Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Daar komt het wel op neer ja!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

@ Lars:
heb je toevallig ook een vergelijking tussen de Wolfpack speed/race en de Specialized Renegade/Fast Trak?

Vroeger altijd met Specialized gereden en eigenlijk geen problemen mee gehad, reed toen fast trak voor en achter.
M'n Conti's raken aardig versleten dus het wordt een keuze tussen Specialized en Wolfpack.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dit is inmiddels geen nieuws meer, ik verplaats dit draadje naar Onderdelendiscussie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: di 31 maart 2020, 23:21 @ Lars:
heb je toevallig ook een vergelijking tussen de Wolfpack speed/race en de Specialized Renegade/Fast Trak?
Niet direct. Laatste keer die Specialized combo is al weer 3 jaar geleden. Waren toen wel opvallend goed, lag meer aan de Epic dat ik niet op de limiet durfde te rijden (zo fijn dat de vering halverwege de bocht toch besluit wel te gaan werken... Of toch maar een keertje niet :-{ ).

Maar de Wolfpacks zijn weer minstens 2 generaties nieuwer wat compound betreft en wat dat aan gaat is nog steeds iedereen die er nu een setje van heeft aangeschaft minstens positief verrast (tot verbaasd wat een verschil banden nog kunnen maken!).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Lars TB schreef: wo 1 april 2020, 14:07
Rayb81 schreef: di 31 maart 2020, 23:21 @ Lars:
heb je toevallig ook een vergelijking tussen de Wolfpack speed/race en de Specialized Renegade/Fast Trak?
Niet direct. Laatste keer die Specialized combo is al weer 3 jaar geleden. Waren toen wel opvallend goed, lag meer aan de Epic dat ik niet op de limiet durfde te rijden (zo fijn dat de vering halverwege de bocht toch besluit wel te gaan werken... Of toch maar een keertje niet :-{ ).

Maar de Wolfpacks zijn weer minstens 2 generaties nieuwer wat compound betreft en wat dat aan gaat is nog steeds iedereen die er nu een setje van heeft aangeschaft minstens positief verrast (tot verbaasd wat een verschil banden nog kunnen maken!).
Ik heb beide varianten, van de Renegade/Fast Track de laatste versies.
Mijn bevindingen:
De Renegade is qua grip vergelijkbaar met de Speed, minder grip dan race. Renegade loopt rolt wel iets lichter op asfalt, maar wie wil daar nu fietsen :winkie:
De Fast Track heb ik als achterband. Daar heeft de Race meer grip en vind ik veel voorspelbaarder. de FT vind ik nog wel eens plotseling wegschuiven. Vooral op natte ondergrond (wortels/stenen) vind ik de Race beter.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de bevindingen, top!
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Na goede ervaringen met de race voor en speed achter, was ik benieuwd naar hoe het zou voelen met ook een speed voor.

Opeens lag er losse speed op mijn werkbank (tnx Lars!)
Nu twee ritten gemaakt op Utrechtse heuvelrug “gravel-routes”. Deze combinatie is voor mij nog veel beter: ik ben een voorstander van een band die zonder overgang op z’n zij-noppen gaat. Dit is bij de speed meer dan de race.
Jammer genoeg niet tot de limiet kunnen testen. Daarvoor is de ondergrond veels te tricky. Om de limiet te gaan verkennen is eerst wat regen nodig.

Onder die limiet voldoen ze uitstekend!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Bedankt voor het delen van je bevindingen Marc.
Klinkt als een band die mij ook wel kan bevallen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ben zeer tevreden over de trail en wil nu de bredere 2.4 maar daar is nog al moeilijk aan te komen daarom wil ik iig tijdelijk uitwijken naar pirelli scorpion
Kan iemand mij vertellen welke het meest van de trail weg heeft
Ik dacht zelf aan de mixed versie
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

MTBarc schreef: di 7 april 2020, 20:27 Na goede ervaringen met de race voor en speed achter, was ik benieuwd naar hoe het zou voelen met ook een speed voor.

Opeens lag er losse speed op mijn werkbank (tnx Lars!)
Nu twee ritten gemaakt op Utrechtse heuvelrug “gravel-routes”. Deze combinatie is voor mij nog veel beter: ik ben een voorstander van een band die zonder overgang op z’n zij-noppen gaat. Dit is bij de speed meer dan de race.
Jammer genoeg niet tot de limiet kunnen testen. Daarvoor is de ondergrond veels te tricky. Om de limiet te gaan verkennen is eerst wat regen nodig.

Onder die limiet voldoen ze uitstekend!
Dit is precies wat ik wilde melden: de Race voor en Speed achter is prima. Nu is het vergelijk met de Maxxis Forekasters waarop mijn fiets is afgeleverd natuurlijk een die volledig mank gaat, zeker nu het een grote zandbak is op het parcours in Schoorl.
En toch denk ik ook dat (de oorspronkelijk door Lars voorgestelde) 2x Speed meer dan goed zullen werken. Ik ben nu ook met wat minder druk aan het testen en probeer daar de balans in te vinden.

Overigens ben ik de Race maar 1x echt even kwijt geraakt in het zand van het PWN gebied maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar zelf voor zeker 80% verantwoordelijk voor ben door een (te) late call door een mul zandpad te maken.

Deze combi betreft de 2.25 variant en aangezien mijn Cube ook nieuwe schoenen nodig heeft ga ik voor de 2x Speed 2.4 voor de Neuron (als ze te krijgen zijn) en dan schuif ik de 2.25 door naar mijn Cube.
Repetition is the mother of all skill
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En ook voor de combi Speed 2.25 achter en Speed 2.4 voor is wat te zeggen,
Minder druk geeft meer grip en meer float op het zand voorop.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Heckler40 schreef: wo 8 april 2020, 20:06 En ook voor de combi Speed 2.25 achter en Speed 2.4 voor is wat te zeggen,
Minder druk geeft meer grip en meer float op het zand voorop.

Enjoy!!
Dat was ook mijn idee, maar ik zag bij ons een van de snelle mannen het juist andersom doen (motorcross style). Smallere band voor om te snijden en dik achter...
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

bouwpakket schreef: wo 8 april 2020, 20:29
Heckler40 schreef: wo 8 april 2020, 20:06 En ook voor de combi Speed 2.25 achter en Speed 2.4 voor is wat te zeggen,
Minder druk geeft meer grip en meer float op het zand voorop.

Enjoy!!
Dat was ook mijn idee, maar ik zag bij ons een van de snelle mannen het juist andersom doen (motorcross style). Smallere band voor om te snijden en dik achter...
Hangt er ook vanaf hoe diep het zand is en de gewichtsverdeling voor achter.
Het kan in omstandigheden werken, maar meer grip achter is geen goed plan.

Eerst achter wegglijden heet een drift.
Eerst voor wegglijden heet een crash.

YMMV
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Heckler40 schreef: wo 8 april 2020, 20:39 Eerst achter wegglijden heet een drift.
Eerst voor wegglijden heet een crash.
:lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Heckler40 schreef: wo 8 april 2020, 20:06 En ook voor de combi Speed 2.25 achter en Speed 2.4 voor is wat te zeggen,
Minder druk geeft meer grip en meer float op het zand voorop.

Enjoy!!
Had ik nog niet aan gedacht maar klinkt niet slecht. Ga ik overwegen :-q
Repetition is the mother of all skill
Plaats reactie