niet opzit kan ook niet kapot. Zal in het begin even wennen zijn om naar de vork te grijpen maar heb dit vandaag een paar geprobeerd en dat ging gewoon goed tijdens het rijden. Maar in 9 van de 10 gevallen zet ik hem voor ik een route op ga al uit dus dan maakt het sowieso niet uit.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

http://www.alltricks.com/mtb/forks/fork ... 70376.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is je voornaaf niet om te bouwen tot 15mm want dan mooie aanbieding
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Nee helaas en ik heb 2 wielsets, anders had ik dat liever gehad uiteraard. En om nu 2 wielen om te (laten) bouwen en een vork en nog wat andere upgrades die ik wil doen wordt het een beetje te...
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Is de remote gemakkelijk te repareren van de Reba?
PaganiProductions

Ik rijd al jaren met Reba voorvorken en werkelijk super kan er niet slechts over zeggen en ik zou wel aanraden de voorvork te laten afstellen met een Shockwiz kan je voorvork echt perfect laten afstellen door jezelf of door je lbs.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

skidje schreef: zo 12 april 2020, 16:27 Is de remote gemakkelijk te repareren van de Reba?
Dit soort remotes zijn erg simpel, dus in dat geval, ja:

Afbeelding
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

skidje schreef: zo 12 april 2020, 16:27 Is de remote gemakkelijk te repareren van de Reba?
Heerlijke reactie op een draadje van 5 jaar terug. Hij is vrij makkelijk te verwijderen, dat levert het meeste voordeel op!
Plaats reactie