Ervaringen Magura Vyron dropper?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Ik ben inmiddels 2 jaar verder.
Maar inmiddels is de Vyron dropper overleden. Persoonlijk vind ik het achteraf een waardeloos product. Te gevoelig denk ik die electronica.
Nu dus maar weer terug naar een mechanische dropper.(scheelt ook nog een hoop geld).
Er zijn toch wel veel mensen met problemen met de Vyron.
Dus doe hier je voordeel mee......!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ik heb al sins begin 2016 de Vyron, nog zero problemen mee gehad, behalve afgelopen weekend, hij wou niet meer via de remote droppen. Wel op nood knop op de dropper zelf. Wat blijkt thuis: knoop batterijtje leeg, deze vervangen en dropt weer als een malle.
Ben er nog steeds tevreden mee.
Laatst gewijzigd door graduzzi op do 15 augustus 2019, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

De mijne is ook van het voorjaar 2016. Zakt een dikke halve cm in als ik op het zadel ga zitten. Zou dus waarschijnlijk wel eens een olieverversing kunnen gebruiken, maar zolang het niet erger wordt blijf ik er nog mee rijden. Eigenlijk zit het ding best goed in mekaar. De gravity dropper die op de andere bike zit moet ik toch regelmatig uit mekaar halen om van nieuw vet te voorzien omdat hij stroef begint te lopen.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

hurck schreef: di 13 augustus 2019, 21:21 De mijne is ook van het voorjaar 2016. Zakt een dikke halve cm in als ik op het zadel ga zitten. Zou dus waarschijnlijk wel eens een olieverversing kunnen gebruiken, maar zolang het niet erger wordt blijf ik er nog mee rijden. Eigenlijk zit het ding best goed in mekaar. De gravity dropper die op de andere bike zit moet ik toch regelmatig uit mekaar halen om van nieuw vet te voorzien omdat hij stroef begint te lopen.
Al gecontroleerd of er nog voldoende luchtdruk in zit?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

yup, luchtdruk is nog zoals voorgeschreven in de manual. Was ook mijn eerste gedachte, jammer dat het dat niet was :)
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Uiteindelijk bleek er twee jaar garantie op mijn pen te zitten....
En kon de pen niet meer gerepareerd worden.
Kreeg ik door Mantel een geheel nieuwe opgestuurd.
En nu dus een Vyron 2 (laatste model).
Dus uiteindelijk wel tevreden met de service!
Hoop dat deze langer mee gaat....
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

hurck schreef: di 13 augustus 2019, 21:21 De mijne is ook van het voorjaar 2016. Zakt een dikke halve cm in als ik op het zadel ga zitten. Zou dus waarschijnlijk wel eens een olieverversing kunnen gebruiken, maar zolang het niet erger wordt blijf ik er nog mee rijden. Eigenlijk zit het ding best goed in mekaar. De gravity dropper die op de andere bike zit moet ik toch regelmatig uit mekaar halen om van nieuw vet te voorzien omdat hij stroef begint te lopen.
Ik had beter mijn klep gehouden. Vorige week zakte hij ineens dik 5cm naar beneden bij het minste gewicht dat erop komt. Hij is nu terug naar de webshop voor onderzoek. Garantie zal ik wel niet meer hebben zo'n 3,5 jaar na aankoop. Hopelijk vallen de reparatiekosten mee.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Iemand en idee hoe je de eerste en tweede versie optisch uit elkaar kan houden?
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Volgens mij kan je het niet zien aan de buitenkant.
Verschil zit volgens mij inwendig. (hij reageert sneller).
Aan de prijs kan je het ook zien... :D Nieuwe is aanzienlijk duurder dan de 1e versie.
Plaats reactie