Hope pf41

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Emotie voor een bracketlager?

Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan een krakende fiets. Ik betaal liever iets meer en dat ik dan voor een langere periode een mooi lopende fiets heb. Echter moet dat uiteindelijk niet 2x zoveel zijn.
Ride like a maniac on a manic!
Racingthewagon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 4 februari 2016, 10:50

Never had an issue with a Hope BB. Have had a few noise Shimano ones. Nice thing about Hope is they are fully repairable. Shimano is just a throw out and start again model. Like to think of biking as a green sport so sometimes it is worth a little extra money to get the item you can repair.
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Klein vraagje. Ik heb die PF41 gemonteerd. Na vijf x gebruik kraakt het in het onderruim. Moet zo'n press fit nu wel of niet met montage pasta gemonteerd worden? Ik zet hier namelijk nu vraagtekens bij.
Het zit in een carbon frame.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je hebt blijkbaar wel montagevet gebruikt gezien je stelling!? Ik zou niet weten waarom je niet een beetje montagevet zou gebruiken. Hoe droger je iets probeert in te brengen hoe sneller er schade ontstaat. Waarom zou gekraak veroorzaakt worden door montagevet?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

In de handleiding van hope staat monteren met vet, niet met carbonpasta of grippasta.
Kraken bij het bracket kan ook heel goed komen omdat je cranks zelf enige speling hebben.
Dus goed kijken of er geen zijdelingse beweging mogelijk is.
Daarna ook kijken of er geen speling is als je de cranks verticaal plaatst en dan bovenaan bij je trapper voelen of er speling is.
Indien wel speling dan beter aandraaien of spacers checken.
(Bij mij zat er een spacer verkeerd en heb me scheel gezocht tot ik het eindelijk vond).
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Controleer ook of er zand in het schroefdraad zit, dat is mij overkomen en kraakt enorm. Afdichten van gaatjes van je frame kan dan de oplossing zijn na het schoonmaken. Behalve het gaatje aan de onderkant om water uit het frame te laten lopen.
Plaats reactie