Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

way2go schreef: ma 6 januari 2020, 13:26 @Jan: gebruik jij nippel washers bij het spaken van Nextie velgen? Volgens Nextie kan het ook prima zonder, maar ik vroeg me af of nippel washers misschien ook helpen om corrosie tegen te gaan (schijnt een hardnekkig probleem te zijn bij sommige carbon velgen icm aluminium nippels). Wat is jouw ervaring daarin?
Nee, ik had het ze ook gevraagd. Het nut van washers is volgens mij het spaakgat steviger maken tov de nippel en de nippel in de goede richting helpen (bij Newmen bv). Bij sommige merken is het 'verplicht' ze te gebruiken, bijvoorbeeld bij veel DT velgen, Newmen en Whisky (carbon).
De eerste set heb ik zo'n 3 jaar geleden gebouwd, en de gebruiker kwam toevallig vorige maand langst met een andere set, en is nog steeds erg tevreden over de Nexties.

Zelf rijd ik met 2 sets, ook tot op heden probleemloos.
slapbandje schreef: ma 6 januari 2020, 14:05 Die bieden enkel gewichtsvoordeel wanneer je je wielen optilt, niet tijdens het rijden.
Klopt, maar vind het altijd leuk om weer wat anders te proberen. Zo heb ik ook naven van Newmen. Erg licht en toch nog redelijk betaalbaar. Als je een beetje geluk hebt kun je ze af en toe voor gereduceerde prijzen vinden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Deze maand is het gratis verzending bij Nextie omwille van Chinees Nieuwjaar, maar iemand die weet hoe het dan met PPT (pre-paid taxes zit)? Waar kan je eigenlijk kiezen of selecteren dat je deze optie wilt? Ik vind het niet meteen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

matthiav schreef: ma 6 januari 2020, 16:42 Deze maand is het gratis verzending bij Nextie omwille van Chinees Nieuwjaar, maar iemand die weet hoe het dan met PPT (pre-paid taxes zit)? Waar kan je eigenlijk kiezen of selecteren dat je deze optie wilt? Ik vind het niet meteen.
Ik mail ze altijd met wat ik wil hebben, dus niet via de bestelmodus op de site. Ze zijn heel behulpzaam en geven (imho) goede adviezen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

way2go schreef: ma 6 januari 2020, 12:11 Ik heb de knoop doorgehakt en een setje ultralight Nextie velgen besteld (NXT29UL30). Deze hebben een asymmetrisch profiel met interne breedte van 25 mm en een superlaag gewicht van 310 gram.

Heb lang getwijfeld tussen deze of de iets zwaardere en goedkopere NXT29AS30 velgen. Ik heb nog altijd wel een beetje angst van het superlage gewicht, maar Alice van Nextie heeft mij verzekerd dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Daarnaast bieden ze 3 jaar garantie. Beoogd gebruik is vooral XC marathon bij een totaal systeemgewicht van +/- 75 kg (inclusief fiets).

Ik ben van plan om ze op te bouwen met DT 350 naven en een mix van sapim race en sapim d-light spaken met aluminium nippels.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!
Voor marathon kan dat makkelijk mijn setje is 1240 gram en echt stijver dan mijn Ryde setje van 1600 gram. De velg van 9th wave weegt ook iets van 310 gram 24,5 intern.

Zelfde met mijn race setjes ook die zijn van 1300 gram een stuk stijver sterker dan mijn alu setjes van 1500.

Ik denk zelfs dat je met 75kg voor 24 spaaks zou kunnen gaan bij carbon.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Zojuist bij Nextie een setje NXT29AS30 asymmetrische velgen 30 mm breed, 25 mm inwendig, 360 gram per stuk, 32H besteld.
Ik ga ze opspaken met Hope Pro4 Boost naven. Spaken weet ik nog niet zeker, maar waarschijnlijk Sapim D-Light.
Ben benieuwd! :-D
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb ook van de nieuwjaarsactie gebruik gemaakt om daar velgen te bestellen! Bij mij zijn het de premium light velgen van 30 extern, 25 intern geworden. Ik zal ze opspaken met Sapim D-Light wielen en Chinese naafjes! Die laatste zijn een gok want er zijn nog niet veel naven met microspline body (ik rijd met XTR 9100). 70€ voor een navensetje, voldoen ze niet dan spaak ik er andere, 'Europese' naven in :)

PS: mijn vorig handgespaakt setje waren met de Hope Pro 4 naven, super naven!
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

matthiav schreef: vr 31 januari 2020, 10:44 Ik heb ook van de nieuwjaarsactie gebruik gemaakt om daar velgen te bestellen! Bij mij zijn het de premium light velgen van 30 extern, 25 intern geworden. Ik zal ze opspaken met Sapim D-Light wielen en Chinese naafjes! Die laatste zijn een gok want er zijn nog niet veel naven met microspline body (ik rijd met XTR 9100). 70€ voor een navensetje, voldoen ze niet dan spaak ik er andere, 'Europese' naven in :)

PS: mijn vorig handgespaakt setje waren met de Hope Pro 4 naven, super naven!
Uit nieuwsgierigheid, welke naven heb je besteld? Deze toevallig? Ben benieuwd! :)
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

matthiav schreef: vr 31 januari 2020, 10:44 Ik heb ook van de nieuwjaarsactie gebruik gemaakt om daar velgen te bestellen!
Bij de gratis verzendmethode loop je nog wel tegen invoerrechten en BTW aan. De kans dat het door de douane glipt is erg klein voor grotere pakketten uit China. Bij de TPP methode ontloop je dat risico.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

de TPP methode??
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

TaxPrePaid
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Big Deef schreef: vr 31 januari 2020, 19:35 de TPP methode??
Staat ook op de vorige pagina:

Van hun site:
What is Tax Pre-Paid (TPP)?
Tax Pre-Paid (TPP) is a shipping method that the customs duties and taxes are pre-paid before the packages are delivered, which saves time and tedious tariff process for customers.

Which countries support TPP?
18 Europe countries are supported so far: France, Belgium, Poland, Czech Republic, Netherlands, Austria, Denmark, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Spain, Portugal, Sweden, Greece, Finland, United Kingdom, Monaco

Hong long it takes for shipping by TPP?
Usually it takes 1-3 weeks for shipping, according to how crowed the transportation is.

How does TPP work?
1. Packages ships to UK, and do customs clearance in UK;
2. Shipping from UK to other Europe countries by UPS locally.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

How does TPP work?
1. Packages ships to UK, and do customs clearance in UK;
2. Shipping from UK to other Europe countries by UPS locally.
Iemand een idee of de Brexit een rol speelt m.b.t. bovenstaande??
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

nee, dat moet allemaal nog uitonderhandeld worden in de loop van dit jaar....
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voorlopig business as usual.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Jan the Man schreef: vr 31 januari 2020, 19:25
matthiav schreef: vr 31 januari 2020, 10:44 Ik heb ook van de nieuwjaarsactie gebruik gemaakt om daar velgen te bestellen!
Bij de gratis verzendmethode loop je nog wel tegen invoerrechten en BTW aan. De kans dat het door de douane glipt is erg klein voor grotere pakketten uit China. Bij de TPP methode ontloop je dat risico.

Ciao
Jan
Ik heb gebruik gemaakt van de TPP methode, maar hierbij nog steeds een korting gekregen op de verzending. De prijs die ik betaald heb voor transport = prijs TPP - normale prijs EMS.
Biker_Jesse schreef: vr 31 januari 2020, 19:01 Uit nieuwsgierigheid, welke naven heb je besteld? Deze toevallig? Ben benieuwd! :)
Nee niet die, maar die ben ik ook tegengekomen. Ik ben maar 2 geschikte microspline modellen tegengekomen (gek genoeg was er ook een derde model mét microspline maar voor quick release :~ :~ ). Het zijn deze geworden.
Plaats reactie