Crankbrothers clips

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

I_do schreef:
byorka schreef:Crankbrothers candy’s klikken hardstikke makkelijk uit en ze hebben inderdaad wat vrijheid hetgeen de knieën spaart.
Super pedalen.
Ik zet ze qua betrouwbaarheid wel een paar stapjes onder shimano pedalen. Maar goed ik koop ze 2e hands op marktplaats en rijd ze tot ze op zijn. Kost me ook de kop niet.
Eggbeaters was inderdaad niet zo geldig maar de Candy's gaan bij mij lang mee. Af en toe een mopje vet in de einddop en klaar.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ooit begonnen met spd (540) die op de meest losse stand soms ongewild uitklikten. Daarna jaren met cb eggbeaters gereden, waarbij het voordeel tov spd is dat je ook door je voet binnenwaarts te draaien kunt uitklikken (hoek is 15 of 20 graden door plaatjes links/rechts om te draaien). Op mijn huidige fiets werkte het uitklikken echter niet lekker meer een daardoor nu toch al weer een tijdje terug naar spd waarbij het ongewild uitklikken niet meer voorkomt op de meest losse stand (XT en XTR). De eggbeaters mis ik niet meer (geen onderhoud meer nodig), enkel bij sneeuw en ijs.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Ik rij nu een klein maandje met de eggbeaters 3 en heb nog steeds moeite om snel in te klikken, misschien komt het omdat ik 100 jaar spd ervaring heb :winkie: . Hopelijk gaat het snel wennen anders gaan ze er snel weer af.
Best jammer want ik vindt ze best wel mooi staan eigenlijk. (Wat zijn die schoenplaatjes trouwens achterlijk duur)
Gebruikersavatar
GMR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 augustus 2018, 10:54
Mijn mountainbike: Cube Acid

Ik heb vorige week de doubleshot 3 binnen gekregen, en gelijk even getest.
Met m'n goede been voelt het een stuk beter dan met de shimano, ik zit stevig in het pedaal zonder dat het echt los voelt, maar heb wel de gewenste speling.

Helaas lukt het niet om met m'n prothesebeen uit te klikken, zonder af te stappen lukt het niet om m'n voet ver genoeg te draaien... :(

Nu weer de shimano's erop, met sh-56 plaatjes.
Even flink wat tijd gestoken in het juist afstellen, en het is al wat beter dan voorheen.

Wellicht dat ik nog de mag-ped wil proberen (http://www.magped.com" onclick="window.open(this.href);return false;), al kan ik daar nog weinig reviews over vinden...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb je ook nog naar Time gekeken?
Of zijn die vergelijkbaar met CB qua hoek om uit te klikken?

Klein:
Afbeelding

Medium:
Afbeelding

Of groot (het gaat niet om de maat van de foto's ;-)):
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
GMR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 augustus 2018, 10:54
Mijn mountainbike: Cube Acid

Dat is ook nog een goeie idd! zal eens kijken of ik ze ergens in de buurt kan vasthouden/proberen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Time klikt lastiger uit dan CB, in mijn ervaring.
Shimano klikt het makkelijkst uit (instelbaar), met als nadeel de kleinere vrij slag. Dus nauwkeurig uitmikken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie