Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

@ Lars:
Weet jij al wanneer de container
met 29" 2.4 trail bij Elan binnen is
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ik heb afgelopen weekend een bestelling geplaatst, direct bij Wolfpack, voor de 29*2.4 trail en de bestelling is al binnen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: do 23 juli 2020, 08:11 @ Lars:
Weet jij al wanneer de container
met 29" 2.4 trail bij Elan binnen is
Trail ligt alleen in Duitsland, zitten in de container van aankomst half augustus. Wolfpack heeft er 100 in laten vliegen, prijstechnisch niet heel interessant om ze bij Elan neer te leggen. En Wolfpack levert ze snel uit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

RuudRuud schreef: do 23 juli 2020, 10:28 Ik heb afgelopen weekend een bestelling geplaatst, direct bij Wolfpack, voor de 29*2.4 trail en de bestelling is al binnen.
Als ik daar op de webside kijk staat er
"niet op voorraad"
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Net even een rondje gedaan op de Alpen setup - Wolfpack Trail 2.25 voor en een Maxxis Ardent 2.25 achter op Amerongen en Hoge Ginkel.
Erg veel grip, zelfs op het losse zand. Maar ook bijbehorende rolweerstand, waar ik wat minder van gecharmeerd ben. Zowel omhoog als omlaag zeker niet sneller dan 2x Speed in mijn geval. Eens kijken of het beter bevalt in het juiste inzetgebied - Dolomieten en Oostenrijkse Alpen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik snap je opmerking niet: hoe kun je verwachten dat de nieuwe combi even snel rolt als 2xspeed ???
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

HB_Eagle schreef: do 23 juli 2020, 11:09
RuudRuud schreef: do 23 juli 2020, 10:28 Ik heb afgelopen weekend een bestelling geplaatst, direct bij Wolfpack, voor de 29*2.4 trail en de bestelling is al binnen.
Als ik daar op de webside kijk staat er
"niet op voorraad"
Ah ja, ik had nog niet gekeken, dan heb ik de laatste....

Misschien maar een te koop-topic aanmaken : :bier:
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

simonovereem schreef: do 23 juli 2020, 11:31 Net even een rondje gedaan op de Alpen setup - Wolfpack Trail 2.25 voor en een Maxxis Ardent 2.25 achter op Amerongen en Hoge Ginkel.
Erg veel grip, zelfs op het losse zand. Maar ook bijbehorende rolweerstand, waar ik wat minder van gecharmeerd ben. Zowel omhoog als omlaag zeker niet sneller dan 2x Speed in mijn geval. Eens kijken of het beter bevalt in het juiste inzetgebied - Dolomieten en Oostenrijkse Alpen.
Is de Ardent niet vrij vergelijkbaar met een Trail? Ik heb Ardent alleen maar een paar keer gezien maar zoveel verschil lijkt me daar niet in te zitten? (in mijn herinnering)
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Zit inderdaad aardig nop op, weet niet precies hoe ze te vergelijken zijn. Ze zijn ook 300 gram zwaarder dan de speeds, dus hopelijk ook wat steen bestendiger. Daar was het me vooral om te doen.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Ik rij met de Trail & Race in 2.4 atm. Kwam van de Speeds voor en achter af. Rolt iets zwaarder maar om het nou heel zwaar te noemen. De grip die je terugkrijgt voor een beetje rolweerstand neem ik wel voor lief. :lol:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: do 23 juli 2020, 11:09
RuudRuud schreef: do 23 juli 2020, 10:28 Ik heb afgelopen weekend een bestelling geplaatst, direct bij Wolfpack, voor de 29*2.4 trail en de bestelling is al binnen.
Als ik daar op de webside kijk staat er
"niet op voorraad"
Dan zal het daar ook wachten op die container zijn... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

simonovereem schreef: do 23 juli 2020, 11:31 Net even een rondje gedaan op de Alpen setup - Wolfpack Trail 2.25 voor en een Maxxis Ardent 2.25 achter op Amerongen en Hoge Ginkel.
Erg veel grip, zelfs op het losse zand. Maar ook bijbehorende rolweerstand, waar ik wat minder van gecharmeerd ben. Zowel omhoog als omlaag zeker niet sneller dan 2x Speed in mijn geval. Eens kijken of het beter bevalt in het juiste inzetgebied - Dolomieten en Oostenrijkse Alpen.
Tja, inderdaad, wat verwacht je... . Alles rolt zo ongeveer zwaarder dan Speeds, dus logisch dat je dat gaat voelen. Daarvoor zijn het ook verschillende banden! En natuurlijk is dat verschil ook in de Alpen aanwezig, maar daar heb je geen vergelijk, dus valt het minder op. En profiteer je vooral van de extra grip die je daar nodig hebt.

En dan zijn er maar weinig geen banden te vinden die enorm veel grip hebben bij lagere rolweerstand.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

rokl schreef: do 23 juli 2020, 11:32 Ik snap je opmerking niet: hoe kun je verwachten dat de nieuwe combi even snel rolt als 2xspeed ???
Dat zeg ik ook niet. Zowel omhoog maar vooral ook omlaag ben ik er op de UHR niet sneller mee voorlopig. Ergens hoopte ik dat het bv. op de afdaling van Hoge Ginkel zou helpen. Maar zelfs daar ligt de track er nog te goed bij om echt grip nodig te hebben.
Maar goed, is ook een beetje onzinnige vergelijking. Ben veel meer benieuwd hoe de band zich gedraagt in de Alpen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

simonovereem schreef: do 23 juli 2020, 13:02
rokl schreef: do 23 juli 2020, 11:32 Ik snap je opmerking niet: hoe kun je verwachten dat de nieuwe combi even snel rolt als 2xspeed ???
Dat zeg ik ook niet. Zowel omhoog maar vooral ook omlaag ben ik er op de UHR niet sneller mee voorlopig. Ergens hoopte ik dat het bv. op de afdaling van Hoge Ginkel zou helpen. Maar zelfs daar ligt de track er nog te goed bij om echt grip nodig te hebben.
Maar goed, is ook een beetje onzinnige vergelijking. Ben veel meer benieuwd hoe de band zich gedraagt in de Alpen.
Daar is een Speed achter en een Trail voor een ideale combinatie!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Hoe houd een speed zich op ruigere trails? Ben een beetje huiverig voor de zijwangen namelijk.
Plaats reactie