Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

De kerst promo bij nextie is nu live. +/-30 dollar korting per velg.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

2x NXT29AS32 + ventielen en tape besteld. Met verzendkosten omgerekend 330 euro (+ mogelijk nog import kosten).

Het zijn de asymmetrische velgen 26.5mm intern, 32h, xc lamination (390 gr) en uiteindelijk maar voor zwarte decals gegaan, beetje stealth :) verder mat en ud afwerking.

Ben benieuwd :) nou nog de keuze maken tussen dt of hope...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Omdat je de lichte XC versie hebt gekozen moet je ook B zeggen en voor DT240 gaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Of omdat hij voor de ichte velgen heeft gekozen kan hij juist voor Hope kiezen ;)
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ben niet super tevreden van dt swiss op de mountainbike. De naven van mijn X1700 wielen zijn DT Swiss 360 naven, qua intern design hetzelfde als de 240. Hebben nooit super vlot gelopen en vroegen veel onderhoud. Na een natte, vettige rit stond het water in m'n lagers. Ik rij nu met Hope Pro 4 naven. Die kunnen beter tegen de elementen :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daarom schreef ik ook DT240.
Die hebben rvs lagers, betere seals en de voornaaf heeft beter afsluitende endcaps.
Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar Hope4.
Maar ik had dan ook meteen de zwaardere velgen gekozen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Beetje off topic natuurlijk hier, maar ik neig naar de hope, vanwege de standaard 44 poe tegenover 18.. (duur upgradable). Gewicht zit in het midden dus dat is iets minder belangrijk. De prijs is uiteraard ook gunstiger.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daar heb je helemaal gelijk in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Ik heb 3 wielsets met Hope4, top. Ook tot echt alles om te doppen, dus past in elke fiets.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het verzenden van de velgen blijkt een beetje lastig.... ze zijn nu voor de 2e keer terug naar Nextie vanuit FedEx.. eerst keer gaf nextie aan dat er een "customs issue" was. Na check weer terug naar FedEx en nu dus weer retour.. :-{
hopelijk lossen ze het snel op, de Hope Pro 4 + Tune Cannonball 2.0 zijn al onderweg :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ai, dat klinkt alsof Fedex niet mee wil doen met het belastingtrucje van Nextie...
Als dat zo is dan moet je nog even sparen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Prulleman schreef: di 15 januari 2019, 15:41 Het verzenden van de velgen blijkt een beetje lastig.... ze zijn nu voor de 2e keer terug naar Nextie vanuit FedEx..
Bij mij is het al een keer goed gegaan. Probleemloos zonder issues geleverd. Nu weer een paar onderweg, en geleverd via een service waarbij alle heffingen al verrekend zijn ("customs fee and VAT prepared shipping method"). Duurt dan wel wat langer voordat pakket aankomt.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

De velgen zijn vandaag binnen gekomen, dus uiteindelijk net iets meer dan 1 maand (als het verzenden in 1 x goed was gegaan 3 weken).

Velgen zien er erg netjes afgewerkt uit, spaakgaten zijn onder een hoek. (zowel de gaten voor de nippels als die in het velgbed).
ERD was 5 mm meer dan opgegeven (594 ipv 589)
Gewicht iets boven specificatie, 401 ipv 390.
Afbeelding

Afbeelding

D-light (2.0-1.65-2.0) spaken zijn besteld, nippels, hope pro 4 en tune canonball 2.0 zijn al in huis (+ nieuwe rotors, banden, ventielen, tape)
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Hele mooie velgen Prulleman! Gezien de free-shipping actie die ze nu hanteren bij Nextie (wat zijn de shipping kosten doorgaans daar eigenlijk?) wordt er bij mij ook iets getriggerd om een setje carbon velgen te overwegen!

Wordt het als algemeen 'fout' ervaren om carbon wielen met 3K weave te hebben? Of heeft het technische voordelen om een UD weave te kiezen? Het valt mij namelijk op dat bijna alle carbon wielen een UD weave hebben.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

62 dollar was de shipping. Alles bij elkaar had ik ongeveer dezelfde prijs met de kerst actie met shipping als nu de reguliere prijs zonder shipping.

Persoonlijk vind ik ud mooier (rustiger) technisch maakt het niet veel uit, aangezien het enkel de laatste laag is. Dus kies vooral wat je mooi vind!
As for physical properties, UD is the strongest, then there is 12K and last 3K. The finish is only the top-layer so the differences are only cosmetic
https://bicycles.stackexchange.com/ques ... bon-finish
Plaats reactie