Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

In Nederland vooral Nijmegen en Groesbeek
En ik reed met NoNi voor en achter op mijn 29" hardtail. Ik weet niet welke velgbreedte de Spectral heeft, de banden zijn 27,5" en 2,4 breed .
Maar iets lichter lopend voor achter zou niet erg zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Achter Speed of Race, voor de Cross. Perfect spul op de zanderige bodem in die omgeving. En op de paar modderplekken voldoende grip.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat Lars zegt. Gisteren LV-HV-LV gereden op de Cross/Race 2.25 combo en de grip was oneindig.
Eigenlijk nergens écht vol gas gegeven, toch bakken vol pr's. Dat je denkt, hoe dan?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: za 17 oktober 2020, 17:24 Wat Lars zegt. Gisteren LV-HV-LV gereden op de Cross/Race 2.25 combo en de grip was oneindig.
Eigenlijk nergens écht vol gas gegeven, toch bakken vol pr's. Dat je denkt, hoe dan?
Wat reed je voorheen voor banden?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Gisteren met een Wolfpack trail voorband tegen de verwachting in geen PR gereden haal em er maar weer af...

Gekheid, band bleef zonder latex op spanning, weerstand icm een Vittoria mezcal achter zeer goed te doen (raar referentiekader) en op een droge heuvelrug natuurlijk niets relevants over de grip kunnen ontdekken..
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Giant-E schreef: za 17 oktober 2020, 17:24 Wat Lars zegt. Gisteren LV-HV-LV gereden op de Cross/Race 2.25 combo en de grip was oneindig.
Eigenlijk nergens écht vol gas gegeven, toch bakken vol pr's. Dat je denkt, hoe dan?
Ebike? :kiss:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

paulus1981 schreef: za 17 oktober 2020, 18:10 Gisteren met een Wolfpack trail voorband tegen de verwachting in geen PR gereden haal em er maar weer af...
:lol:

Maar de lat ligt hoog deze dagen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: za 17 oktober 2020, 18:50
Giant-E schreef: za 17 oktober 2020, 17:24 Wat Lars zegt. Gisteren LV-HV-LV gereden op de Cross/Race 2.25 combo en de grip was oneindig.
Eigenlijk nergens écht vol gas gegeven, toch bakken vol pr's. Dat je denkt, hoe dan?
Ebike? :kiss:
Ik denk dat 'ie vanwege de kou zijn boswielrenners pakkie aan had getrokken. En dat is aerodynamischer!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Dan ga ik waarschijnlijk voor de cross/race combo en bewaar ik de Minion DHR IIs die er standaard op zitten voor het buitenland.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: Ik denk dat 'ie vanwege de kou zijn boswielrenners pakkie aan had getrokken. En dat is aerodynamischer!
Afbeelding
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Mijn huidige bandjes zijn klaar om vervangen te worden. Ik rijd nu Maxxis Rekon 2.25 aan de voorzijde en de Aspen 2.25 achter op. Eerste keer voor mij dat ik met de Maxxis combinatie rijd, en erg tevreden hier over t.o.v. Schwalbe NoNi-RaRa combi welke ik jaren heb gereden.

Nu ben ik wel benieuwd naar nieuwe producten en na het lezen van dit topic wil ik wel een kansje wagen om de Wolfpack tires te proberen.
Aan de voorzijde de Cross, maar achter zit ik te dubben tussen de Race en Speed. Wat is wijsheid voor de komende natte periode? Altijd de 2.25 breedte gereden, blijven doen in de Wolpacks?

Ik rijdt voornamelijk op de routes in het oosten van het land, hierbij zitten vaak ook wel wat gravel paden en verbindingsstukken bij.
Ik trap (soms) redelijk door maar ben geen KOM jager.

Ik ben benieuwd, bedankt alvast voor jullie info.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met een Race achter ga je iets meer op zeker. En het is nou niet zo dat die band echt zwaarder loopt dan een Speed.


Ik ben op mijn 29er prima tevreden over de 2.25 uitvoering, maar op de 27,5" vond ik de stap naar 2.4 toch voelbaar beter. Dus voor 29" zou je het bij de smallere versie kunnen houden. Tenzij je hardtail rijdt (ik dus niet) en dan is het extra comfort misschien wenselijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Lars TB schreef: zo 18 oktober 2020, 19:10 Met een Race achter ga je iets meer op zeker. En het is nou niet zo dat die band echt zwaarder loopt dan een Speed.


Ik ben op mijn 29er prima tevreden over de 2.25 uitvoering, maar op de 27,5" vond ik de stap naar 2.4 toch voelbaar beter. Dus voor 29" zou je het bij de smallere versie kunnen houden. Tenzij je hardtail rijdt (ik dus niet) en dan is het extra comfort misschien wenselijk.
Oké, dan ga ik voor de race-cross combi in 2.25 op mijn fully.
Is er iets te zeggen over de rijeigenschappen van deze combi t.o.v. mijn huidige Maxxis Rekon-Aspen set.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Wat vinden jullie om voor Nederland met twee keer de Race 2.25 te kiezen? Ik rij nu met twee keer Ralph 2.1 die nagenoeg versleten zijn.
Twijfel nu tussen Vittoria en Wolfpack en rij het liefst het hele jaar met dezelfde band. Grof/minder grof is bij alle merken de meest gekozen combi, ik vraag me alleen af of ik met een bredere band er qua grip sowieso niet al voldoende op vooruit ga om voor tweemaal de minder grove band te kiezen. Voor mijn gevoel moet dat voor de Nederlandse routes voldoende zijn.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vergeleken met Ralphs in 2,1 ga je er echt met bakken meer grip op vooruit dus prima.
Ik zou er voor de zomer een Speed 2.25 achter bij nemen, voor meer Speed :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie