Welk gedeelte van de bovenstaande uitleg begreep je niet?
(het kan zijn dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd )
Welk gedeelte van de bovenstaande uitleg begreep je niet?
Even terug naar de vraagstelling. Het CTD-spul (vooral de Evolution versie) was niet bepaald het beste werk van Fox, zacht uitgedrukt. Als jij nu daar mee rijdt, gaat een moderne mid-level vork (bv Fox GRIP, RS Pike, net wat de beste deal is) verreweg het grootste verschil maken. Modern mid-level dempertje erbij om de achterkant op hetzelfde niveau mee te laten doen. Vergeleken bij de sprong die je hiermee vooruit maakt gaat alles wat je daar bovenop investeert relatief weinig opleveren. Over coil discussieren lijkt mij op dit moment weinig zinvol als CTD je referentie is voor luchtdemping.marcomtb1972 schreef: ↑vr 15 maart 2019, 13:30 Huidige vork is een fox Talas 140 mm CTD evolution. ( is al eens geserviced, krijg ook niet de hele veerweg gebruikt, ja ja, ik heb ook al hogere drops genomen dan ik eigenlijk kan, en nog steeds niet de O ring tegen de kroon )
Huidige demper is een fox float CTD performance series boostvalve ( 140mm veerweg )
Bike verkopen en gaan voor een nieuwe bike kan altijd nog mocht ik niks vinden aan redelijk kwaliteit + redelijk betaalbare onderdelen.nielsvk schreef: ↑wo 20 maart 2019, 16:52 En om een en ander in perspectief te plaatsen, voor 2000 euri heb je een gloednieuwe Spectral AL 5.0 met prima spec, hoef je niets aan te doen.
Dus kijk even wat een nieuwe vork en demper je gaan kosten, en wat je eventueel nog voor je huidige Spectral kan vangen.
Vandaar de wens tot upgraden met een coil (en andere vork)...marcomtb1972 schreef: ↑wo 20 maart 2019, 23:23Bike verkopen en gaan voor een nieuwe bike kan altijd nog mocht ik niks vinden aan redelijk kwaliteit + redelijk betaalbare onderdelen.nielsvk schreef: ↑wo 20 maart 2019, 16:52 En om een en ander in perspectief te plaatsen, voor 2000 euri heb je een gloednieuwe Spectral AL 5.0 met prima spec, hoef je niets aan te doen.
Dus kijk even wat een nieuwe vork en demper je gaan kosten, en wat je eventueel nog voor je huidige Spectral kan vangen.
Huidige bike is misschien € 1000 waard. Huidige status: 2014 model / 1x10 aandrijving mix zee / slx / heeft nieuwe shifter nodig / 125 reverb heeft service beurt nodig / fox demper + vork is instapmodellen / deore remmen / 2 DT wielsets M1900 + E 1900 / duidelijk zichtbare gebruik sporen.
Bike bevalt me ook nog goed, dus urgentie om hem te dumpen is nog niet aanwezig, ik denk dat ik het beste er nog uit kan halen
Nu komt van alle dempers een Topaz wel het dichtst bij het gevoel van een coil.paulus1981 schreef: ↑do 21 maart 2019, 01:40 Allereerst, ik vind het bijzondere dat aan een Coil shock wordt toegeschreven wat overschat, heb een vergelijk gedaan met DVO Topaz & Jade (air en Coil) en kon niet direct een merkbaar verschil ontdekken.
Yep, no problem.