Ik heb in 2018 een jeffsy 27 cf aan mijn stal toegevoegd en volgens andere gebruikers is vooral de upgrade van de achterdemper erg zinvol. Een coil zou passen bij het progressieve karakter.
Nu ben ik al een tijdje bezig met zoeken naar een metric coil demper 230x65 ipv 60 om ook de veerweg naar 160 te krijgen uiteraard ook met 160 aan de voorkant.
Ben niet iemand die veel met de instellingen bezig is en weet ook niet goed wat er minimaal aan instelmogelijkheden op moet zitten.
Ik zag een dat marzocchi een bomber cr coil heeft die betaalbaar is en een reproductie van een fox demper zou zijn. Wil deze mischien aanschaffen om het eens te proberen.
Iemand nog tips of aanbevelingen?
Coil achterdemper 2018 27.5 jeffsy
Help me even: je wilt de veerweg naar 160 mm krijgen? Maar de '18 Jeffsy heeft toch al 160 mm? En de inbouwlengte van de demper is 230x60? Hebben anderen die 230x65 al geplaatst? Want er kunnen gekke dingen gebeuren als er opeens 15 mm veerweg bij komt...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ah, interessant!
En je weet zeker dat de Jeffsy extreem progressief is? Niet dat je straks een eigenlijk iets te harde veer moet monteren om doorslaan te voorkomen?
Maar in dat geval is denk ik die Marzocchi een aardige keuze. Ze lijken weer wat goed te doen wat afstelling betreft. En de prijs is superscherp!
Aan de andere kant zou een demper met high- en low-speed compressie instelling je iets meer tuningsmogelijkheden kunnen geven om daarmee het doorslaan te voorkomen.
En je weet zeker dat de Jeffsy extreem progressief is? Niet dat je straks een eigenlijk iets te harde veer moet monteren om doorslaan te voorkomen?
Maar in dat geval is denk ik die Marzocchi een aardige keuze. Ze lijken weer wat goed te doen wat afstelling betreft. En de prijs is superscherp!
Aan de andere kant zou een demper met high- en low-speed compressie instelling je iets meer tuningsmogelijkheden kunnen geven om daarmee het doorslaan te voorkomen.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- gomez
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
- Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT
Het veersysteem blijkt erg progressief te zijn.
Heb een test gezien waarbij de leverratio van 3 naar 2.1 verloopt. 3 is de beginstand en 2.1 volledig ingeveerd.
Ik kan dit niet zelf beoordelen, maar weet dat veel gebruikers niet snappen dat yt zelf geen uitvoering met coil heeft gemaakt.
Heb een test gezien waarbij de leverratio van 3 naar 2.1 verloopt. 3 is de beginstand en 2.1 volledig ingeveerd.
Ik kan dit niet zelf beoordelen, maar weet dat veel gebruikers niet snappen dat yt zelf geen uitvoering met coil heeft gemaakt.
Misschien omdat het pas het allerlaatste stuk erg progressief is?gomez schreef: ↑zo 10 februari 2019, 15:08 Het veersysteem blijkt erg progressief te zijn.
Heb een test gezien waarbij de leverratio van 3 naar 2.1 verloopt. 3 is de beginstand en 2.1 volledig ingeveerd.
Ik kan dit niet zelf beoordelen, maar weet dat veel gebruikers niet snappen dat yt zelf geen uitvoering met coil heeft gemaakt.
Maar een andere reden kan zijn dat ze als internetbedrijf geen gezeur willen met diverse hardheden veren die ze dan eigenlijk zouden moeten gaan leveren.
Maar lekker proberen, dit soort fietsen gaan er in de regel wel op vooruit met een coil!
(nadeel kan wel zijn dat je met een verhouding van 3:1 een tikje hardere veer moet pakken om niet meteen door het eerste deel van je veerweg te zijn. En dat de boel dan nog steeds vrij progressief is.)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Je hebt al wel gereden met de fiets, of baseer je je wens alleen op wat je gelezen/gehoord hebt?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- gomez
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
- Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT
Ja tuurlijk heb ik ermee gereden.
Maar wil nog iets meer eruit halen en dus de veerweg naar 160 brengen voor en achter. Dus een nieuwe shock.
Marzocchi bied nu iets waarmee de drempel om coil te proberen wat lager is.
Maar wil nog iets meer eruit halen en dus de veerweg naar 160 brengen voor en achter. Dus een nieuwe shock.
Marzocchi bied nu iets waarmee de drempel om coil te proberen wat lager is.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
OK, prima.
(Vroeg het omdat we laatst een topic hadden over een vork, die al vervangen moest worden voordat de bike überhaupt geleverd was)
Is er niet een manier om deze demper meer lineair te maken?
Zit er een volume spacer in, die je er uit kunt halen? Dan wordt het nog geen coil, maar wel beter en wellicht gewoon prima.
Maar bij YT zou je idd kunnen verwachten dat de keuze voor lucht prijstechnisch is gemaakt.
(Vroeg het omdat we laatst een topic hadden over een vork, die al vervangen moest worden voordat de bike überhaupt geleverd was)
Is er niet een manier om deze demper meer lineair te maken?
Zit er een volume spacer in, die je er uit kunt halen? Dan wordt het nog geen coil, maar wel beter en wellicht gewoon prima.
Maar bij YT zou je idd kunnen verwachten dat de keuze voor lucht prijstechnisch is gemaakt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.