Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jan the Man schreef: vr 31 januari 2020, 20:25
Big Deef schreef: vr 31 januari 2020, 19:35 de TPP methode??
Staat ook op de vorige pagina:

Van hun site:
What is Tax Pre-Paid (TPP)?
Tax Pre-Paid (TPP) is a shipping method that the customs duties and taxes are pre-paid before the packages are delivered, which saves time and tedious tariff process for customers.

Which countries support TPP?
18 Europe countries are supported so far: France, Belgium, Poland, Czech Republic, Netherlands, Austria, Denmark, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Spain, Portugal, Sweden, Greece, Finland, United Kingdom, Monaco

Hong long it takes for shipping by TPP?
Usually it takes 1-3 weeks for shipping, according to how crowed the transportation is.

How does TPP work?
1. Packages ships to UK, and do customs clearance in UK;
2. Shipping from UK to other Europe countries by UPS locally.

Ciao
Jan
Duidelijke uitleg, bedankt Jan :-q
Just do Ti, or did i die?
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

matthiav schreef: zo 2 februari 2020, 08:36
Jan the Man schreef: vr 31 januari 2020, 19:25

Bij de gratis verzendmethode loop je nog wel tegen invoerrechten en BTW aan. De kans dat het door de douane glipt is erg klein voor grotere pakketten uit China. Bij de TPP methode ontloop je dat risico.

Ciao
Jan
Ik heb gebruik gemaakt van de TPP methode, maar hierbij nog steeds een korting gekregen op de verzending. De prijs die ik betaald heb voor transport = prijs TPP - normale prijs EMS.
Biker_Jesse schreef: vr 31 januari 2020, 19:01 Uit nieuwsgierigheid, welke naven heb je besteld? Deze toevallig? Ben benieuwd! :)
Nee niet die, maar die ben ik ook tegengekomen. Ik ben maar 2 geschikte microspline modellen tegengekomen (gek genoeg was er ook een derde model mét microspline maar voor quick release :~ :~ ). Het zijn deze geworden.
Dank voor je reactie. Ben heel benieuwd naar je ervaring. Zou je een update kunnen geven wanneer je ze binnen hebt/ingespaakt hebt/er mee gereden hebt?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Zal ik doen, maar zal dus nog wel even duren. Ze zullen nu stilaan in productie gaan, nu Chinees nieuwjaar voorbij is. Dan verzending (ca 2-3w?), inspaken en dan pas testrijden
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

matthiav schreef: vr 31 januari 2020, 10:44 Ik heb ook van de nieuwjaarsactie gebruik gemaakt om daar velgen te bestellen! Bij mij zijn het de premium light velgen van 30 extern, 25 intern geworden. Ik zal ze opspaken met Sapim D-Light wielen en Chinese naafjes! Die laatste zijn een gok want er zijn nog niet veel naven met microspline body (ik rijd met XTR 9100). 70€ voor een navensetje, voldoen ze niet dan spaak ik er andere, 'Europese' naven in :)

PS: mijn vorig handgespaakt setje waren met de Hope Pro 4 naven, super naven!
Met serieus wat vertraging door Chinees Nieuwjaar en Corona, maar mijn Nextie velgen zijn vandaag aan de deur geleverd. Bijbetaald voor TPP en inderdaad, niets moeten bijbetalen voor douane. Ziet er allemaal zeer netjes uit. Binnenkort opspaken, drie setjes te gaan. We hebben er nu toch tijd voor in (semi) lockdown.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ze kunnen kapot :winkie: !! Vandaag zei tie achter krak en spoot al de latex eruit. Kijk even met ze of dit onder garantie valt want volgens mij viel de klap wel mee en anders bestel ik een nieuwe.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

ivocare schreef: di 24 maart 2020, 22:29 Kijk even met ze of dit onder garantie valt want volgens mij viel de klap wel mee en anders bestel ik een nieuwe.
Bij Nextie geven ze op de meeste velgen 2 jaar en op de superlichte (met T800/T1000 carbon) 3 jaar garantie.

Ben nu wielen voor iemand aan het bouwen die zelf de velgen aangeleverd heeft van een voor mij onbekende fabrikant. En dan zie je dat EIE en Nextie (waar ik meestal mee bouw) toch van een ander level zijn (beter!). Bij de aangeleverde velgen lijkt een naad te zitten, en de spaakgaten zijn zeer slordig geboord zodat de nippels beschadigen.

Heb nu denk ik al een stuk of 10 set met Nextie rondrijden, en de rijden nog lekker heel tevreden rond.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
v_schultinge

Ik heb deze gekozen voor mijn nieuwe hardtail XC:

https://www.nextie.com/ultralight-mount ... -NXT29UL32

Ben benieuwd :).
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Jan the Man schreef: wo 25 maart 2020, 09:48 Heb nu denk ik al een stuk of 10 set met Nextie rondrijden, en de rijden nog lekker heel tevreden rond.
Jan, wat maakt dat Nextie en EIE er met kop en schouders bovenuit steken voor jou?

Als ik de gewichten en ook de velgvormen en afmetingen bekijk lijkt bijna alles bij 1 fabriek vandaan te komen (gechargeerd). Prijstechnisch lijkt er ook weinig variatie in te zitten...
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

baron062 schreef: wo 25 maart 2020, 11:50 Jan, wat maakt dat Nextie en EIE er met kop en schouders bovenuit steken voor jou?
Verschil wat ik als bouwer zie is de afwerking. De velgen waar ik nu mee bezig ben (Catazer of zo) hebben slordig geboorde spaakgaten. Hier hangen nog rafels aan die de nippel beschadigen (zwart wordt langzaam zilver). Ook het plaatsen van de nippels gaat dan wat lastiger. Ook zie ik hier een soort lasnaad op 2 plekken tegenover elkaar, waarop het lijkt of er 2 helften aan elkaar geplakt zijn.
Bij Nextie en EIE is dit veel beter voor elkaar.
Communicatie met EIE en Nextie is uitstekend (koop daar al een jaar of 3 velgen). Altijd kennis van zaken, goede betrouwbare info en nuttige adviezen.
Je zie op Alibaba veel verkopers van carbonnen velgen die van alles verkopen. Dat zijn dozenschuivers. Nextie produceert zelf. Geeft 2-3 jaar garantie (de meeste Alibaba's 1 jaar).
baron062 schreef: wo 25 maart 2020, 11:50 Als ik de gewichten en ook de velgvormen en afmetingen bekijk lijkt bijna alles bij 1 fabriek vandaan te komen (gechargeerd). Prijstechnisch lijkt er ook weinig variatie in te zitten...
Inderdaad lijken ze allemaal erg veel op elkaar. "in de hand" zijn de EIE en Nexties wel verschillend, hoewel beide bedrijven erg dicht bij elkaar zitten (geografisch).

Voor mij is vertrouwen en afwerking belangrijk, en dat hebben EIE en Nextie tot op heden nog nooit beschaamd. Dus daarom kijk ik niet zo snel naar een alternatief.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ivocare schreef: di 24 maart 2020, 22:29 Ze kunnen kapot :winkie: !! Vandaag zei tie achter krak en spoot al de latex eruit. Kijk even met ze of dit onder garantie valt want volgens mij viel de klap wel mee en anders bestel ik een nieuwe.
Ik hoop dan wel dat jij zelf een fout hebt gemaakt!!

Als de velgen spontaan kapot gaan zou ik niet zo snel weer een zelfde nieuwe bestellen... .

(Meer info dus :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Super voorzichtig rijden doe ik ook weer niet :-{
Ik ben vandaag even terug gegaan naar plek des onheils. Het lijkt erop dat er een wortel afgezaagd is en dat ik er precies verkeerd op gereden ben met een zijwaartse klap op de velg. Ik heb een net bod gekregen van Nextie om de velg met korting te kopen dus voorlopig is het prima opgelost.

Waar was die clinic ook alweer? :kiss:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb gisteravond ook een setje nextie velgen besteld met 25 mm binnenbreedte als xc setje voor de Nederlandse routes, veel Uhr.

Ik ben er nog niet over uit welke spaken ik moet hebben, en of ik voor alu of messing nippels ga.

Ik wil wel weer hope pro 4 naven, maar ik heb gisteravond even rondgesurfd, en kon in de gauwigheid geen non boost meer vinden. Weet iemand nog een adresje?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

sama schreef: di 31 maart 2020, 07:24 Ik heb gisteravond ook een setje nextie velgen besteld met 25 mm binnenbreedte als xc setje voor de Nederlandse routes, veel Uhr.

Ik ben er nog niet over uit welke spaken ik moet hebben, en of ik voor alu of messing nippels ga.

Ik wil wel weer hope pro 4 naven, maar ik heb gisteravond even rondgesurfd, en kon in de gauwigheid geen non boost meer vinden. Weet iemand nog een adresje?
Ik heb geen idee,. Maar ik ben Hope dealer, dus mocht je er echt niet aan kunnen komen, dan laat maar even weten.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

sama schreef: di 31 maart 2020, 07:24 Ik wil wel weer hope pro 4 naven, maar ik heb gisteravond even rondgesurfd, en kon in de gauwigheid geen non boost meer vinden. Weet iemand nog een adresje?
https://www.bike24.com/p2148256.html?menu=1000,2,98

https://www.rushcycles.co.uk/m50b7s624p ... r-142-x-12

https://winstanleysbikes.co.uk/componen ... o-rear-hub
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

sama schreef: di 31 maart 2020, 07:24 Ik wil wel weer hope pro 4 naven, maar ik heb gisteravond even rondgesurfd, en kon in de gauwigheid geen non boost meer vinden. Weet iemand nog een adresje?
Neem even contact op met Erveha fietsen. Daar bestel ik ze ook altijd en binnen een paar dagen binnen.

erveha.fietsen@upcmail.nl

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie