Endura

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Gisteren een hummvee 3/4 besteld, op basis van maattabel ( taille 86cm) een M gekozen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand ervaring met de (regen)jassen van Endura?

Als ik op de site kijk zie ik zo maar 3 verschillenden modellen met een kapuchon. Op basis van de specs zie ik zo niet 123 wat de verschillen zijn behalve de prijs.

Wat ik hierin zoek is een regenjas die ik nu en in het najaar zou kunnen dragen met een Jersey eronder en in de wintermaanden met iets dikkers eronder, bv een hoody. Welke is hiervoor het meest geschikt? Ik zou eigenlijk het liefst hiervoor 1 jas aanschaffen en met meerdere lagen willen fietsen in de winter.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Capuchon en hoody combineren slecht met een helm.
En een capuchon die je niet opzet verzamelt veel water (wat dan uiteindelijk altijd in je nek komt).
1 jas voor alles is dus lastig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

ThaSingleTrackMastah schreef: do 30 juli 2020, 02:09 Capuchon en hoody combineren slecht met een helm.
En een capuchon die je niet opzet verzamelt veel water (wat dan uiteindelijk altijd in je nek komt).
1 jas voor alles is dus lastig.
Bedankt dat is wel een goede tip, dan de hoody vervangen door een andere dikke onderlaag?
Aangezien de capuchons van Endura gemaakt zijn om over de helm te kunnen dragen leek mij dit wel handig of blijkt dit in de praktijk helemaal niet zo?
Ze hebben namelijk ook jassen zonder capuchon.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een capuchon over de helm is ook niet ideaal.
Ik had moeite met bewegingsvrijheid.
En de helm over de capuchon kan ook, met hetzelfde probleem.
Blijkbaar kan mn nek meer bewegen dan de capuchon.

Een grote zuidwester op je helm?

Maar fietsen in de regen is natuurlijk niet ideaal, ergens moet je kiezen tussen twee kwaden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb juist dat als ik de ventilatie van de helm afsluit ik de warmte van mijn hoofd niet kwijt kan en daardoor een heel vervelend gevoel krijg Dus dan liever een nat hoofd.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Hmm veel warmte op mijn hoofd heb ik ook wel en een capuchon die vol loopt met water in mijn nek is misschien ook niet handig. De capuchon over de helm lijkt mij ook een deel van het zicht te bedekken? Bedankt voor de goede tips. Maar eens kijken wat Endura heeft aan regenjassen zonder capuchon. 👍🏻
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 juli 2020, 20:06 Een capuchon over de helm is ook niet ideaal.
Ik had moeite met bewegingsvrijheid.
En de helm over de capuchon kan ook, met hetzelfde probleem.
Blijkbaar kan mn nek meer bewegen dan de capuchon.

Een grote zuidwester op je helm?
Sabai schreef: za 1 augustus 2020, 11:18 Ik heb juist dat als ik de ventilatie van de helm afsluit ik de warmte van mijn hoofd niet kwijt kan en daardoor een heel vervelend gevoel krijg Dus dan liever een nat hoofd.
Goede tips👍🏻
Ik ga maar eens kijken naar een regenjas van Endura zonder capuchon 😀
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb een Gore regenjack met capuchon, bedoeld voor onder de helm. Prima bewegingsvrijheid, altijd een droog en warm hoofd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Michel__ schreef: di 28 juli 2020, 20:57 Gisteren een hummvee 3/4 besteld, op basis van maattabel ( taille 86cm) een M gekozen.
Gisteren mijn bestelde broek getest tijdens een rondje. Pasvorm van de broek is goed en zit comfortabel.
Alleen die liner zit best strak rondom de dijen. :roll:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Michel__ schreef: di 28 juli 2020, 20:57 Gisteren een hummvee 3/4 besteld, op basis van maattabel ( taille 86cm) een M gekozen.
Hoe is de stof van die broek? Ik heb een 3/4 MT500 spray (dus niet de volledig waterdichte) en die vind ik qua stof te dik voor het huidige weertype.
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

Ik heb de Singletrack jacket. Bevalt mij erg goed! Bij de oksels heb je ventilatie gaten die je kunt open ritsen. Met base layer is het jack warm genoeg voor de koude winter dag en de wat frissere herfst- en lente dag. Hij houdt voldoende water tegen. Capuchon (is afritsbaar) vind ik top. Heerlijk om het hoofd warm te houden op een warme dag. Voor de prijs een kwalitief goed jack!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Jurriaan schreef: zo 27 september 2020, 20:21
Michel__ schreef: di 28 juli 2020, 20:57 Gisteren een hummvee 3/4 besteld, op basis van maattabel ( taille 86cm) een M gekozen.
Hoe is de stof van die broek? Ik heb een 3/4 MT500 spray (dus niet de volledig waterdichte) en die vind ik qua stof te dik voor het huidige weertype.
Voor het huidige weertype ( tussen 15-18 graden) prima. Stof is niet zo dik.
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Wat is het verschil tussen Humvee, Singletrack en de Burner ll? :-?

Op de site van Endura vind ik dit niet. In het echt zal dit duidelijk zichtbaar en voelbaar zijn.

De Burner spreekt mij aan (oogt wat smaller) maar nergens te krijgen momenteel. Laatste aanbieding aan me voorbij laten gaan, helaas.
... Je zult er maar wonen! ...
Plaats reactie