Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

RoySmit schreef: zo 31 mei 2020, 19:18
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 31 mei 2020, 15:56 Magisch rubber.
Ik denk dat Wofgang "Eine Kleine Nachtmusik" heeft gespeeld op zn "Zauberfleute" terwijl de elfjes dansten in het maanlicht. :D

Als ik de berichten hier lees ben je beter af met een setje WP's dan met een e-bike.
Dus je zou wel gek zijn om ze niet te proberen ;)

Wolggang is dé rubbermixer geweest bij de bekende merken, maar is zo slim geweest het beste voor zichzelf te bewaren.
Dat dus.
Ik heb die Wolfgang wel door! Hij heeft gewoon jarenlang bij diverse bedrijven op hun kosten naar hartelust geëxperimenteerd en aangemodderd. Stiekem zoekend naar de ideale profielen, compounds en karkassen.
Dat heeft die bedrijven een vermogen gekost, geen experiment was te gek.
Toen hij eenmaal de juiste formules gevonden had, is hij opgestapt en voor zichzelf begonnen. Een man naar mijn hart! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik vraag me af of er elders ook zoveel animo is of verkoopt hij enkel aan leden van dit forum (behalve aan mij dan haha).

Als dit forum er niet was wist niemand hier wie Wolfgang is. Zullen er in andere landen ook Wolfpack topics zijn...?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 31 mei 2020, 15:56 Magisch rubber.
Ik denk dat Wofgang "Eine Kleine Nachtmusik" heeft gespeeld op zn "Zauberfleute" terwijl de elfjes dansten in het maanlicht. :D
Ad58 schreef: zo 31 mei 2020, 19:26 Ik heb die Wolfgang wel door! Hij heeft gewoon jarenlang bij diverse bedrijven op hun kosten naar hartelust geëxperimenteerd en aangemodderd. Stiekem zoekend naar de ideale profielen, compounds en karkassen.
Dat heeft die bedrijven een vermogen gekost, geen experiment was te gek.
Toen hij eenmaal de juiste formules gevonden had, is hij opgestapt en voor zichzelf begonnen. Een man naar mijn hart! :bier:
Ik denk dat de lui bij die andere bedrijven de elfjes gewoon besprongen hebben en dat Wolfgang gefocust is gebleven :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ah, worden die compounds zo gemaakt? :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Victor1977 schreef: zo 31 mei 2020, 19:35 Ik vraag me af of er elders ook zoveel animo is of verkoopt hij enkel aan leden van dit forum (behalve aan mij dan haha).

Als dit forum er niet was wist niemand hier wie Wolfgang is. Zullen er in andere landen ook Wolfpack topics zijn...?
Wij zijn nog maar amateurs! Bitte mein Freund; 136 pagina's: https://www.mtb-news.de/forum/t/neue-re ... ck.869678/
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Victor1977 schreef: zo 31 mei 2020, 19:35 Ik vraag me af of er elders ook zoveel animo is of verkoopt hij enkel aan leden van dit forum (behalve aan mij dan haha).

Als dit forum er niet was wist niemand hier wie Wolfgang is. Zullen er in andere landen ook Wolfpack topics zijn...?
Op het duitse mtb forum zitten er ook een aantal Wolfpack fanatiekelingen en een aantal (inmiddels) bekende testrijders van Wolfpack, die regelmatig heel positieve berichten plaatsen. Niets mis mee. Uiteindelijk moet iedereen bepalen op hij/zij met de Wolfpack banden tevreden is (ik ben het tot nu toe zeker, maar rij pas 4 weken mee rond).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

I rest my case 😊
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

wijmaar schreef: vr 29 mei 2020, 07:53
hitchhikerzguide schreef: do 28 mei 2020, 23:55 Hopelijk morgen of overmorgen tijd om ze erop te leggen. Heb een gewone vloerpomp, ik hoop dat het goed lukt om ze tubeless te leggen.
Heb daarvoor onlangs dit trucje gebruikt:

https://youtu.be/tE3h4nmDdOo

Werkte bij mij perfect!
Ik krijg de bead niet op de velgrand. Bead gaat altijd terug naar het midden van de velg. De bead blijft niet op de velgrand. Lukt me niet.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

hitchhikerzguide schreef: ma 1 juni 2020, 19:17
wijmaar schreef: vr 29 mei 2020, 07:53

Heb daarvoor onlangs dit trucje gebruikt:

https://youtu.be/tE3h4nmDdOo

Werkte bij mij perfect!
Ik krijg de bead niet op de velgrand. Bead gaat altijd terug naar het midden van de velg. De bead blijft niet op de velgrand. Lukt me niet.
Ik vind het ook een lastig trucje, maar na een tijd oefenen gaat het wel. Deels erop leggen is vaak ook al genoeg. Een andere truc is om de band van boven en onderen (je zet hem op je voeten) een flinke duw te geven tijdens het pompen. Dan creëer je zoveel druk dat de band op de goede plek schiet. Hier heb je wel 2 personen voor nodig.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Shredwithcare schreef: ma 1 juni 2020, 19:23
hitchhikerzguide schreef: ma 1 juni 2020, 19:17

Ik krijg de bead niet op de velgrand. Bead gaat altijd terug naar het midden van de velg. De bead blijft niet op de velgrand. Lukt me niet.
Ik vind het ook een lastig trucje, maar na een tijd oefenen gaat het wel. Deels erop leggen is vaak ook al genoeg. Een andere truc is om de band van boven en onderen (je zet hem op je voeten) een flinke duw te geven tijdens het pompen. Dan creëer je zoveel druk dat de band op de goede plek schiet. Hier heb je wel 2 personen voor nodig.
Edit, laat maar, achterband is gelukt. Nu voorband nog
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er is bij alle trucjes wat handigheid nodig.
De band hoeft meestal niet overal op zn plek te zitten, het gaat er om de situatie genoeg te verbeteren zodat de overdruk en de band de rest zelf doen.
Zelfs de kier tussen band en velg afdichten met zeepbellen helpt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: ma 1 juni 2020, 19:31
Shredwithcare schreef: ma 1 juni 2020, 19:23

Ik vind het ook een lastig trucje, maar na een tijd oefenen gaat het wel. Deels erop leggen is vaak ook al genoeg. Een andere truc is om de band van boven en onderen (je zet hem op je voeten) een flinke duw te geven tijdens het pompen. Dan creëer je zoveel druk dat de band op de goede plek schiet. Hier heb je wel 2 personen voor nodig.
Edit, laat maar, achterband is gelukt. Nu voorband nog
Heb je het ook zonder dat trucje geprobeerd? Want ik hoor van een hoop mensen dat ze de band gewoon met een standaard pomp prima in 1x tubeless krijgen!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: ma 1 juni 2020, 21:37
hitchhikerzguide schreef: ma 1 juni 2020, 19:31

Edit, laat maar, achterband is gelukt. Nu voorband nog
Heb je het ook zonder dat trucje geprobeerd? Want ik hoor van een hoop mensen dat ze de band gewoon met een standaard pomp prima in 1x tubeless krijgen!!
Heb ze beiden met het trucje gedaan. De 2de band ging beter omdat ik het "door had". Even hard pompen met een normale vloerpomp en elke band gaf 3 plopjes.

Nu kan de wilde meute genieten van wat fotos:

Bij eerste bandenset die erop lag ging het blijkbaar ook niet helemaal lekker. Gedicht door de sealant. Met nieuwe banden te monteren ging hij hier weer lek. Door de sealant terug dicht. Zou toch niet mogen zo'n kiertje?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Errrr staaaat eeeen wooolllff in de gaaaangg, ja ja een.... :bier:
Plaats reactie