Duidelijk zo. En met die 5mm schakelt je ketting nog zonder dat gekrabbel van 46 naar 50t?Ironhorse Erik schreef:mijn methode
volledig ingeveerd mag de ketting strak staan, ik houd daar dus niet van dus houd heel klein knikje in de derrie.
Afstellen op grootste, dat rode dingetje geeft ca 10mm afstand tussen de tanden van de jockey en de 50T.
Dat geeft on de onderste bereiken op de kleine tandwielen veel te veel afstand naar mijn mening, dan heb je centimeters afstand die door de ketting overbrugt moet worden, en dan gaat hij serieus traag schakelen, nee beter gezegd, indirect.
Ik stel hem af op max 5mm.
Vooral bij een snelle schakelactie over meerdere tandwielen tegelijk krijg je dan volgens mij de situatie dat de flanken van je ketting tegen de zijkant van die 50tands Elpee grabbelen.
Bij meer ruimte pikken je tanden die ketting, als het goed is, meteen netjes op.
Maar zal het toch ook eens testen, toch wel benieuwd.
Ironhorse Erik schreef:Op zo een moment trekt je derraileur ook een gekke bek