Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: di 18 augustus 2020, 10:37 Bouwpakket volgens mij.

Over de Cross idd, maar was, en ben nog steeds benieuwd naar de eigenschappen van álle WP banden. En voor de UHR, wat relatief eenvoudige trails zijn een compount, moet normaliter een Speed, maar toch zeker een Race voldoende zijn.

Ook ik merk momenteel dat er minder grip is, meer glijden en twijfel nu voor de switch van Speed/Race 2.25 naar Race/Cross 2.25. Puur voor deze gortdroge periode's, daarvoor had ik met mijn huidige setup genoeg grip. Ook bijv op B'hoek.
Daarom heb ik ook zowel de race als de trail in 2.4, naast meer grip heb je ook iets meer drijfvermogen in de echt mulle zooi :wink:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

RPG schreef: di 18 augustus 2020, 18:59
HB_Eagle schreef: ma 17 augustus 2020, 18:27 Heb vorigeweek woe ook een Trail 2.4 besteld in DE maar tot op heden niks gehoord of gezien ook geen reactie op mijn mail ??
Is iemand bekend met de levertijden
Heb je nog geen update gehad over de levering? Mijn order is reeds afgegeven bij DHL.
nee nog 0 reactie ook niet op mijn toegezonden mail
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afgelopen zondag de Trail en de Cross in 29x2.4 getest in Nideggen. Die combi deed het eigenlijk prima, enkel op meest droge, losse en steile afdalingen miste ik wat grip (maar goed, daar hadden de boys met de Minions ook last van). Het enige echte minpuntje was voor de Cross, die was aan het eind van de rit lek (na een half uur terras).

Vanmiddag met nakijken vond ik een stukje steen/grint binnenin de band, een teken dat de huidige casing mss niet helemaal bedoelt is voor dit soort terrein en gebruik. Jammer, want ik vond het gedurende de dag best wel een lekkere combi.

Hoe sterk is de casing van de Cross, in hoeverre is die vergelijkbaar met een EXO/Snakeskin/Protection?
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik hou ook van grip en heb een tijdje voor en achter de Trail gehad. Aangezien ik een XC 27.5 fiets heb, waar niet te brede banden in kunnen, is de keuze wat beperkter.

Nu toch weer over gegaan naar voorop Trail en achterop Rocket Ron. Vindt achter de Trail iets te lomp voor waar ik rij, en hij biedt wel wat meer grip, maar niet zo veel meer dat het echt mega voordeel geeft tov de Ron tot dusver. De RoRo heeft duidelijk wel veel minder rolweerstand en dat merk je achter goed. Voorop is de Trail ideaal vind ik. Veruit mijn meest favoriete voorband muv los mul zand daar breekt ie relatief snel weg.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hier in NL rij ik met Trail/Race in 29x2.4 en dat is tot nu toe een prima XC-set gebleken. De Trail vervangt voorop een Forekaster (en de Cross, die er maar heel kortstondig op heeft gezeten) en de Race is in de plaats van een Rekon, waarbij de Race (tot nu toe, droge omstandigheden) sneller en grippier aanvoelt.

De Race kan alleen de Trail soms niet helemaal volgen qua grip, dus als je je best doet kan je nog een beetje driften ook :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

TenZNL schreef: ma 24 augustus 2020, 23:55 Vanmiddag met nakijken vond ik een stukje steen/grint binnenin de band, een teken dat de huidige casing mss niet helemaal bedoelt is voor dit soort terrein en gebruik. Jammer, want ik vond het gedurende de dag best wel een lekkere combi.

Hoe sterk is de casing van de Cross, in hoeverre is die vergelijkbaar met een EXO/Snakeskin/Protection?
Ik las daarover op Strava ook al van 2 mensen die meerdere keren lek reden op stenen/ steentjes. Beide reden lek tijdens dezelfde rit.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurriaan schreef: di 25 augustus 2020, 09:01
TenZNL schreef: ma 24 augustus 2020, 23:55 Vanmiddag met nakijken vond ik een stukje steen/grint binnenin de band, een teken dat de huidige casing mss niet helemaal bedoelt is voor dit soort terrein en gebruik. Jammer, want ik vond het gedurende de dag best wel een lekkere combi.

Hoe sterk is de casing van de Cross, in hoeverre is die vergelijkbaar met een EXO/Snakeskin/Protection?
Ik las daarover op Strava ook al van 2 mensen die meerdere keren lek reden op stenen/ steentjes. Beide reden lek tijdens dezelfde rit.
Dat was ook de Cross?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zowel Cross als Race.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurriaan schreef: di 25 augustus 2020, 09:13 Zowel Cross als Race.
En dat was ook in Nideggen?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De rit staat op Strava, Zuid Limburg.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurriaan schreef: di 25 augustus 2020, 09:23 De rit staat op Strava, Zuid Limburg.
Ah, dat is onze huisdokter. :)
Dat is wel een ander steentje geweest, bij mij was niets te zien. Enkel binnenin een stukje ter grootte van een halve speldenknop.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

RPG schreef: di 18 augustus 2020, 18:59
HB_Eagle schreef: ma 17 augustus 2020, 18:27 Heb vorigeweek woe ook een Trail 2.4 besteld in DE maar tot op heden niks gehoord of gezien ook geen reactie op mijn mail ??
Is iemand bekend met de levertijden
Heb je nog geen update gehad over de levering? Mijn order is reeds afgegeven bij DHL.
hé hé.. er schijnt schot in te zitten
DHL heeft m inmiddels

Heb je de jouwe al binnen?
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Karkas is xc-achtig, Trail is wel wat dikker. Het zit ergens tussen de lichte en de 'protection' karkassen van Schwalbe en Conti in, net als de Vittoria banden. Wel een tikje meer richting 'protection'.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zou in principe toch dik genoeg moeten zijn...
De vele lekke banden zijn toch wel opvallend.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: di 25 augustus 2020, 12:42 Dat zou in principe toch dik genoeg moeten zijn...
De vele lekke banden zijn toch wel opvallend.
Niet als je weet waar ze rijden. Dit is Zuid-Limburg. Dus scherpe stenen richting de voerstreek en daarnaast wordt de meidoorn weer gesnoeid. Bijna altijd als ik met ze mee ga rijdt er wel iemand lek. En het maakt niet uit wat voor banden. Zoals ik het nu las 8x lek, waarvan 3x met Wolfpack.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie