Welke trekhaak fietsendrager ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: vr 3 mei 2019, 18:29 Ik ben er nog steeds niet uit :cry:
Nog steeds niet ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: zo 23 juni 2019, 23:44
Prulleman schreef: vr 3 mei 2019, 18:37 Nog 1 stem voor de hapro atlas 3 premium
Die ziet er goed uit en een stuk goedkoper dan de Thule. Maar helaas te weinig ruimte voor 2.6 banden als ik het goed lees.
Is de goot max. 60 breed of zijn de riempjes niet langer?
ik denk een combinatie.. door de v vorm van de gootjes zullen de banden niet heel diep erin vallen, en de riempjes redden het nu met mijn nieuwe wielen net.. (2.25 banden op een 26.5mm brede velg, dus valt wat breder, en de velg is iets hoger dan de gemiddelde alu velg:
Afbeelding
Als je in de buurt van Breda woont mag je komen kijken of het past!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Thule (Velospace XT) die ik heb heeft iig geen enkele moeite met 2.6, aangezien de 2.8 Minions van mijn e-mtb er ook probleemloos op/in passen ;-)
Dus als dat een harde eis is is dat in elk geval een drager die daaraan voldoet.

Ik vind 'm echt top, de enige twee nadelen die ik kan bedenken zijn de prijs (al is er nog genoeg duurders op de markt) en het is een vrij lomp ding om mee rond te sjouwen of op te bergen.
Daarom heb ik er het los verkrijgbare "rolwieltje" bij gekocht, dat ding schroef je eronder en dan rol je 'm gewoon naar je auto :)
Als de drager op de trekhaak zit klap je dat ding in, maar mocht je dat vergeten is het nog geen groot probleem.

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

oe... een wieltje eronder lijk me ook wel wat, qua ruimte is de atlas 3 (voor mij) prima op te bergen, maar dat ding is loeizwaar.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ziet er een stuk beter uit dan het wieltje onder de Easyfold XT in elk geval!
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit ding is speciaal voor Thule dragers (weet niet precies welke types), schroef je eronder en hij is 90 graden te draaien zodat-ie uit de weg zit als de drager opgeborgen wordt of aan de auto hangt.

Maar een handige Harry kan natuurlijk voor elke drager wel iets prutsen met een wieltje uit de bouwmarkt... zal goedkoper zijn dan wat Thule ervoor vraagt ;-)

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Enrico schreef: ma 11 maart 2019, 10:51
Die heb ik gevonden met de i21 van het Duitse merk Uebler.
Een lichte en zeer compacte fietsendrager (13 kg - opgevouwen 20x61x60 cm).

De (de)montage verloopt uitermate makkelijk. Het zijn slechts een paar handelingen. Zowel de fietsendrager an sich als de klemmen zijn voorzien van diefstalbeveiliging. Verkrijgbaar in een 60° of 90° kantelbare versie.

De zeer lovende testresultaten kan ik, na een aantal keren deze fietsendrager gebruikt te hebben, alleen maar (dik) onderstrepen.

Afbeelding
Ik had hier nog niet van gehoord, maar dat is wel een hele mooie, en compacte drager.
Ook het gewicht valt me reuze me, 13,0 kg.
Als ik dat vergelijk met de Spinder Explorer + welke 18,0 kg is, scheelt dat wel. 13 kg is dan wat makkelijker te tillen door mij of mijn partner.
Ik heb nu nog een oude spinder hawk (zwart, zwaar en staal) met ouderwetse sleutelmontage op de trekhaak. Geen idee eigenlijk hoe zwaar die is, maar dat zal ook rond die 18 kg zijn.
Wellicht eens kijken voor een vervanging.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De Uebler i21 is inmiddels intensief gebruikt tijdens een vacantie in Noorwegen.
Het (de)monteren van de fietsen is nu een routinehandeling geworden 😜
Tot nu toe geen tekortkomingen kunnen constateren.
Het relatief lichte totaalgewicht van de Uebler is zonder meer een pré. Maakt het gebruik net even makkelijker.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Enrico schreef: di 25 juni 2019, 09:22 De Uebler i21 is inmiddels intensief gebruikt tijdens een vacantie in Noorwegen.
Het (de)monteren van de fietsen is nu een routinehandeling geworden 😜
Tot nu toe geen tekortkomingen kunnen constateren.
Het relatief lichte totaalgewicht van de Uebler is zonder meer een pré. Maakt het gebruik net even makkelijker.

Welke fietsen heb je op deze drager staan als ik vragen mag. 2x 29" of een andere combi? Ik neem meestal een 29" maat M mee en een 27,5" XL mee.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Die Uebler scoort het hoogst bij de ANWB test.
@Enrico: Wat is de max. breedte voor de banden? Zie dat niet in de specs staan.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Mike123[/quote schreef:

Welke fietsen heb je op deze drager staan als ik vragen mag. 2x 29" of een andere combi? Ik neem meestal een 29" maat M mee en een 27,5" XL mee.
Tijdens de vacantie een Flyer E-bike en een Giant Hybride fiets (beide 28”).
Verder al een paar keer in gebruik geweest icm met mijn Giant Anthem 29” (maat L) .
Uebler geeft aan dat de klemmen geschikt zijn voor een Carbon frame. Voor de zekerheid heb ik er echter een “beschermmatje” van concurrent Thule bijgekocht. Dat werkt prima.

Ik heb geen idee wat de max. bandenmaat voor deze Uebler zou zijn. Mijn 2.25” banden (Maxxis IKON) passen er echter royaal in.
Laatst gewijzigd door Enrico op di 25 juni 2019, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Jamis Diablo schreef: di 25 juni 2019, 10:00 Die Uebler scoort het hoogst bij de ANWB test.
@Enrico: Wat is de max. breedte voor de banden? Zie dat niet in de specs staan.
Ik kwam dit citaat uit een testverslag tegen op de site van Uebler:

„… Selbst mit 2,8er-Reifen hat der Träger kein Problem. Zusammengeklappt ist das Leichtgewicht ein Stauwunder und bequem zu tragen. Dank Schnellverschluss ist der Ruhemodus auch zügig erreicht…“
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Thanks! Dus lichter en beter inklapbaar dan de Thule Velospace met evenveel ruimte.
Wel nog een stukje duurder..
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Enrico schreef: di 25 juni 2019, 11:27
Mike123[/quote schreef:

Welke fietsen heb je op deze drager staan als ik vragen mag. 2x 29" of een andere combi? Ik neem meestal een 29" maat M mee en een 27,5" XL mee.
Tijdens de vacantie een Flyer E-bike en een Giant Hybride fiets (beide 28”).
Verder al een paar keer in gebruik geweest icm met mijn Giant Anthem 29” (maat L) .
Uebler geeft aan dat de klemmen geschikt zijn voor een Carbon frame. Voor de zekerheid heb ik er echter een “beschermmatje” van concurrent Thule bijgekocht. Dat werkt prima.

Ik heb geen idee wat de max. bandenmaat voor deze Uebler zou zijn. Mijn 2.25” banden (Maxxis IKON) passen er echter royaal in.
Dank je wel. Heb nu een Spinder Cross en neemt ook nogal wat ruimte in en is best zwaar/onhandig om te dragen. Al is het niet elke week. Bij beide fietsen moet wel steeds de zadelpen zakken/eruit. Anders komt het stuur er tegenaan. Fietsen staan er wel goed op.
Plaats reactie