Single speed

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

kermit schreef: ma 18 februari 2019, 12:11
Xtrailer schreef: (Multi-) tool of inbus/torx sleutel om eventueel onderweg nog je blad te kunnen wisselen.
Dat meen je niet mag ik hopen. Daar is namelijk al jaren geleden iets voor uitgevonden wat heel goed werkt: een voorderailleur. Zonder tools in een fractie van een seconde van voorblad wisselen! :-q

Maar serieus, een single ring drivetrain is gewoon niet altijd en voor iedereen de beste keuze.
Imo heeft een setup met twee voorbladen nog vaak genoeg bestaansrecht. En onderweg een voorblad wisselen, dat moet je toch echt niet willen :-{
Wanneer je 1xX narrow/wide (oval kun je zelfs niet mee schakelen) wilt gaan rijden is dit wel degelijk een optie. Hoe wil je anders een vergelijking maken in het veld? Op mijn eerste steile bergritten nam ik daarom een kleiner blad mee. 32x11-46 is dan voor mij echt niet meer te doen bleek... Overigens kun je ook een Shimano crank nemen die voor 1X wordt aangeboden. Daar past namelijk ook een 2e blad op waar je met de hand eventueel kunt overzetten. Just in case...
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

En nog een keer;
Haal ff snel dat linkje weg uit je onderschrift, krijg een hele serie waarschuwingen en quarantainemeldingen van de antivirussoftware!
(meteen een waarschuwing om toch maar even niet op dat linkje te klikken)
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jan Willem schreef: ma 18 februari 2019, 17:14 En nog een keer;
Haal ff snel dat linkje weg uit je onderschrift, krijg een hele serie waarschuwingen en quarantainemeldingen van de antivirussoftware!
(meteen een waarschuwing om toch maar even niet op dat linkje te klikken)
JW, waar heb je het over?
Of is t foute linkje al weg?
Virustotal vindt xtrail.dinges prima.
Virustotal.com is een site die alle bekende scanners combineert en loslaat op een link, een bestand of ip-adres. Erg handig als je iets of iemand niet vertrouwd.

https://www.virustotal.com/#/url/d7bd74 ... /detection
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 18 februari 2019, 17:44JW, waar heb je het over?
Of is t foute linkje al weg?
Virustotal vindt xtrail.dinges prima.
Virustotal.com is een site die alle bekende scanners combineert en loslaat op een link, een bestand of ip-adres. Erg handig als je iets of iemand niet vertrouwd.

https://www.virustotal.com/#/url/d7bd74 ... /detection
Was vanmorgen het geval. Ik zag dat Ad melding had gedaan nadat hij een Google ongelukje door dat virus kreeg.
Toen Xtrailer meer reacties begon te plaatsen, vond ik het tijd om hier even een alert te lanceren.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nou, laten we dan hopen dat het is opgelost...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie