Welke trekhaak fietsendrager ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Hebben nu een Thule velocompact 924, niet inklapbaar maar wel zijn de wielsteunen en lampen in te schuiven wat hem wat euh compacter maakt. Bevalt prima, 2e hands gekocht via marktplaats van een wat oudere man die hem niet meer gebruikt. Mijn big honzo past er op.
Vervanger van een uebler die een wat mindere constructie had naar mijn idee.
Adhansd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:33
Mijn mountainbike: Niner jet 9, trek fuel ex7, cube stereo 150 sl29

Arjan76 schreef: zo 30 juni 2019, 09:11 Ik heb gisteren uitgebreid getest bij een zaak die alle bekende merken op voorraad heeft met mijn Specialized Camber 29er maat L. Er waren maar 2 fietsendragers waar deze fiets netjes in het midden van de drager en er stevig op staat. Dit zijn de Spinder Xplorer en de Thule Velospace. De Spinder is inklapbaar, heeft verstelbare wielklemmen en je kunt met de verstelbare stang klemmen op de zadelpen. Als je de stang maximaal uitschuift kun je de fiets wel iets meer bewegen dan wanneer je lager klemt op de zitbuis van het frame. De Thule is niet inklapbaar, maar wel een hele stevige drager met brede en hoge beugel zodat je meer mogelijkheden hebt om de frameklem te positioneren. Het probleem van de andere merken o.a. Pro-User, Uebler, Yakima en Atera is dat de beugel van de drager of te smal of te laag is voor mijn fiets, je vind dan geen mooie plek om je frame vast te zetten en laat staan 2 fietsen. Bij een hardtail zal het allemaal wel makkelijker zijn, maar bij een fully is het passen en meten. Ik heb de Spinder Xplorer+ gekocht en deze wordt volgende week uitgebreid getest op vakantie.
En hoe bevalt deze, ik twijfel ook nog en heb ook twee fully's
Dansen bij Jansen...
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

De Spinder bevalt nog steeds goed, zet de fiets altijd aan de zadelpen vast.
triple nickel
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: di 26 februari 2008, 23:22
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

Ik zit even mee te lezen aangezien mijn Thule Euroclassic nu niet meer toereikend is voor de huidige geometrien en boost fiesten.

Ik denk dat de keuze tussen een Uebler X31 en een Thule Velospace X3 gaat worden.
Echter bij uebler lees ik bij alle dragers: MAXIMALER ACHSABSTAND DER FAHRRÄDER 130mm (of minder)
Een BOOST is 142, of lees ik dit verkeerd??? Dus dan zu Uebler al afvallen.

Hoe het zit bij de Thule Velospace X3 is mijn nog onduidelijk aangezien ze aangeven ruimte tussen de goten 22/19cm

Wie heeft ervaring met het monteren van 3 boost mountainbike op een THule en welke thule is dat?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

triple nickel schreef: di 27 april 2021, 19:09 Ik zit even mee te lezen aangezien mijn Thule Euroclassic nu niet meer toereikend is voor de huidige geometrien en boost fiesten.

Ik denk dat de keuze tussen een Uebler X31 en een Thule Velospace X3 gaat worden.
Echter bij uebler lees ik bij alle dragers: MAXIMALER ACHSABSTAND DER FAHRRÄDER 130mm (of minder)
Een BOOST is 142, of lees ik dit verkeerd??? Dus dan zu Uebler al afvallen.

Hoe het zit bij de Thule Velospace X3 is mijn nog onduidelijk aangezien ze aangeven ruimte tussen de goten 22/19cm

Wie heeft ervaring met het monteren van 3 boost mountainbike op een THule en welke thule is dat?
Ik zou even meten met je huidige drager, dan weet je wat je ongeveer nodig heb, zou zomaar kunnen dat je Euroclassic ook al 19cm is.

Atera heeft dragers voor drie fietsen met meer afstand (23cm) tussen de goten dan de XT3.
https://www.dakdragerwinkel.nl/atera-st ... er-022-701

De XT2 heeft 25cm tussen de goten (voldoende) en is uitbreidbaar met een adapter, al wat ik niet of je daarmee nog een extra boost kwijt kunt.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Atera heeft dragers voor drie fietsen met meer afstand (23cm) tussen de goten dan de XT3.
https://www.dakdragerwinkel.nl/atera-st ... er-022-701

Volgens mij is dat een fout op de website, op de site van de fabrikant staat een gootafstand van 19cm.
19cm vind ik te weinig ruimte voor mtb's.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Arjan76 schreef: za 1 mei 2021, 08:42 Atera heeft dragers voor drie fietsen met meer afstand (23cm) tussen de goten dan de XT3.
https://www.dakdragerwinkel.nl/atera-st ... er-022-701

Volgens mij is dat een fout op de website, op de site van de fabrikant staat een gootafstand van 19cm.
19cm vind ik te weinig ruimte voor mtb's.
https://www.atera.de/en/e-bike-ml.html

Tenzij ze anders meten dan bij Thule.

Ik heb deze week een XT2 besteld omdat ik nu ook een wat bredere fiets heb en E-bikes van anderen wil kunnen vervoeren mocht dat nodig zijn. De Euroway G2 die ik voorheen had (19cm) werkte prima voor 2 'normale' MTB's maar groter/breder leek me ook wat krap worden. Met een XT or bovenstaande van Atera verwacht ik eerlijk gezegd niet zoveel problemen, als je dat nog te smal vind kun je wellicht beter voor een dakdrager kiezen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik was nieuwsgierig geworden en heb net even mijn Spinder Falcon (3 fietsen) gemeten.
20cm van hart tot hart vh gootje.
Dat is te weinig wanneer je 3 fietsen met boost vork en boost achternaaf wilt plaatsen.
Maar 2 dikke enduro's en het middelste gootje overslaan gaat natuurlijk prima.
3 racefietsen, ouderwetse mtb's of stadsfietsen is ook geen probleem
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Velospace XT2 opgemeten; 25 tussen center gootjes 17,5 tussen de randen, vermoedelijk wel voldoende.
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Wie is bekend met de Eufab Premium 2 fietsendrager?
Zo op het oog een degelijke fietsendrager voor een schappelijke prijs.

https://www.lidl-shop.nl/p/eufab-fietse ... p100274748
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Alf schreef: zo 18 juli 2021, 07:46 Wie is bekend met de Eufab Premium 2 fietsendrager?
Zo op het oog een degelijke fietsendrager voor een schappelijke prijs.

https://www.lidl-shop.nl/p/eufab-fietse ... p100274748
Die drager is volgens mij identiek aan de Pro User Diamant SG2 die ik heb. Prima drager: opklapbaar, stevig, genoeg ruimte tussen de fietsen, kan op slot, redelijk flexibel in plaatsen van bevestigingspunt op fiets. Tot nu toe tevreden.

Als ik toch punt van kritiek moet noemen dan is het dat de beugel waar de bevestigingen aan zitten wat groter/hoger had mogen zijn, zodat je nog meer kan variëren met de bevestigingspunten.
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

Dank voor je reactie
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Plaats reactie