Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zo. Omdat ik ook een fietscomputer gebruik, heb ik de omtrek van mijn WP Speed 29" 2.4 eens opgemeten. De velg is een Ryde 29, dus 29 mm intern.
Ik span altijd een elastiekje om de band, waarbij ik het ventiel gebruik. Gaat lekker simpel en zo kun je heel precies meten. Dan zet ik een krijtstreepje bij de beginpositie op de grond, precies naast het elastiekje. Dan lopen, met voorvering uit en druk op het voorwiel. Na precies 1 omwenteling weer een krijtstreepje op de grond naast het elastiekje.

Ik meet dan 227 cm exact. Dit alles bij een vrij lage bandenspanning.

Als ik het wiskundig benader: de straal bedraagt circa 36,5 cm (lastig meten)

De omtrek zou dan bedragen: 2xπx36,5= 229,3

Dus dit lijkt aardig te kloppen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Tip: meet je 4 omwentelingen, is de nauwkeurigheid een factor 2 hoger :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heckler40 schreef: za 30 mei 2020, 00:44 62mm op een 35mm velg is niet heel groot voor een 2.5”
Mijn Speed 2.4 op 30mm intern deed al 60/61 op lage druk.

Misschien moet hij nog wat “groeien”, het heeft ook tijd nodig,
Of de band bouwt meer de hoogte in? Grotere omtrek dus.

Enjoy!!
Ook in de hoogte scheelt het circa 10mm, zie foto van hoogteverschil vd as.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: za 30 mei 2020, 02:47 Heb voor zondag een zware technische Ardennen rit gepland. Misschien toch maar wachten tot maandag voor de wissel en de vertrouwde beefy DHF en Agressor gebruiken in plaats van de Maiden voyage te maken op de Cross en Race.
Dat is nogal een verschil in band.
Die Cross / Race lijkt mij meer een vervanging voor Rekon / Ikon en niet voor DHF / Agressor.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Jamis Diablo schreef: za 30 mei 2020, 15:16
hitchhikerzguide schreef: za 30 mei 2020, 02:47 Heb voor zondag een zware technische Ardennen rit gepland. Misschien toch maar wachten tot maandag voor de wissel en de vertrouwde beefy DHF en Agressor gebruiken in plaats van de Maiden voyage te maken op de Cross en Race.
Dat is nogal een verschil in band.
Die Cross / Race lijkt mij meer een vervanging voor Rekon / Ikon en niet voor DHF / Agressor.
Was ook niet de bedoeling als vervanging. Ik wou een licht rollende bandenset voor de late lente zomer en vroege herfst. Daarna de Maxxis er weer op.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ah ok :-q
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Goed vandaag de eerste echte rit gehad op de Wolfpacks, een rondje Zeddam op de speed race in 2.4. ik wilde nieuwe banden die het beter zouden doen in mul zand dan mijn maxxis in 2.6 (Minion/rekon), die lichter rollen, minder wegen en voldoende grip hebben voor Brabantse en Gelderse routes, o en uhr natuurlijk.
Ze voldoen aan alle eisen, wat zeg ik, ze gaan veel verder dan de eisen. Ze rollen als de donder, ik heb nooit zo weinig hoeven trappen. + Remgrip is dik in orde, trapgrip ook, bochten ook. Al moet ik zeggen er is niet veel grip over, lag misschien ook aan de zielige staat van de route.
Dus los zand is zo laag mogelijke druk. Met mijn gewicht (65 op de fiets) kwam ik weg met 1 bar in de voorband, 1,2 achter. Op deze druk had ik geen klagen over grip.
De speed begint vrij snel met glijden maar vind direct zijn grip terug. Prima voor een achterband. Hij rolt super snel dus dat mag.
De race stuurt strak, totdat hij grip verliest. Dat doet hij veel geleidelijker dan mijn oude Minion. Dat beest had bijna oneindig grip, maar als die weg glijdt schrik je je kapot of eet je zand. De race glijdt iets voorspelbaarder, en valt nog te redden. Hij hapt wel, als je dat niet wilt moet je maar een speed nemen, en als je wilt dat je band meer grip heeft neem je maar de cross. Geen idee of een cross hapt maar die zal vast veel langer zijn grip houden.
Overigens voelen deze banden veel beter dan schwalbes in dit segment, zal wel aan het karkas liggen, of iets anders. Dit werkt in ieder geval goed met mijn fiets, beter dan andere merken dus ik ben blij.

De oude 2.6 banden gingen drijven op los zand, en zelfs een Minion is dan passagier van het zand. Zo ben ik 2 weken geleden best lelijk gevallen op de zelfde route. Nu was het zand nog veel Muller, maar met deze nieuwe banden had ik nog wel controle.

PS, er gaat een wereld van speelsheid voor je open als je een halve kilo aan banden gewicht verliest. Nu heb ik lichte banden op een wielset van 2kg...
Laatst gewijzigd door Shredwithcare op za 30 mei 2020, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Jamis Diablo schreef: za 30 mei 2020, 19:52 Ah ok :-q
Bedoeling was, omdat deze rit op de technische limiet zal zijn, om mijn vertrouwde bandjes erop te hebben en daarna de nieuwe te leren kennen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Shredwithcare schreef: za 30 mei 2020, 22:49 Goed vandaag de eerste echte rit gehad op de Wolfpacks, een rondje Zeddam op de speed race in 2.4. ik wilde nieuwe banden die het beter zouden doen in mul zand dan mijn maxxis in 2.6 (Minion/rekon), die lichter rollen, minder wegen en voldoende grip hebben voor Brabantse en Gelderse routes, o en uhr natuurlijk.
Ze voldoen aan alle eisen, wat zeg ik, ze gaan veel verder dan de eisen. Ze rollen als de donder, ik heb nooit zo weinig hoeven trappen. + Remgrip is dik in orde, trapgrip ook, bochten ook. Al moet ik zeggen er is niet veel grip over, lag misschien ook aan de zielige staat van de route.
Dus los zand is zo laag mogelijke druk. Met mijn gewicht (65 op de fiets) kwam ik weg met 1 bar in de voorband, 1,2 achter. Op deze druk had ik geen klagen over grip.
De speed begint vrij snel met glijden maar vind direct zijn grip terug. Prima voor een achterband. Hij rolt super snel dus dat mag.
De race stuurt strak, totdat hij grip verliest. Dat doet hij veel geleidelijker dan mijn oude Minion. Dat beest had bijna oneindig grip, maar als die weg glijdt schrik je je kapot of eet je zand. De race glijdt iets voorspelbaarder, en valt nog te redden. Hij hapt wel, als je dat niet wilt moet je maar een speed nemen, en als je wilt dat je band meer grip heeft neem je maar de cross. Geen idee of een cross hapt maar die zal vast veel langer zijn grip houden.
Overigens voelen deze banden veel beter dan schwalbes in dit segment, zal wel aan het karkas liggen, of iets anders. Dit werkt in ieder geval goed met mijn fiets, beter dan andere merken dus ik ben blij.

De oude 2.6 banden gingen drijven op los zand, en zelfs een Minion is dan passagier van het zand. Zo ben ik 2 weken geleden best lelijk gevallen op de zelfde route. Nu was het zand nog veel Muller, maar met deze nieuwe banden had ik nog wel controle.

PS, er gaat een wereld van speelsheid voor je open als je een halve kilo aan banden gewicht verliest. Nu heb ik lichte banden op een wielset van 2kg...
Ik snap best dat je tevreden bent met de wolfpacks, maar om de race/speed nu met een dhf/rekon te vergelijken en dan conlcuderen dat ze beter rollen is geen wetenschap natuurlijk.
En qua grip zijn ze ook niet te vergelijken vindt ik, ik durf er wel op te wedden dat in het inzetgebied van een dhf, de race het niet lang volhoudt. Oftewel, appels met peren vergelijken....
Ik ben ook wel eens overgestapt op snelle xc bandjes, lopen lekker idd, maar als de trails wat steviger worden ben ik al weer snel blij met een band als een dhf, en niet zo'n papieren bandje
Dan had je als eerlijk vergelijk beter de enduro/trail moeten monteren
Bird Aeris 9 blurple
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

novaterra schreef: zo 31 mei 2020, 12:28
Shredwithcare schreef: za 30 mei 2020, 22:49 Goed vandaag de eerste echte rit gehad op de Wolfpacks, een rondje Zeddam op de speed race in 2.4. ik wilde nieuwe banden die het beter zouden doen in mul zand dan mijn maxxis in 2.6 (Minion/rekon), die lichter rollen, minder wegen en voldoende grip hebben voor Brabantse en Gelderse routes, o en uhr natuurlijk.
Ze voldoen aan alle eisen, wat zeg ik, ze gaan veel verder dan de eisen. Ze rollen als de donder, ik heb nooit zo weinig hoeven trappen. + Remgrip is dik in orde, trapgrip ook, bochten ook. Al moet ik zeggen er is niet veel grip over, lag misschien ook aan de zielige staat van de route.
Dus los zand is zo laag mogelijke druk. Met mijn gewicht (65 op de fiets) kwam ik weg met 1 bar in de voorband, 1,2 achter. Op deze druk had ik geen klagen over grip.
De speed begint vrij snel met glijden maar vind direct zijn grip terug. Prima voor een achterband. Hij rolt super snel dus dat mag.
De race stuurt strak, totdat hij grip verliest. Dat doet hij veel geleidelijker dan mijn oude Minion. Dat beest had bijna oneindig grip, maar als die weg glijdt schrik je je kapot of eet je zand. De race glijdt iets voorspelbaarder, en valt nog te redden. Hij hapt wel, als je dat niet wilt moet je maar een speed nemen, en als je wilt dat je band meer grip heeft neem je maar de cross. Geen idee of een cross hapt maar die zal vast veel langer zijn grip houden.
Overigens voelen deze banden veel beter dan schwalbes in dit segment, zal wel aan het karkas liggen, of iets anders. Dit werkt in ieder geval goed met mijn fiets, beter dan andere merken dus ik ben blij.

De oude 2.6 banden gingen drijven op los zand, en zelfs een Minion is dan passagier van het zand. Zo ben ik 2 weken geleden best lelijk gevallen op de zelfde route. Nu was het zand nog veel Muller, maar met deze nieuwe banden had ik nog wel controle.

PS, er gaat een wereld van speelsheid voor je open als je een halve kilo aan banden gewicht verliest. Nu heb ik lichte banden op een wielset van 2kg...
Ik snap best dat je tevreden bent met de wolfpacks, maar om de race/speed nu met een dhf/rekon te vergelijken en dan conlcuderen dat ze beter rollen is geen wetenschap natuurlijk.
En qua grip zijn ze ook niet te vergelijken vindt ik, ik durf er wel op te wedden dat in het inzetgebied van een dhf, de race het niet lang volhoudt. Oftewel, appels met peren vergelijken....
Ik ben ook wel eens overgestapt op snelle xc bandjes, lopen lekker idd, maar als de trails wat steviger worden ben ik al weer snel blij met een band als een dhf, en niet zo'n papieren bandje
Dan had je als eerlijk vergelijk beter de enduro/trail moeten monteren
Ik weet wel dat het appels met peren vergelijken is, daarom zet ik erbij waar ik vandaan kom. Dan kan je zelf bepalen of je iets hebt aan mijn bericht. Punt is dat deze banden voldoen aan mijn eisen, en dat ik er beter op fiets dan schwalbe Xc banden die ik wel heb gehad of testgereden bij anderen. Ik heb ook aangegeven dat ik niet weet waar het aan ligt dat ze beter zijn.

Korte review: rollen goed, grip is ok. Wil je meer grip dan werkt lage druk best goed.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Magisch rubber.
Ik denk dat Wofgang "Eine Kleine Nachtmusik" heeft gespeeld op zn "Zauberfleute" terwijl de elfjes dansten in het maanlicht. :D

Als ik de berichten hier lees ben je beter af met een setje WP's dan met een e-bike.
Dus je zou wel gek zijn om ze niet te proberen ;)

Wolggang is dé rubbermixer geweest bij de bekende merken, maar is zo slim geweest het beste voor zichzelf te bewaren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 31 mei 2020, 15:56 Magisch rubber.
Ik denk dat Wofgang "Eine Kleine Nachtmusik" heeft gespeeld op zn "Zauberfleute" terwijl de elfjes dansten in het maanlicht. :D

Als ik de berichten hier lees ben je beter af met een setje WP's dan met een e-bike.
Dus je zou wel gek zijn om ze niet te proberen ;)

Wolggang is dé rubbermixer geweest bij de bekende merken, maar is zo slim geweest het beste voor zichzelf te bewaren.

Dan ga ik een e-bike kopen met Wolfpack, einfach nur perfekt ja 8)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hoe lang gaat het duren dat Wolfpack OEM gaat? ( onderdeel eerste montage)
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Op zijn laatst als hij een test wint van de Duitse BIKE magazine.

Voorlopig zijn ze nog niet mee-getest.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 31 mei 2020, 15:56 Magisch rubber.
Ik denk dat Wofgang "Eine Kleine Nachtmusik" heeft gespeeld op zn "Zauberfleute" terwijl de elfjes dansten in het maanlicht. :D

Als ik de berichten hier lees ben je beter af met een setje WP's dan met een e-bike.
Dus je zou wel gek zijn om ze niet te proberen ;)

Wolggang is dé rubbermixer geweest bij de bekende merken, maar is zo slim geweest het beste voor zichzelf te bewaren.
Dat dus.
Plaats reactie