Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mwa, op de camping niet veel zin om met tubeless te gaan klooien als het niet hoeft.
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

daniel1975 schreef: za 27 juni 2020, 19:45 Mwa, op de camping niet veel zin om met tubeless te gaan klooien als het niet hoeft.
Dan zou ik de Cross meteen voorop zetten!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

En dan de NoNi achter?
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Of de Forekaster.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Welke banden raden jullie aan van wolfpack waar je nog lekker mee over de trails in nl kan en waar ik ook zeker mee naar het bikepark kan?

Heb zelf al gekeken en zag de trail en enduro band en moet je dan voor en achter de zelfde of gemixt?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ohhhh... eerste kleine smetje, maar... 't kan de beste banden overkomen.
Met de 2,25" Cross-Race combi voor het eerst sinds de grensopening de Voerstreek (Blg) weer doorkruist, waar de afdalingen zich kenmerken door veel (losse) vuursteen. Heb ze bergaf overal lekker laten lopen zonder noemenswaardig bij te remmen en de combi hield zich uitstekend. Tikkie nerveuzer dan de bekende combi met de 2,25" NoNi's in de losse stenen, maar overal prima te vertrouwen. En wat reed het weer lekker licht tov afgelopen woensdag, toen ik met de Trail-Cross onderweg was in het bos van Vise (geen vuursteen). Die combi is veel trail-waardiger, maar voelt duidelijk trager, en op zo'n rit zoals vandaag, 80km 1350hm, 'technische marathon', dan is een licht en lichtlopend setje toch wel erg genieten. En ik had overal grip en tractie zat.
Dat smetje: ergens de zijwand van de Race lek geprikt op een vuursteenafdaling (en het ging hard, top 10 tijd), maar zoals ik al zei, dat overkomt daar de beste banden, ook NoNi's bv moet ik wel eens pluggen. Gebeurt bijna alleen maar in vuursteenafdalingen. Er prijkt nu dus een oranje sliertje (zwart was op) in het zwarte Wolfpackwangetje :winkie: . De Race is ook maar 640gr... geen hele dikke zijwangen natuurlijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik ga mijn oude XC hardtail een tweede leven in Oostenrijk geven. Niet dat er singletracks gereden gaan worden, maar wel eindeloze bergwegen (verhard, semi verhard, soms gras of een beetje modder door een beekje). Het antwoord is hiervoor al een beetje gegeven, maar toch wil ik het nog even "zeker" hebben.

Lage rolweerstand is heel fijn, maar ik ben vooral erg fan van grip en zekerheid. Op veel bredere bergwegen kan je gemakkelijk op je plaat gaan door losse steentjes. Geloof dat race voor en cross achter een goede combi is. Of kan ik beter een trail voor doen met cross achter? Het zullen in ieder geval 2.25/2.20 banden worden. De huidige totaal versleten bontrager xr2 banden kunnen in zeker weten niet meer mee (overigens ook kl*te banden). Voor de liefhebbers: de fiets is een trek xcaliber 7 uit 2017.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Omgekeerd: Cross voor, Race achter.
In deze smalste versie een echte ‘Marathon’-set up voor de Alpen, met veel klimwerk, veel eenvoudig relatief rustiger daalwerk.
Geen trail/AM-set up (dan minimaal Trail-Cross, of meer nodig).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Nu met zowel kurk droge als natte omstandigheden de Cross/Race in 2.4 en de Cross 2.4/Cross 2.25 combies gereden.
Als agressieve / zo weinig mogelijk remmende / zo hard mogelijk dalende rijder gaat de Cross er nu definitief af aan de voorkant.
Ik heb met de 2.25 Trail meer lol dan de 2.4 Cross. De Cross geeft me niet de grip die ik zoek.
Nu ligt er nog een 2.4 Trail voor me klaar dus die gaat het worden. :-D

Achter een Race of een Cross heb ik geen verschil in gemerkt. Volgen allebei prima, geen gekke glijders gehad.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

aurelius schreef: zo 5 juli 2020, 07:44 Omgekeerd: Cross voor, Race achter.
In deze smalste versie een echte ‘Marathon’-set up voor de Alpen, met veel klimwerk, veel eenvoudig relatief rustiger daalwerk.
Geen trail/AM-set up (dan minimaal Trail-Cross, of meer nodig).
Mmmh, interessant. Klikt een beetje tegenstrijdig, maar misschien komt dat doordat ik het moeilijk vind om te identificeren wat voor band de cross is. Het lijkt mij juist een beetje de typische achteband, wat boller kwa vorm dan de race en iets minder dikke noppen aan de zijkant (misschien zie ik het verkeerd). Dat de noppen aan de zijkant wat steviger zijn, is belangrijk met mijn rijstijl. Juist op de banden die echt een bolle vorm hebben ( de echte snelle xc bandjes) heb ik slechte ervaringen met structureel grip verliezen en op mn plaat gaan.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Horsthil schreef: zo 5 juli 2020, 13:21 Juist op de banden die echt een bolle vorm hebben ( de echte snelle xc bandjes) heb ik slechte ervaringen met structureel grip verliezen en op mn plaat gaan.
Bij de juiste druk zal het gedeelte wat de grond raakt verre van bol zijn. Het is niet als vroeger, toen je met 2,5 bar reed dat een ronde band ook rond bleef!

De Cross heeft wat hogere noppen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Oke, dan weet ik genoeg :-q

(Alleen reed ik altijd met een te lage druk. Let er sinds ik een nieuwe fiets heb allemaal wat beter op, helemaal nu ik tubeless rij. De oude fiets moet het nog op binnenbanden doen)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jefro98 schreef: zo 5 juli 2020, 10:25 Nu met zowel kurk droge als natte omstandigheden de Cross/Race in 2.4 en de Cross 2.4/Cross 2.25 combies gereden.
Als agressieve / zo weinig mogelijk remmende / zo hard mogelijk dalende rijder gaat de Cross er nu definitief af aan de voorkant.
Ik heb met de 2.25 Trail meer lol dan de 2.4 Cross. De Cross geeft me niet de grip die ik zoek.
Nu ligt er nog een 2.4 Trail voor me klaar dus die gaat het worden. :-D

Achter een Race of een Cross heb ik geen verschil in gemerkt. Volgen allebei prima, geen gekke glijders gehad.
Jefro98, zat er veel gripverschil tussen de Cross 2,4" en 2,25" voor wat bochtengrip betreft?
De Trail loopt op rails, de Cross moet je behoedzamer rijden, die waaiert iets sneller uit. Doet de 2,4" dat laatste minder?

Vandaag de Cross 2,25" -Race 2,25" gereden bij Banneux. Lange steile klimmen en lange steile afdalingen, veel losse grote stenen. De combi deed het prima. Hier en daar door vers gevallen regen wat gladde ondergrond, maar de natgrip van beiden is zeer goed. Bergaf wat toptijden gereden zonder dat dat nou bewust was, grip en vertrouwen zat kortom, 'ging vanzelf', gewoon lekker laten lopen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

aurelius schreef: zo 5 juli 2020, 15:04

Jefro98, zat er veel gripverschil tussen de Cross 2,4" en 2,25" voor wat bochtengrip betreft?
De Trail loopt op rails, de Cross moet je behoedzamer rijden, die waaiert iets sneller uit. Doet de 2,4" dat laatste minder?

Vandaag de Cross 2,25" -Race 2,25" gereden bij Banneux. Lange steile klimmen en lange steile afdalingen, veel losse grote stenen. De combi deed het prima. Hier en daar door vers gevallen regen wat gladde ondergrond, maar de natgrip van beiden is zeer goed. Bergaf wat toptijden gereden zonder dat dat nou bewust was, grip en vertrouwen zat kortom, 'ging vanzelf', gewoon lekker laten lopen.
Ik heb de Cross 2.25 nooit als voorband gebruikt dus kan geen vergelijk maken met de 2.4 versie.
Ik kan alleen de Cross 2.4 vergelijken met de Trail 2.25 als voorband.
Ik ben zelf meer benieuwd of er een duidelijk voelbaar verschil is tussen de Trail 2.25 en een 2.4 als voorband.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Zo, de Trail en Race besteld. De Speeds gaan eraf. Wellicht iemand geïnteresseerd in 2 x Wolfpack Speed in 2.4? Banden hebben nog geen 100km bos gezien :tong
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Plaats reactie