Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

29 x 2,2 cross - race doet het prima in de modder :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb de 29x2.25 race en cross ook aan het glijden weten te krijgen zondag
Maar op modder gemengd met natte blaadjes krijg ik alles aan het glijden :winkie:

Vooral onder de eikenbomen liggen de bladeren nu laag over laag op veel plekken

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

moet nog nieuwe banden erbij hebben (voor deze omstandigheden) wat denken jullie
2,25 beter dan 4 ?
meer bar dan in de zomer ?
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Ik rij gewoon op 2.4 door in de winter. Trail / Race :-q
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Royka schreef: di 15 december 2020, 17:30 Ik rij gewoon op 2.4 door in de winter. Trail / Race :-q
die heb ik er ook nog liggen 💡
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ze zijn binnen!!!

Afbeelding

Nu mijn ventielen nog en dan kunnen we aan de gang.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Baron Tankhe schreef: vr 18 december 2020, 18:27 Ze zijn binnen!!!

Afbeelding

Nu mijn ventielen nog en dan kunnen we aan de gang.
NICE!! en Top combo! :-q :-q
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

Ik had dit bericht al geplaatst in een andere draad maar voor de volledigheid en het nageslacht ook maar hier in de WP draad:

Vandaag 1e rondje Uithof met WP 2.4 Cross voor en Race achter. Ik kom dus van 2.1 Hutchinson Toro voor/achter en Roro/Rara.

Grappige constatering is dat toen ik eerst op asfalt reed de band veel lichter reed dan ik visueel verwacht had, naar profiel en maat kijkende, erg subjectief, maar viel me op.

Vandaag heb ik redelijk conservatief (95 kg) voor met 1.6 en achter met 1.7 gereden (digitale drukmeter). Volgende keer 1.5 / 1.6 proberen.

De banden gaven me veel meer zelfvertrouwen. Dat merkte ik eigenlijk al heel snel op de eerste 500 meter. Dat is een smal, +-25cm single track stukje met camber. Daar ging het sturen veel zekerder en geen een keer weggeglibberd. Met de Roro/Rarra was het daar altijd glibberen en glijden. Dat ging eigenlijk zo door op korte klimmetjes en ook in bochten.

Ik was veel meer moe na een rondje dan normaal omdat ik denk ik een stukje sneller heb gereden door het toegenomen zelfvertrouwen en de lol..
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

alwinvrm schreef: vr 18 december 2020, 19:07 Daar ging het sturen veel zekerder en geen een keer weggeglibberd.


Die ervaring heb ik ook. Rij met de Cross voor en de Speed achter. Ook gisteren op de groene natte track bij Amerongen geen klagen over de banden. Zelfs de Speed achter bleef grip houden tijdens een klim met een paar langzame bochten in de ondiepe modder.
supernova1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 07:07

Welk setje wolfpack is de beste combi voor mijn XC in deze omstandigheden? Ik rijd voornamelijk Groesbeek / Nijmegen en zo nu en dan in zuid Limburg. Rijdt nu met Racing Ralph en Racing Ray maar heb graag wat meer grip! Bedankt :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

supernova1986 schreef: wo 23 december 2020, 08:52 Welk setje wolfpack is de beste combi voor mijn XC in deze omstandigheden? Ik rijd voornamelijk Groesbeek / Nijmegen en zo nu en dan in zuid Limburg. Rijdt nu met Racing Ralph en Racing Ray maar heb graag wat meer grip! Bedankt :-q
Cross / Race
Speed achter zou voor Nijmegen e.o. ook kunnen voldoen. Voor Z-Limburg m.i. echter te fragiel.
Laatst gewijzigd door Enrico op wo 23 december 2020, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ik rij in Zuid-Limburg en omliggende gebieden alles van xc tot redelijk wat technische trails met de Cross-Race combo 29x2.4 op 30 mm interne breedte.
Een setje 2.25 is onderweg, de 2.4 vind ik op trails met veel modder iets te veel glibberen en glijden.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Rogier13 schreef: wo 23 december 2020, 09:21 Ik rij in Zuid-Limburg en omliggende gebieden alles van xc tot redelijk wat technische trails met de Cross-Race combo 29x2.4 op 30 mm interne breedte.
Een setje 2.25 is onderweg, de 2.4 vind ik op trails met veel modder iets te veel glibberen en glijden.
Idem, zelfde gebied, zelfde soort fiets, zelfde soort trails, met Cross - Race, zowel 2,4” set als 2,25”, op 25mm.
‘Ken nog net’ in de pratsj bergop...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ander leuk ding van Wolfpack.
Je stuurt een berichtje naar hen dat je nu op Nobby Nic en Rocket Ron hebt gereden en dat je zou willen weten welke banden van Wolfpack gelijk zijn.
Waarop je een mailtje van Wolfgang zelf terug krijgt met het antwoord op de vraag :-q
Blijft fijn om een beginnend bedrijf te steunen als het kan.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Baron Tankhe schreef: wo 23 december 2020, 10:21 Ander leuk ding van Wolfpack.
Je stuurt een berichtje naar hen dat je nu op Nobby Nic en Rocket Ron hebt gereden en dat je zou willen weten welke banden van Wolfpack gelijk zijn.
Waarop je een mailtje van Wolfgang zelf terug krijgt met het antwoord op de vraag :-q
Blijft fijn om een beginnend bedrijf te steunen als het kan.
Gezien je recente aankoop was Trail / Race het antwoord ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie