Advies: kniebeschermer

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ak-77 schreef: do 20 juni 2019, 00:42 Ik heb net bij bike discount drie setjes knie en elleboog beschermers besteld, IXS flow, 100% terratec en Ion Trace. Alles in maat L. Die ga ik allemaal ook even passen en dan de beste set houden.
Ik heb vandaag het pakket binnengekregen en alles aangepast. And the winner is.... Ion K-Traze Amp voor de knieen en Ion E-traze voor de ellebogen.
De 100% Terratec is eigenlijk een soort half been- of armstuk met een stukje protectie erin. Het zit heel comfortabel, prettiger dan de andere twee maar de bescherming is ook het dunst. Grootste probleem was dat het niet goed blijft zitten. Misschien dat de M wel goed past maar deze flubbert een beetje bovenaan dus het geeft niet echt vertrouwen dat het op z'n plek blijft tijdens een lange rit. Was zowel bij arm als been het geval.
IXS kniebeschermer vond ik een beetje strak zitten boven de knie, dat ging irriteren, en ook in de knieholte voelde het niet echt lekker. Hier ook weer een vergelijkbaar verhaal tussen knie en elleboog, want ook daar zat ie wat strak aan de bovenkant en schuurde het materiaal een beetje in de elleboogholte.

De Ion heeft itt de IXS de verstelbare band bovenaan, dat vind ik op 1 of andere manier logischer dan onder. Daardoor kan ik 'm daar precies goed stellen, en onderaan is ie gelukkig al precies goed. De Ion heeft ook als enige van deze drie een rits zodat je ḿ eventueel uit kunt doen voor de klim en dan bovenaan weer aan zonder dat je schoenen uit hoeven. Doordat de knieholte vrij is, voel ik daar niets onaangenaams bij het buigen van de knie. Het enige minpuntje is dat de onderkant van de protectie pad een klein beetje in de scheen duwt bij het volledig strekken van het been maar ik geloof niet dat dat van het niveau is dat ik er op den duur veel last van krijg. De elleboog is niet verstelbaar maar zit in 1 keer lekker. Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om de K-Traze, niet de K-Pact die hierboven een paar keer genoemd is en die een stukje dikker en zwaarder is.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie