Wielenset voor ZWAARgewicht.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Knakker29 schreef: do 27 mei 2021, 09:36 Het kan een combinatie zijn, dunne wandjes, te weinig vervangen, te weinig sealant, te lang stil gestaan, warm weer, warme stalling, etc. Er is vanalles dat kan bijdragen. Uit het plaatje blijft in ieder geval dat de sealant eerder ververst had moeten worden. Ik houd zelf ongeveer 6 maanden en ruime hoeveelheid aan. Mijn protection banden hoef ik nu en dan maar een klein beetje bij te pompen.
Dit dus, banden met te dunnen zijwanden. Voor zwaargewichten vreselijk. Dingen gaan dan zijwaarts rollen, snel lek, stootgevoelig, etc etc. En ze 'zweten' latex.

Neem banden met dikke zijwanden. De meeste merken hebben deze wel. Ik kan je de Specialized Ground Control GRID en Purgatory GRID (belangrijk, want dat is het type met de stevige zijwand) aanbevelen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Kobelix schreef: za 21 februari 2015, 23:31 Is er hier iemand uit de noordelijke 3 provincies die zich aan dit projectje wil wagen?

Super dat jullie al deze informatie geven. Er is namelijk barweinig voor zwaargewichten te vinden op het internet. Veel dingen geleerd en fijn om nu dingen af te gaan wegen.

Nog wel een vraag (wat ik waarschijnlijk wel kan googlen maar nu ik toch bezig ben :P),
wat vraagt een wielenbouwer per wiel om te bouwen? (materialen aangeleverd zeg maar)
Als ik jou was zou ik Zoran Kalaba ( bikexperto ) ik een bericht sturen. Ik meende dat hij nu ik Assen woont. Dit is 1 van de beste wielbouwers van het land en werkt alleen met top onderdelen. Hij kan voor jouw budget zeker iets moois spaken. Ik ken personen van >130kg die al jaren op zijn wielen rijden. Hij zal je eerst een aantal vragen stellen (gewicht, type ritten, budget etc).

Laat maar weten hoe afloopt!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Linkeballen schreef: vr 28 mei 2021, 12:45
Kobelix schreef: za 21 februari 2015, 23:31 Is er hier iemand uit de noordelijke 3 provincies die zich aan dit projectje wil wagen?

Super dat jullie al deze informatie geven. Er is namelijk barweinig voor zwaargewichten te vinden op het internet. Veel dingen geleerd en fijn om nu dingen af te gaan wegen.

Nog wel een vraag (wat ik waarschijnlijk wel kan googlen maar nu ik toch bezig ben :P),
wat vraagt een wielenbouwer per wiel om te bouwen? (materialen aangeleverd zeg maar)
Als ik jou was zou ik Zoran Kalaba ( bikexperto ) ik een bericht sturen. Ik meende dat hij nu ik Assen woont. Dit is 1 van de beste wielbouwers van het land en werkt alleen met top onderdelen. Hij kan voor jouw budget zeker iets moois spaken. Ik ken personen van >130kg die al jaren op zijn wielen rijden. Hij zal je eerst een aantal vragen stellen (gewicht, type ritten, budget etc).

Laat maar weten hoe afloopt!
Eh, het eerste bericht komt uit 2015... Ik mag hopen dat TS al een wielsetje heeft!

Wel scherp blijven :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

oeps :oops: ! verkeerd gekeken inderdaad. Ik verwarde de persoon die dit oude topic heeft ge-revived.

Maar goed, bovenstaande post is nog steeds relevant voor zwaargewichten die een sterke wielset willen :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef:Eh, het eerste bericht komt uit 2015... Ik mag hopen dat TS al een wielsetje heeft!

Wel scherp blijven :bier: :kiss:
Maar op 26 mei 2021
Carve2013 schreef: wo 26 mei 2021, 19:20 Even een heeeeeeel oud topic omhoog kicken ipv nieuw topic aanmaken...

Ik heb sinds enige tijd een hele mooie Giant XTC Advanced, een demo-model van bouwjaar 2017.. hij is ge-upgrade met 29" wielen en ziet er nu zo uit...
Wel scherp blijven :bier: :kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie